Mine to siste dager.. (Lang!)

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
.. Har vært ganske tøffe!
Begynte egentlig med at hver natt siden natt til søndag har jeg hatt mye maserier, et par ordentlige rie-tak, og kun masing på dagene. Men igår fortsatte riene, og i 11 tiden hadde jeg 5 min mellom, så da ringte vi føden. Sjekk + ctg registrering hang ikke sammen. Sjekken viste ca null åpning - kun én finger. Ctg viste mye gode rier. Ny sjekk etter 3 timer - 2 fingre. Ble lagt inn for dagen på fødemottaket. Mye rier, men ble ikke vondere. Ny sjekk - ingen fremgang. Dro hjem for natten.

Idag: Våknet med mye slim + blod (sorry for ekle detaljer :P). Tok det som et godt tegn, men ingen rier - kun noen få i løpet av dagen. Gikk lang tur, sov litt - samlet energi og krefter. I 17 tiden begynte riene igjen. Ble vondere og mer regelmessig, og kl 20 var vi tilbake på føden. Ny sjekk - NULL fremgang! Ny ctg viste igjen gode; regelmessige rier... Jordmødre og leger klør seg i hodet. Mye venting og 2 registreringer til. Ny sjekk - null fremgang... Utrolig frustrerende! De ville gi meg morfin og legge meg inn, men jeg gråt meg til å komme hjem og prøve og sove her istedet.

Så natta da dere.. Og gi meg litt fødestøv, for nå klarer jeg ikke disse riene særlig lengre... ;)

Huff :( håper du slipper å gå sånn mye lenger! Du blir jo utslitt til det starter på ekte og. Håper du føder straks :)

Huff :( håper du slipper å gå sånn mye lenger! Du blir jo utslitt til det starter på ekte og. Håper du føder straks :)

Ja, det er veldig slitsomt! Så lenge jeg ikke hadde hatt riene, så hadde det vært greit å gå lengre. Men føles veldig unødvendig å skulle slites ut av rier uten virkning...! Max ei uke sa de idag, men det ble jo ikke akkurat skrevet ned, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og se.

Ja, det er veldig slitsomt! Så lenge jeg ikke hadde hatt riene, så hadde det vært greit å gå lengre. Men føles veldig unødvendig å skulle slites ut av rier uten virkning...! Max ei uke sa de idag, men det ble jo ikke akkurat skrevet ned, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og se.
Ja, ikke sant.. Er ikke noe du kan få som stopper masingen heller?

.. Har vært ganske tøffe!
Begynte egentlig med at hver natt siden natt til søndag har jeg hatt mye maserier, et par ordentlige rie-tak, og kun masing på dagene. Men igår fortsatte riene, og i 11 tiden hadde jeg 5 min mellom, så da ringte vi føden. Sjekk + ctg registrering hang ikke sammen. Sjekken viste ca null åpning - kun én finger. Ctg viste mye gode rier. Ny sjekk etter 3 timer - 2 fingre. Ble lagt inn for dagen på fødemottaket. Mye rier, men ble ikke vondere. Ny sjekk - ingen fremgang. Dro hjem for natten.

Idag: Våknet med mye slim + blod (sorry for ekle detaljer :P). Tok det som et godt tegn, men ingen rier - kun noen få i løpet av dagen. Gikk lang tur, sov litt - samlet energi og krefter. I 17 tiden begynte riene igjen. Ble vondere og mer regelmessig, og kl 20 var vi tilbake på føden. Ny sjekk - NULL fremgang! Ny ctg viste igjen gode; regelmessige rier... Jordmødre og leger klør seg i hodet. Mye venting og 2 registreringer til. Ny sjekk - null fremgang... Utrolig frustrerende! De ville gi meg morfin og legge meg inn, men jeg gråt meg til å komme hjem og prøve og sove her istedet.

Så natta da dere.. Og gi meg litt fødestøv, for nå klarer jeg ikke disse riene særlig lengre... ;)
Jeg sa du var rett rundt hjørnet :) men maserier kan vare en god stund. Trøsten må bare være at det nærmer seg!

Uff, krysser fingerne for rask fremgang nå og at du snart har en perfekt baby i armene dine <3 :)

Ja, ikke sant.. Er ikke noe du kan få som stopper masingen heller?

Fikk paralgin forte, men hjalp ingenting. Like mye rier, bare litt mer sliten imellom. De ville gi meg morfin, men takket nei til det. Så inatt har det ikke vært mye søvn, og riene har tatt seg opp litt igjen nå. Venter på at de blir enda vondere...

Uff ikke noe ålreit:( om de spør igjen, ta imot morfinen, det kan få fart på sakene:D tror det gjorde det med meg, for etter å ha gått litt som du gjør nå sist så fikk jeg sovetbl og morfin en kveld og sov godt noen timer, og kvelden etter satte det ordentlig igang:)

Masse lykke til! Var din termin rundt 19.?

Takk! Dette drøyer og drøyer! Er sååå sliten etter to døgn med rier og lite søvn inatt. De var veldig overrasket over hvor sterke rier jeg har på ctg til tross for lite åpning.. Men håper nå enten at det stopper helt frem til det virkelig gjelder (så jeg får hvilt litt), eller at det kan ta seg skikkelig opp.

Termin 18.11 ja, så er bare 36+6.

Uff ikke noe ålreit:( om de spør igjen, ta imot morfinen, det kan få fart på sakene:D tror det gjorde det med meg, for etter å ha gått litt som du gjør nå sist så fikk jeg sovetbl og morfin en kveld og sov godt noen timer, og kvelden etter satte det ordentlig igang:)

Ok! Jeg sov ikke særlig mye inatt, så angrer faktisk litt nå :P Men nå MÅÅÅÅ det enten slutte helt eller ta seg opp skikkelig, for holder på å bli gaaaal.

Lykke til med fødselen :) dra til sykehuset å se om de kan gi deg noe som får deg til å slappe ev litt :)

Men hvis du er 37+1 mandag så kan de Kanskje sette deg igang?

Håper d løsner og setter sikkelig igang i dag!! Lykke til :-)

Ok! Jeg sov ikke særlig mye inatt, så angrer faktisk litt nå :P Men nå MÅÅÅÅ det enten slutte helt eller ta seg opp skikkelig, for holder på å bli gaaaal.
Uff ikke sant. Hadde noen forferdelige netter jeg og i dagene før fødsel sist, og på dagtid hadde jeg regelmessig vonde tak. Men jeg hadde følelsen av å ikke bli trodd, enda jeg var innlagt:( ene jm som jeg følte trodde meg ga meg den cocktailen så jeg skulle få slappe av, og sa hun trodde jeg fødte før hun kom tilbake. Det gjorde jeg:) hun sa det av og til hadde en sånn effekt om man fikk slappe godt av:)
Håper det tar seg opp for deg så det ikke var helt forgjeves med så mye vondt.

Dere er gode! Godt å få noen trøstende og oppmuntrende ord altså! Har mistet troen på at det skjer noe denne helgen... Men krysser fortsatt fingrene.. ;)

Back
Topp