Mini & Company`s Dagbok

minico

Gift med forumet
Junibarna 2015
August 2018
Vår prøvehistorie
Julen 2013 hadde jeg ett ønske for julen 2014, at jeg skulle være gravid.
Over romjulen og nyttår ble vi enige om at vi skulle begynne å prøve i juni/juli pga mannens nye jobb. I januar gikk vi på en kondomfri smell rundt EL og det samme skjedde igjen i februar, så vi bestemte oss for at vi like gjerne skulle hoppe i det og februar EL ble til pp1.

Allerede i pp2 satt den og det så plutselig ut som jeg ikke bare skulle være gravid julen 2014, men til og med bli MAMMA. Lykken ble kortvarig da det på privat UL 9+0 ble oppdaget MA og embryo ble målt til bare 6 uker.

Tiden etter MA har vært en liten berg og dalbane, da kroppen har vært i ulaget, mannen jobber 4/4 og tålmodigheten og positiviteten har vært veldig opp og ned. Følelsen av at det kom til å klaffe igjen var overhode ikke tilstedet.

Men så i pp5 (pp3 etter MA) satt den igjen :D Jeg hadde virkelig ikke trua, da symptomene var så diffuse og ikke lignet på forrige gang, men nå velger jeg å tenke positivt og håper så inderlig at alt spirer og gror som det skal denne gangen og at vi får oppleve å bli foreldre sommeren 2015.


Termin: 25.06.2015 flyttet til 22.06.2015 på tidlig UL. Etter OUL 19.06.2015
 
Last edited:
Mine tester

bilde 2.JPG
13 dpo

bilde 1.JPG
14 dpo/ IKM
 
Last edited:
Kontroller
I våres da jeg var gravid bestilte jeg tidlig ultralyd i uke 9 mest for gøy, det ble oppdaget MA og embryo ble målt til 6 uker. Gyn anbefalte meg da at jeg skulle komme i uke 6/7 neste gang jeg ble gravid. Har fått time 30.10 og da er jeg etter mine beregninger 6+3.

Ultralyd:

30.10.14 - 7+2: Alt så perfekt ut i følge gyn og kunne tydelig se at hjerte banket :Heartred
27.11.14 - 11+2: Alt så fortsatt perfekt ut, syklet med beina og vinket med armene. 41,2 mm stor og ble flyttet 3 dager. :D
20.01.15 - 19+0: OUL. En livlig, sterk og perfekt gutt kosa seg i magen. Ville ikke ligge stille så ble dårlige bilder. Termin ble flyttet til 19.juni.2015 :Heartblue
16.03.15 - 26+6: 3D. Fikk se en nydelig liten gutt med bollekinn i dag :Heartblue

Svangerskapskontroller:

28.11.14 - 11+3: Hos Lege. Levert urin og blodprøver, fylt ut helsekort og sendt henvisning til OUL. BT 118/60.
06.01.15 - 17+0: Hos Jordmor. Ville ikke sjekke forsterlyd enda, fundusmål/BT/urin alt normalt.
20.02.15 - 23+3: Hos Lege. Fosterlyd på 150, fundusmål/BT/urin alt normalt, videre 50% sykelmeldt pga bekken og søvnproblemer.
01.04.15 - 29+1: Hos Jordmor. Fosterlyd ca. 140, fundus/BT/urin alt normalt, må bli flinkere til å ta tran.
17.04.15 - 31+3: Hos Lege. Fosterlyd 130-150, fundus/BT normalt, urinen skulle til dyrking over helgen.
08.05.15 - 34+3: Hos Lege. Fosterlyd 135-140, fundus/BT/urin alt normalt. 100% sykemeldt siste tre ukene før permisjon.
20.05.15 - 36+1: Hos Jordmor. Fosterlyd 142-156, BT/urin normalt, fundus var plutselig over det grønne feltet.
03.06.15 - 38+1: Hos Lege. Fosterlyd 135, BT/urin normalt, fundus som sist omtrent. Mye vann.
15.06.15 - 39+6: Hos Jordmor.
19.06.15 - 40+3: Hos Lege.

