miste melka??

rai

Elsker forumet
Hmmmm...redd jeg begynner miste melka jeg...driver å prøver på å amme henne masse for å øke,men hun bare skriker og er sulten virker det som.Jeg har gitt mme på kvelden noen uker nå,av samme grunn,det kom jo ikke mer melk uansett hvor mange timer jeg satt med puppen ute[:(]
måtte gi henne bittelitt mme alt nå(normalt sett er det bare kl 2100 hun får flaske ,spiser da ca 100) da hun bare skreik og hylte uansett hva jeg gjorde,tydelig at hun ikke ble fornøyd med bare puppen.
må legge til at i natt har hun vært våken annahver time for mat.
Huff,jeg er SÅ DRITTFAENSLEI av å amme til tider,men dette syns jeg bare er trist,om jeg mister melka alt nå.tips mottas med takk,en klem likeså[:D][:D]

Følte det på samme måte for ikke så lenge siden. Synes jeg ikke gjorde annet enn å amme..... For å prøve å øke, så er det eneste jeg har gjort, er å pumpe meg i tillegg til ammingen, drikke ammete(kloster sin...vet ikke om det hjelper, men innbiller meg det). Har også drukket vørterøl, mener jeg leste her inne at Hunnykaos hadde gjort det for å øke..så kjøpte noen flasker med det da! Synes det har gått bra, og føler at jeg er tilbake til det "vanlige".
Håper det ordner seg for deg, ikke mist motet! Du kan jo ringe helsestasjonen, høre om de har noen råd å gi deg...Det gjorde jeg(og fikk masse støtte og oppmuntring i tillegg, hjalp på det og!)
Tilslutt så sender jeg deg en klem[:D]

Ikke så mange råd å komme med, men en god klem skal du få [:)]

Drikk masse og la bebisen ligge på puppen hele tiden, ligg gjerne i sengen sammen med bebisen en hel dag...[:)][:)] Lykke til [:)][:)]

Klem

Har dessverre ikke mange råd. Men sender deg en god klem[;)]

Jeg fikk mindre melk da jeg skulle begynne et sunnere liv i det nye året. Jeg kuttet alt av godteri, samt prøvde å spise litt mindre. Dette resulterte at jeg gikk ned i kg, men melka ble det dessverre mindre av... Så jeg begynte å spise mere mat igjen, og der kom melken tilbake for fullt. Så nok mat er ihvertfall et godt råd.

damn,problem solved....trur egspiser sunnere og kutta all dritmat ,men spiser nok for lite...har meldt meg inn i vektklubb,men passer på å prøve å spise mer enn det jeg får oppgitt jeg skal ha pr dag.(pga amminga...hmmm).Men da jeg har ført inn er jeg nesten ALLTID i minus!får bare hive innpå mer!
Og dere som har vært så til å stå på med amming,jeg bøyer meg DYPT i støvet for dere altså
noenganger tror jeg amming er veien til galskap altså.Man kan bli koko av mindre
da skal jeg spise MER og øke som en gal så håååper jeg det kommer seg!

Vet hvordan du har det, sender en klem og to[:)]
Lykke til med økingen!

Synes det er vanskelig å få økt når hun sover hele natta. Legger henne til om natta når jeg har skikkelig spreng og er desperat!!! Når femåringen kommer hjem fra barnehagen er det vanskelig å amme hele tiden (han blir en smule sjalu og vil finne på noe med mammaen sin), dessuten blir det mindre melk på slutten av dagen.

Jeg føler med deg, har hatt det akkurat sånn mange ganger!
Og det som er rart er at noen kvelder har jeg ikke melk nok til at han blir fornøyd, mens andre kvelder blir han fornøyd av en pupp!
Jeg bestemmer meg for å slutte å amme annenhver dag jeg, men kommer sikkert til å fortsette et år,hi,hi!

Jeg fikk veldig mye mindre melk den uka jeg hadde mensen, ellers så skjønner jeg meg ikke på dette melkestyret!
Sender deg ihvertfall gode tanker og en klem!

Hehe,det er akkurat likt her det!Skjønner ikke oppned på hverken ungen eller meg eller puppene(som jeg føler er verdens mest sentrale sted om dagen[:D][:D][:D])

ORIGINAL: Moonstar

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg føler med deg, har hatt det akkurat sånn mange ganger!
Og det som er rart er at noen kvelder har jeg ikke melk nok til at han blir fornøyd, mens andre kvelder blir han fornøyd av en pupp! [8|]
Jeg bestemmer meg for å slutte å amme annenhver dag jeg, men kommer sikkert til å fortsette et år,hi,hi! [:D]

Jeg fikk veldig mye mindre melk den uka jeg hadde mensen, ellers så skjønner jeg meg ikke på dette melkestyret!
Sender deg ihvertfall gode tanker og en klem! [:)]

Sign!
Men i tillegg er hun også begynt å bare ligge der og storglise til meg, og skravler som bare det. [:-] Og da har hun som regel bare spist i knappe 5 minutter.. Men hun kan da aldri i verden bli mett av det, når hun bare spiser 5 minutt hver gang?! Det er ca. 3 timer mellom hver gang på dagtid.
Har prøvd å legge henne til flere ganger, men hun nekter. Hun bare skravler i vei, og virker skikkelig fornøyd.
Mens andre ganger skriker hun nesten hele tiden. Tar tak, skriker, tar tak, skriker osv..
Skjønner meg ikke på henne, jeg! [8D]

Nøyaktig slik er det her og.[:)]

Før kunne hun bruke  en time på å spise. Men nå går det overrraskende fort til tider. Men tror det har noe med at de suger mye hardere nå,og får i seg mer raskere.

