Mislykka glukosebelastning...

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Jeg merka at jeg ble litt uvel etter å ha drukket omtrent halvparten, men følte at det gikk ganske bra da jeg var ferdig. Men jeg klarte ikke å holde det nede i mer enn 15 min..... Så jeg må tilbake og prøve på nytt i morgen. :wtf:

Flere som har kasta opp, og tatt denne flere ganger?
 
Åhh nei! Jeg skal ta denne i morgen, tror jeg kommer til å slite maks med å holde guffa nede.
 
Jeg gulpa opp litt av drikken etter 1 time. Nevnte det når de tok siste blodprøven etter 2 timer, men de tvang meg heldigvis ikke til å gjøre det på nytt. Jeg var ikke forberedt på hvor ekkelt det kom til å være. Hadde sett for meg typ sterk saft, men det var jo ikke helt det.
 
Hva er det man egentlig får servert på glukosebelastningen?:)
 
Usj :eek: Bare å håpe man slipper skjønner jeg.. :) Høres ikke akkurat ut som noe man satser på å måtte innta..

Min var i tillegg smaksatt med sterk (kunstig) limesmak...gulpa lime resten av den dagen for å si det sånn [emoji85]
 
Uff, det hørtes ikke godt ut. Legen sa jeg slapp å ta den grunnet kvalme og oppkast. Jeg måtte antagelig hatt flere forsøk, så jeg er ganske lettet. Jeg er førstegangs over 25, men har ikke noen andre risikofaktorer for svangerskapsdiabetes, og er fortsatt veldig plaget av kvalme. Det hadde vært betryggende å ha tatt den, egentlig, men virker litt uoverkommelig. Lykke til i morgen, håper det går bedre da!
 
Har tatt den, å det gikk bra[emoji6] drakk alt me litt grøss og gru, men var sikkert så sjokka over alt æ måtte drikk, at æ var helt sattut[emoji23][emoji23]
 
Jeg tok den idag, og grua meg maks etter alle skrekkhistoriene.. Fikk den med appelsin, og selv om det på ingen måte var godt, så var det heller ikke i nærheten av så ille som jeg hadde sett for meg. Ventinga er faktisk nesten verre. Og sulten er verst!
 
2. forsøk gikk heldigvis mye bedre! :) Hvordan gikk det med deg?
Det gikk fint! Ble heldigvis ikke kvalm, bare sykt tørst. Det verste for meg var å sitte så lenge rett opp og ned, bekkenet mitt skrek etter et kvarter. Men nå er det i hvert fall gjort, og forhåpentligvis slipper jeg å gjenta det.
 
Klarte å besvime ca 20min inn i testen.. så lå på ei seng på bakrommet i en times tid, legen sjekket pulsen i håndleddet å da gav de meg mat og vann. Fikk egentlig bare beskjed om å drite i den testen da å komme meg hjem å få hvilt samt mat og drikke [emoji85]
 
Klarte å besvime ca 20min inn i testen.. så lå på ei seng på bakrommet i en times tid, legen sjekket pulsen i håndleddet å da gav de meg mat og vann. Fikk egentlig bare beskjed om å drite i den testen da å komme meg hjem å få hvilt samt mat og drikke [emoji85]
Off det hørtes ikke som en kjekk opplevelse. Du slipper vel gjerne å prøve å ta den på nytt..
 
Skal ta den i morgen og gruer meg så sykt med tanke på at jeg har hyperemesis og kaster opp hele tiden. Men er i uke 29 nå så må få tatt den nå før det er for sent [emoji30]
 
Jeg tok den i dag og skjønner ikke helt hva jeg var så stressa for [emoji23] Syns det brant litt i halsen når jeg svelga den glukosen, men fikk bittelitt vann på slutten for å få vekk den verste smaken heldigvis. Trodde jeg ville slite maks, siden jeg sliter med oppkast og kvalme enda. Men var så innstilt på å klare det at det gikk veldig fint. Fikk også et eget rom jeg kunne slappe av på så jeg kunne halvsove litt siden jeg var så skutt da jeg kom dit i dag [emoji28]
 
Tok glukosebelastning for noen uker siden.. Ush! Holdt seg heldigvis nede den, men ble både svimmel og kvalm etterpå
. Men trodde det bare fantes en type glukosedrikke.. Den jeg drakk smaka veldig godt sukret sukkervann [emoji52][emoji52][emoji52]
 
Tok glukosebelastning for noen uker siden.. Ush! Holdt seg heldigvis nede den, men ble både svimmel og kvalm etterpå
. Men trodde det bare fantes en type glukosedrikke.. Den jeg drakk smaka veldig godt sukret sukkervann [emoji52][emoji52][emoji52]

Tror det bare er det også. Jeg fikk sånn sukkrete vann med appelsinsmak. Men man kan vel også få med lime tror jeg [emoji13]
 
Tok glukosebelastning for noen uker siden.. Ush! Holdt seg heldigvis nede den, men ble både svimmel og kvalm etterpå
. Men trodde det bare fantes en type glukosedrikke.. Den jeg drakk smaka veldig godt sukret sukkervann [emoji52][emoji52][emoji52]

Tror det bare er det også. Jeg fikk sånn sukkrete vann med appelsinsmak. Men man kan vel også få med lime tror jeg [emoji13]
Jeg fikk bare springvann der det var rørt ut 75 gram druesukker i et lite litermål. Kunne få noe saftdråper i eller hva hu hadde, viss jeg ønsket noe smak på det. Men erfaringsmessig sa hun at smaken ble ikke særlig bedre av dei [emoji23]
 
Jeg fikk bare springvann der det var rørt ut 75 gram druesukker i et lite litermål. Kunne få noe saftdråper i eller hva hu hadde, viss jeg ønsket noe smak på det. Men erfaringsmessig sa hun at smaken ble ikke særlig bedre av dei [emoji23]

Jeg fikk en slik en bare med appelsinsmak. Som var på 2 dl eller noe [emoji85]IMG_0221.JPG
 
Back
Topp