Annet:

12.05.15 - 35+0: Omvisning på føden. Hadde en liten prat med ei veldig søt og hyggelig jordmor og en rask omvisning på føden.
 
Last edited:
Vekt
Før svangerskap: Ca. 57kg

5+0 - 56,8 kg
7+0 - 57,5 kg (0,5 kg)
10+0 - 57,5 kg (0,5 kg)
13+0 - 58,9 kg (1,9 kg)
15+0 - 59,1 kg (2,1 kg)
17+0 - 60,3 kg (3,3 kg)
20+0 - 62,6 kg (5,6 kg)
23+0 - 64.3 kg (7,3 kg)
25+0 - 65,5 kg (8,5 kg)
27+0 - 66,6 kg (9,6 kg)
30+0 - 69,1 kg (12,1 kg)
33+0 - 70,5 kg (13,5 kg)
35+0 - 71,6 kg (14,6 kg)
37+0 - 74,6 kg (17,6 kg)
39+0 - 76,3 kg (19,3 kg)

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg
 
Last edited:
Diverse
1 fullgått mnd = 4 uker + 3 dager
2 fullgåtte mnd = 8 uker + 6 dager
3 fullgåtte mnd = 13 uker + 2 dager
4 fullgåtte mnd = 17 uker + 5 dager
5 fullgåtte mnd = 22 uker + 2 dager
6 fullgåtte mnd = 26 uker + 5 dager
7 fullgåtte mnd = 31 uker + 2 dager
8 fullgåtte mnd = 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte mnd = 40 uker + 3 dager​




Milepæler:
23.09.14 - Unnfangelsen finner sted
18.10.14 - Hjertet begynner å slå
02.12.14 - Risiko for spontanabort avtar
16.12.14 - Kjønnet begynner å bli tydelig
13.01.15 - Tid for ordinær ultralyd
27.01.15 - De fleste kjenner fosterets bevegelser nå
20.02.15 - Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det
17.03.15 - Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger
21.05.15 - Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen
29.05.15 - Fødselspermisjonen begynner

19.06.15 - Antatt termindato​
 
Last edited:
4+0 - 4+6
CB digital sa Gravid og 2-3 uker i dag 4+0 :D

Symptomer:
Konstant sulten, men ingen spesiell matlyst og blir fort mett
Hard i magen
Litt oppblåst og luftig
Litt utflod
Fyldigere pupper
Sover litt dårligere
Murrer innimellom, spesielt på kvelden
Litt kvalm og svimmel på kvelden 4+2
Dårligere kondisjon

5+0 - 5+6
Foreløpig plager ikke symptomene meg nevneverdig (bank i bordet), noen dager er jeg takknemlig for dette, mens andre dager bekymrer det meg.
Fortsatt 2-3 uker på CBD 5+2.
Kvalmen kom 5+3 :eek:, puppene er ømmere, må opp å tisse og sover dårlig om natten
5+4 stikker/murrer i magen innimellom

6+0 - 6+6
KVALM! Fra morgen til kveld :( og dårlig matlyst. Sykemeldt fra 6+3.
UL 6+3 hjerte banket og alt så perfekt ut :D

7+0 - 7+6
Og kvalmen fortsetter... Var hos legen 7+3 og ble sykemeldt ut november. Satte opp tid til første svangerskapskontroll 28.november.
7+4 og har hatt en god dag med tanke på kvalmen, men gud å trøtt jeg :sleep011

8+0 - 8+6
Er så lei av både kvalme og dårlig matlyst, håper det ikke er så lenge til det bedrer seg.
8+3 Hjemmelaget quacamole og salte nachochips var syyykt godt, nesten litt uvant å spise noe som smaker og ikke må tvinges ned for å dempe kvalmen.