Hadde det bare vært enkelt å amme!! Skjønner heller ikke bææret på hverken Sander, meg eller dissa puppene som bedriver konspirasjon!

conspiracy of the BOOBS

Vi har begynt å gi et par teskjeer med mais grøt på kvelden, dahar hun litt "bedre tid" å suge på før melken kommer uten at hun begynner å hylskrike... Sover hele natten etterpå og. Hun spiser og "bedre" på dagtid uten å bli så sint.
"Miste melken" går fint an, gjorde det med begge de eldste, stress kan lett føre til det, og sykdom. 

BellaBonita syns du har komt med kjempemasse fin informajon:)¨

jeg var på helsestasjonen og tuppa mi hadde bare gått opp 16 gram på 4 dager. helsesøster begynt å innbille meg at jeg hadde for lite melk. og at jeg burde gi flaske på kvelden.. prøvde å si at jeg var sikker på jeg hadde nok melk. men hun trumfet gjennom dette å ba meg komme igjen 3 dager senere..

ble veldig opprørt men sa til meg selv  at jeg få heller bare fortsette med ammingen å amme lengre.. og da jeg kom tilbake etter 3 dager hadde hu lagt på seg 155 gram.. POengt mitt er at det alltid vil være unntak fra regelen.. og det kan være farlig å si sånn er det.. og en mor kjenner sitt barn best

amming kan være utfordrende

mitt råd er først å fremst å ta vare på seg selv, å være i balanse med en selv. har du muligheter for å få avlasting kan dette være lurt

Rai du rai, du er no go da!

Jeg vil gjerne si noen ord til deg og andre ammende mødre:

Du må ikke gå rundt å være redd for å miste melken.

Det er fysisk umulig å "miste melken", men det kan være vanskelig å amme og noen ganger lurer man på om barnet får i seg nok mat.

Morsmelken din er tilpasset akkuratt ditt barn, og er den beste næring babyen kan få.
Helt riktig sammensatt, helt riktig for nettopp din baby.

Tvil aldri på det.

Noen kvinner pumper seg for å måle melkemengden og for å se at barnet får i seg nok. 

Ikke gjør det.

Babyen suger uansett ut mye mer enn det du klarer å pumpe!

Stresser du rundt målingen kan dette ofte medfører til at utdrivningsrefleksen blir hemmet, og at du nesten ikke får ut en dråpe.

Og da vil de fleste iallfall bli urolige.

Det viktigste man kan gjøre er å stole på at du og barnet klarer disse brasene sammen.

Hvis man lurer på om babyen får i seg for lite mat, er det likevel noen tegn du kan se etter;

Blant annet om babyen stadig er misfornøyd, og har mindre enn 5-6 våte bleier i døgnet eller hvis barnet er urolig på ettermiddagen, men blid andre tider av dagen,

Det sies også at;

"Hvis det har krefter til å bli aldeles illsint og du får god kontakt med det når det er våkent, ja da er barnet friskt. Og da får det nok mat. "*
*Fra artikkel i BAM Foreldre&Barn, v.kilde; Dr. Online, Helsenytt, Ringerike sykehus, ”Barnet ditt – fra svangerskap til 3 år”.

-

Melkemengden økes i forhold til barnets behov. Dette kalles "økedager".

Noen ganger skjer det uten at du merker det, andre ganger må du kanskje gjøre en innsats selv.

Da skal du sette av noen dager til å øke melkemengden. Det gjøres ved at du rett og slett ammer oftere!

Mellom måltidene går det også an å pumpe seg (gjerne også om natten, hvis babyen sover).

Her er en liten tommelfinger-regel;

Jo mer melk det går ut av brystene, jo mer melk lager du!

Stå på!

De fleste vil merke at de har mer melk etter et par dager, så den ekstra innsatsen trenger ikke vare så veldig lenge. Og hvis det betyr en mett og fornøyd baby, så er det kanskje verdt det?

-

Husk at babyen krever mye av deg. Å komme godt i gang med ammingen og holde "ammemotet" oppe krever ofte tid og en god porsjon tålmodighet.

Det er viktig at du tar godt vare på deg selv!
Hvil deg når du kan. Prøv å sove når babyen sover (selv om du heller vil titte på tv, dusje osv ). Spis regelmessige måltider og ha som mål å få litt frisk luft hver dag. Det gir overskudd.

Når du sliter med ammingen som mest, når frustrasjonen over at barnet ikke vil ta puppen, pludrer, skriker, sikler, ler, kaver, gulper, hyler, bæsjer, klyper, sparker, slår, rister, biter eller hva enn den lille finner på så prøv å se humoristisk på det, og ikke grav deg ned i det som et problem.

Det går over.

Husk; "Du er ikke verdensmester før du står med gullmedaljen i hånden!"

Så når du har aller mest lyst til å slutte med ammingen, så er det øvelse som gjør mester!

Dette klarer du!

Tvil aldri på deg selv og kroppen din.

-

Håper dette var noen trøstende ord til deg og andre i samme situasjon

*klems*

< Melding endret av BellaBonita -- 18.01.2010 8:31:59 >

Takk BellaBonita,her var det masse bra for meg!Og andre seff[;)]
Tusen takk for MASSE gode svar,og oppmuntrende ord fra dere alle!!Her ammes det som om vi hadde fanden i hælene idag og jeg drikker og spiser som bare det[:D][:D]
Så nå skal vi se om ikke avd Tine Meierier Harstad snart er i gang att[:D][:D]YEBO YES!

Back
Topp