Mine to siste dager.. (Lang!)

Ja, ikke sant.. Jeg er fryktelig sliten, ellers går det greit ;) Sovet nesten i hele går, og nesten hele dag. Og nå har jeg lagt barna og legger meg selv også ;) Har visst mye krefter å lade opp igjen ;)
Huff ja. Det vil jeg tro. Håpe du får samlet opp litt krefter igjen:)

.. Har vært ganske tøffe!
Begynte egentlig med at hver natt siden natt til søndag har jeg hatt mye maserier, et par ordentlige rie-tak, og kun masing på dagene. Men igår fortsatte riene, og i 11 tiden hadde jeg 5 min mellom, så da ringte vi føden. Sjekk + ctg registrering hang ikke sammen. Sjekken viste ca null åpning - kun én finger. Ctg viste mye gode rier. Ny sjekk etter 3 timer - 2 fingre. Ble lagt inn for dagen på fødemottaket. Mye rier, men ble ikke vondere. Ny sjekk - ingen fremgang. Dro hjem for natten.

Idag: Våknet med mye slim + blod (sorry for ekle detaljer :p). Tok det som et godt tegn, men ingen rier - kun noen få i løpet av dagen. Gikk lang tur, sov litt - samlet energi og krefter. I 17 tiden begynte riene igjen. Ble vondere og mer regelmessig, og kl 20 var vi tilbake på føden. Ny sjekk - NULL fremgang! Ny ctg viste igjen gode; regelmessige rier... Jordmødre og leger klør seg i hodet. Mye venting og 2 registreringer til. Ny sjekk - null fremgang... Utrolig frustrerende! De ville gi meg morfin og legge meg inn, men jeg gråt meg til å komme hjem og prøve og sove her istedet.

Så natta da dere.. Og gi meg litt fødestøv, for nå klarer jeg ikke disse riene særlig lengre... ;)

huff da så slitsomt:grumpy:.. Håper det virkelig starter nå og du snart for kommet igang.. god bedring og nye krefter sendes til deg :happy:

huff da så slitsomt:grumpy:.. Håper det virkelig starter nå og du snart for kommet igang.. god bedring og nye krefter sendes til deg :happy:

Tusen takk! Det har vært en påkjenning ja, slitt meg litt ut både fysisk og faktisk også mentalt! Det er helt dabbet av nå, så nå kan det vel gå alt fra 0-3 uker igjen.

Tusen takk! Det har vært en påkjenning ja, slitt meg litt ut både fysisk og faktisk også mentalt! Det er helt dabbet av nå, så nå kan det vel gå alt fra 0-3 uker igjen.

Huff da... for å prøve å lade opp så du er klar nok engang :) håpe det ikke tar så lange tiden...

Huff da... for å prøve å lade opp så du er klar nok engang :) håpe det ikke tar så lange tiden...

Ja, jeg har ligget til lading det meste av idag og igår! Hehe. Så nå er det bare å lade litt til, så kommer han jo uansett snart da..... :)

Skulle nesten tro de ville sette deg i gang. Hva er terskelen for det tro?

Har fått bekreftet at det var ordentlige rier jeg hadde, men de har nå gått over til maserier igjen.. Nå synes jeg maseriene er bare småtteri :P Hatt det siden uke 32.. Forrige svangerskap fikk jeg ikke de ordentlige riene før vannet gikk og alt var igang. Men er visst flere som går med ordentlige rier også en stund, sa de på føden. Men nå står det på stedet hvil, og hvis de ordentlige riene kommer tilbake igjen, så spørs det om vi kommer oss på føden i tide :P Tror jo alt bare er falsk alarm...!
Å kjære vene... Høres innmari slitsomt ut.. Du får vel bare prøve å skjemme deg selv litt ekstra bort nå da, med ett eller annet, som en liiiiten trøst ;)

Skulle nesten tro de ville sette deg i gang. Hva er terskelen for det tro?

Hehe.. Fikk to ulike (men like irriterende) kommentarer på det da jeg var innlagt på torsdagen.

1: "Hvis du hadde vært én uke lengre på vei, så hadde vi hjulpet deg mer igang" (var uke 36+4 da)

2: (Dansk jordmor) "Om du hadde vært i Danmark hadde de hjulpet deg igang. Der regnes ikke babyen din som prematur lengre nå"

Var ganske frustrerende der og da altså! Inatt tok det seg igjen opp, men dabbet av, og våknet av at det blødde litt mer igjen. Blir helt sprø..
Men har skjønt at jeg bare må smøre meg med tålmodighet...

Å kjære vene... Høres innmari slitsomt ut.. Du får vel bare prøve å skjemme deg selv litt ekstra bort nå da, med ett eller annet, som en liiiiten trøst ;)

Ja, idag er planen å skjemme meg selv litt bort! Har begynt med en diger kopp kakao nå som mann og barn er sendt på jobb og skole... :)

Jeg tenker at du bare må prøve å kose deg. Kanskje frisør eller hudpleie eller hjemmespa? Litt shopping? Jeg har jobb til og med onsdag, gleder meg til velfortjent fri!!

Jeg tenker at du bare må prøve å kose deg. Kanskje frisør eller hudpleie eller hjemmespa? Litt shopping? Jeg har jobb til og med onsdag, gleder meg til velfortjent fri!!

Ja, kosing og bortskjemming står på planen! Men har ikke sååå mye energi :P Idag blir det café og bittelitt shopping med mamma som er på besøk. Har vært hos hudpleieren allerede, og frisør orker jeg ikke før etter fødselen :P Orker ikke sitte så lenge i frisørstolen med bekkenet mitt :P Hudpleieren var en prøvelse! Haha. Men ja.. Planen om fødsel er byttet ut med planen om ego-tid!

Snaaaaart onsdag og fri for deg og!! Det blir godt!

Back
Topp