9+0 - 9+6
Symptomer:

Kvalm ganske konstant
Treg i magen
Oppblåst
Må opp å tisse på natta
Sover dårlig og drømmer mye
Utflod
Kviser
Større pupper
Dårlig kondisjon
Dårlig matlyst
Stikker i nedre del av magen (regner med det er livmoren som strekker seg)
Følsom, gråter lettere

10+0 - 10+6
Kraftige ligamentsmerter og svimler veldig når jeg reiser meg for brått. Fortsatt kvalm og til tider veldig sliten.
UL 10+3 ble flyttet til 10+6, alt så fint ut.

11+0 - 11+6
Syns kvalmen og matlysta bare blir værre :(
Da er kommende besteforeldre informert om graviditeten og det ble tatt veldig godt imot :D
Veldig oppblåst om dagen og syns magen begynner å bli vanskelig å skjule.

12+0 -12+6
Da har også min søster og mine tantebarn fått vite nyheten, søsteren min trur det blir ei jente.
Alle symptomene over er fortsatt veldig tilstedet, men har heldigvis noen gode stunder innimellom.

13+0 - 13+6
Fortalte bestefar at han skal bli oldefar igjen :)
Er ikke konsant kvalm lenger, men syns den er værre når den er på besøk. Spesielt ille på kvelden når jeg skal sove.
Tilbake på jobb endelig etter 7 uker, foreløpig prøver jeg meg på 50%.

14+0 - 14+6
Vært så vanvittig kvalm på morningene de siste dagene. håper så inderlig det gir seg snart.
Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom juledagene med familien. Har så dårlig matlyst. Blir sulten og kvalm om jeg ikke spiser, men ingen ting frister. Ender opp med noe brødmat som regel, men nå har jeg begynt å brekke meg når jeg spiser og kvalmen som kommer etter mat er nesten værre enn om jeg er sulten :(

Heldigvis har julefeiringen gått fint. Har vært kvalm og sliten, men det har gått greit.

15+0 - 15+6
Magen vokser, deilig å ligge å kjenne på den på morningen. Kvalmen er absolutt ikke borte, men har følt meg mye bedre de siste dagene.
15+2 kom hjem fra fjellet og satte meg ned i sofaen for å slappe av litt, kjente to svake små dult midt på magen der jeg kjenner livmoren :D Har kjent det flere ganger siden også når jeg ligger på ryggen i senga, slapper av og konsentrerer meg litt.
15+4 kastet opp for første gang da frokosten kom i retur, æsj og ÆSJ! Håper det var et engangs tilfelle.

16+0 - 16+6
Har forlenget 50% sykemeldingen min med et par uker til. Kvalmen er fortsatt til stedet og kjenner det godt i korsrygg/bekken når jeg har sittet for lenge på jobb. Trur jeg må høre om å få en annen stol.
16+4 kontroll hos jordmor hun ville ikke sjekke fosterlyd, men trøster meg med at det bare er to uker til OUL.

17+0 - 17+6
Kvalmen dukker fortsatt opp innimellom, men heldigvis merker jeg noe bedring både der og på matlysten. Kjenner mer og mer til bekkenet, så fra det ene til det andre :p.
Gleder meg veldig til mannen kommer hjem denne uken :D.

18+0 - 18+6
Kvalmen dukker fortsatt opp, men ikke så ofte heldigvis. Har bestllt legetime for å få henvisning til fysioterapi med tanke på bekkenet. Mannen er hjemme og vi koser oss.
Vært på OUL og der var det en stor og fin gutt, ville ikke ligge stille så bildene ble dårlige. Heldigvis fikk vi sjekket at alt så bra ut. Termin ble flyttet til 19.juni, så da hopper jeg til 19+0 :D:Heartblue

19+0 - 19+6
Deilig å ha mannen hjemme om dagen. Kvalmen stikker innom sånn plutselig. Har vært hos legen og fått henvisning til fysiotime, så må bare vente på ledig time.

20+0 - 20+6
Matlysten har tatt seg opp og det blir mye kos nå som mannen er hjemme. Må skjerpe meg for vekta har skutt i været. Har vært på helgetur til Trondheim og besøkt min svigerinne, veldig koselig. Har kjent det veldig godt i bekkenet den siste uken og har hatt litt problemer med å klare å snu meg om natten. Har også hatt mye vondt i øvre del av ryggen, heldigvis snart time hos fysio.

21+0 - 21+6
Fikk masse gode råd hos fysio i går som jeg håper vil hjelpe. Skal tilbake om en uke. Syk denne uken, startet med skikkelig vond tørrhoste og så kom snørr, vondt i hode og begynnende øreværk. Ekstra kjipt når det er siste dagene med mannen hjemme.

22+0 - 22+6
Ble sykemeldt 100% ut uken for å sove og slappe av. Pga forkjølelsen har det blitt dårlig med søvn, så var sliten, hormonell, svimmel og kvalm når jeg troppet opp på legekontoret (dårlig kombo :p). Det hjalp heldigvis så lørdagen ble det både middag og fifty shades med to venninner, utrolig deilig å komme seg ut å møte andre.

23+0 - 23+6
Tilbake til hverdagen og jobb (50%), fysiotime, kjøretime, svangerskapskontroll og en bursdag denne uken. Kjøretimen ble dessverre avlyst da læreren var syk. Fikk endelig høre hjertelyden til lille på kontroll i dag, har jo sett at det slår på UL, men deilig å høre den. Lå på 150 slag i minuttet. :Heartblue Hyggelig jentebursdag med deilig mat på lørdag og var "flink" på søndag, tømte og vasket fryseren. Så nå er jeg klar for sverigetur neste helg.

24+0 - 24+6
Vondere og stivere i bekkenet denne uken, noe som har gjort at jeg sover dårlig. Så har vært mye mer sliten og trøtt på dagtid denne uken. Var på en veldig hyggelig shoppingtur til Sverige i helgen med to gode venninner. Fikk kjøpt litt til lille, godis og masse kjøtt.

25+0 - 25+6
Hadde flere runder med blodtrykksfall 25+0, ekkelt når det skjer på bussen føler meg så hjelpesløs. Bekkenet og nattesøvnen er som i forrige uke. Bare en uke til mannen kommer hjem, han er veldig savnet. Lunsj og shopping med ei venninne som har termin 3 uker etter meg, var veldig koselig. Gikk en tur i sola på søndagen. Veldig vond og stiv i bekkenet og ryggen om dagen, godt det er fysio i morgen.

26+0 - 26+6
Fysiotimen ble dessverre avlyst da terapauten var syk. Hadde veldige smerter i bekkenet og korsryggen med strålinger ned i bena på kvelden og natta, så ble lite søvn. Ble hjemme fra jobb onsdagen for å sove og slappe av litt. Torsdag kom endelig mannen min hjem igjen og helgen har gått med til å slappe av, rydde barnerommet så det er klart for maling og sett askepott på kino med vår niese.Var på 3D ultralyd 26+6 og så en perfekt liten gutt. Er så deilig å få bekreftet at alt er som det skal og å få et lite glimt av han. Nå gleder vi oss til han kommer ut å hilser på.

27+0 - 27+6
Veldig trøtt og sliten om dagen og merker at lunta blir litt kortere av dette. Masse liv og røre i magen som gjør meg litt mer avslappet. Tråkket rundt i mange timer på et kjøpesenter etter jobb på fredagen, det straffet seg selvfølgelig. Men var veldig deilig med gravidskravling og shopping med ei venninne som også venter sin første.

28+0 - 28+6
Har økt fra 50% til 60% sykemelding. Alt er slitsomt og vondt, søvnen er fortsatt dårlig. Mye som skjer i tilegg til jobb, denne uken har jeg vært hos fysio, hatt to kjøretimer, vært ute med jobben, på hyttetur med familien og på middag hos mannens tante og onkel. Mannen har også malt barnerommet og satt opp møblene der, noe som resulterte i strekk i ryggen for han sin del. Har også bagynt å vaske babytøy :D.

29+0 - 29+6
Jordmortime 29+1 pratet mye om søvn og smerter, satte også opp en dobbeltime 36+1 for fødselsforberedende samtale. Har hatt påskeferie, tok bypåske i Arendal i år og har hatt nydelig vær. Deilig med litt ferie og kos sammen. Vært mye aktivitet i magen enkelte dager og også hatt mye kynnere. Har også begynt å få litt råmelk, kommer sporadisk og heldigvis ikke mye.

30+0 - 30+6
Til tider hatt veldig vondt i rygg og bekken, sliter da både med å sove og slappe skikkelig av. Målte rundt magen og det var 98 cm 30+3. Har hatt tre doble kjøretimer denne uken, så det går unna.

31+0 - 31+6
Bekkenet er blitt litt værre, er vondt og vanskelig å bevege seg til tider. Må nok prøve å ta det mer med ro fremover. Har vært på glattkjøring og vi har hentet ny bil, deilig at ting begynner å komme på plass. 31+3 hadde jeg kontroll hos legen, masse liv i magen og alt utenom urin så normalt ut. Denne skulle til dyrking over helgen, men regner med den er fin. Trur lille er på vei ned i bekkenet, mye press på blæra når jeg står/går og mye spark oppover.

32+0 - 32+6
Kjenner jeg begynner å bli lei nå. Sover så dårlig pga vondt i bekken og rygg, leggkramper og nå også halsbrann. Kjeder meg og er rastløs, men får så sinnsykt vondt i bekkenet og korsryggen med en gang jeg rører på meg. Går utover humøret dette her, men prøver å være positiv, kose meg med spark og tenke på at lillegutt snart er her. Må ukene fly avsted...

33+0 - 33+6
Vært hos fysio og hun ba meg gå rett til legen etter behandling å be om 100% sykemelding, og jeg var virkelig ikke vanskelig å be. Så da får jeg se hvordan ting blir fremover. Vondtene er her fortsatt, masse kynnere og halsbrann på kveldene så her fortsetter det i samme tralten.

34+0 - 34+6
Fysioterapeuten merket stor forskjell på meg siden forrige uke, så hun var fornøyd med at jeg nå er 100% sykemeldt. 34+3 var det ny kontroll hos legen, alt var innenfor normalen. Lille ligger med hodet ned og litt på skrå i bekkenet, men ikke festet enda. Forlenget sykemeldingen frem til permisjonstart så nå skal jeg slappe av, nyte og lade batteriene frem til fødsel. Vært på super hyggelig middag med gode kollegaer, kommer til å savne dem masse. Har en del press ned i bekkenet.

35+0 - 35+6
Hatt samtale med jordmor på sykehuset, veldig søt og hyggelig dame. Fikk også en liten omvisning av en fødestue og rommet med badekar. Alvoret gikk nok litt opp for meg, men det var veldig fint med både omvisningen og samtalen. Gjør litt smått hver dag hjemme og det er ikke mye som står igjen av forberedelser nå. Travel uke med flere bursdager og 17.mai.

36+0 - 36+6
Føler meg gedigen og det meste er tungt, vanskelig og vondt. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal overleve eventuelt 6 uker til. Jordmortime 36+1, lille ligger med hodet ned, men ikke festet. BT og urin var normalt, men fundusmålet var plutselig over det grønne feltet og vekta har økt med ca. 2kg på bare ei uke, så må begynne å passe litt på inntaket. Ble overrasket med en kjempe hyggelig babyshower av super fine venninner, masse godt å spise og masse fine ting til lillegutt :D. Merker at lillegutt er lenger ned i bekkenet, mer nedpress og må oftere tisse.

37+0 - 37+6
Denne uken er ikke lenger lillegutt regnet som prematur og 37+3 startet permisjonen min. Kroppen forbereder seg, mye kynnere, nedpress, mer vann i kroppen, må oftere tisse. Bevegelsene i magen har også endret seg så er nok dårlig med plass inni der. Begynner å bli veldig utålmodig, men håper han holder seg inne i minst en uke til. Må bli ferdig med å sette opp gjerde, vaske hus og vinduer og pakke det siste i fødebaggen. Litt imponert over meg selv som holdt ut 11 timer i utdrikningslag lørdag, var utrolig gøy. Veldig glad for at jeg dro siden jeg går glipp av bryllupet som skal være på andre siden av landet en uke etter termin.

38+0 - 38+6
Ny kontroll hos lege 38+1, BT var litt høyere enn jeg har målt før, men fortsatt på normalen. Masse vann i kroppen. 38+4 og gjerde er oppe, huset og vinduer er vasket og fødebaggen pakket så nå kan lille bare komme. Oslotur med mannen i forsøk på å gå han ut, men resulterte vel egentlig bare i heftig vondt i ryggen :p.

39+0 - 39+6
Her er vi utålmodige og går bare å gleder oss til lillegutt kommer. Prøver å finne på noe hver dag for å ikke kjede oss ihjel. Drar på små roadtrips og turer i skogen.
 
Last edited:
Magebilder

16+3
imageuploadedbybv-forum1420197969-709170-jpg.96963


27+5

IMG_1065.jpg

37+6
 
Last edited:
Ultralydbilder

7+2
imageuploadedbybv-forum1414670434-100520-jpg.85562
imageuploadedbybv-forum1414670414-284426-jpg.85561


11+2 (Målt da til 10+6)
imageuploadedbybv-forum1417090613-049965-jpg.90438


19+0
imageuploadedbybv-forum1421772674-649286-jpg.99741
imageuploadedbybv-forum1421772686-038622-jpg.99742


26+6
SEM_.jpg
 
Last edited:
Utstyr vi ønsker oss
0011890.jpeg
TFK joggster twist i fargen svart eller sjokolade


Recaro-Car-Seat-Carry-Cot-Privia-ECE-Group-0-0-Design-2015-Graphite.10708a.jpg
Recaro Privia


311516.jpg
Stokke tripp trapp stol med newborn set


33114688.jpg
Sebra kili seng


700_caroline_leather_black_resize_1.jpg
Storksak Caroline stelleveske i svart skinn
 
Last edited:
Vektfordelingen: Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samles de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.

Hår på leggene: Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente. Har ikke merket noe endring

Mageformen: Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.

Søvn: Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente.

Føtter: Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.

Far: Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.


Mormorens hårfarge: Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente. Ganske sikker på at hun farger håret

Morgenkvalme: Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.

Mors utseende: Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet. Føler meg ufresh, kviser og tørr hud.

Brystforandringer: Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente.

Tall: Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer.

Nål i tråd: Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente. Beveget seg i sirkel, har lest flere steder at det betyr jente. Jaja alt dette er jo myter.

Urin: Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente.

Fysen på: Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente.
Denne er vanskelig, men trur det heller mot jente. Vil ha litt godteri, men helst salt. Kjøtt frister overhode ikke, har ikke lyst på appelsinjuice, men spiser gjerne appelsin og annen syrlig frukt og bær.

Nesen: Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente. Syns den kanskje ser litt bredere ut

Hjertelyden: Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente. Lå på 150

Hodeverk: Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente.

Halsbrann: Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente. Har hatt litt til nå

Spark: Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige.

Kosthold: Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente.

Bekymringer: Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente.



OUL sa at vi venter en liten gutt :Heartblue
 
Last edited:
Back
Topp