Mindre liv

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Har de to siste dagene kjent mindre liv, dvs kjenner jo litt liv men det er også svakere en tidligere. Hjelper ikke å spise/drikke noe søtt. Noen som vet om det er normalt? Burde man ringe føden?

Ja, du skal si i fra ved mindre liv. Ring enten jm eller føden asap!

Ring. De har masse erfaring! :) Så får du det mer ut av verden, så vurderer de om du bør komme en tur... :)

Ville ringt jeg også ja. Var selv på fødselsforberedene kurs igår og der sa de at når en er kommet så langt ut i svangerskapet som de fleste her er nå vil vi kjenne bevegelse på en annen måte enn tidligere pga mindre plass. Men igjen, hadde nok tatt en tlf til føden sånn just in case:-)

Mye mindre liv her også. 27+1.
Tenker at det er pga plassmangel.

Men jeg synes du skal ringe føden og høre.

Skulle til å si det: er nok baby som bare sparker inn mot magen. Skjedde her i helga også, kjente nesten ingenting på flere dager

Sånn har det vært litt her også. Plutselig en dag, med litt svakere spark (og føles kanskje ut som om baby sparker mer innover). Så dagen etter full baluba :) JM sa det var normalt, og at noen dager kunne baby være roligere enn andre. F.eks dersom baby har vært veldig aktiv dagen før. Men godt du ringte, bare for å sjekke :D Så kan du slappe av :D

Samme her. Har kun kjent et spark i hele dag. Prøvd og vekke henne uten og lykkes :( pratet med føden så nå skal jeg spise noe søtt og ligge på sofaen i 30 min. Kjenner jeg ikke noe da så skal jeg ringe opp igjen. Veldig beskymret for når har jeg liggi i 20 min og ingen bevegelse :(

Samme her. Har kun kjent et spark i hele dag. Prøvd og vekke henne uten og lykkes :( pratet med føden så nå skal jeg spise noe søtt og ligge på sofaen i 30 min. Kjenner jeg ikke noe da så skal jeg ringe opp igjen. Veldig beskymret for når har jeg liggi i 20 min og ingen bevegelse :(
Uff, hvordan går det nå?
Jeg har fått beskjed å drikke noe iskaldt dersom jeg har kjent lite liv, men med nummer 1 og 2 sa de drikk noe søtt... kanskje det kan bidra?

Da har vi også vært på sykehuset for en liten sjekk :) alt sto bra til med lille i magen. Fikk ultralyd, bra med fostervann og bevegelse. Også veldig fin hjerterytme :D jeg har morkaken forran så hu hadde bare brukt den som sparke pute he he. Kjent masse spark etter sykehus besøk, det er jo typisk he he :)

Da har vi også vært på sykehuset for en liten sjekk :) alt sto bra til med lille i magen. Fikk ultralyd, bra med fostervann og bevegelse. Også veldig fin hjerterytme :D jeg har morkaken forran så hu hadde bare brukt den som sparke pute he he. Kjent masse spark etter sykehus besøk, det er jo typisk he he :)
Drt var jo godt. Bra de tar oss på alvor!! :-)

Er du bekymret, skal man heller ringe en gang for mye fremfor en gang for lite.
Selv kjenner jeg også mindre liv, men husker fra sist gang jeg var gravid at det var ganske normalt mot slutten og når den lille får mindre plass. Viktig at man kjenner liv i det hele tatt hver dag, tenker jeg, om det ikke er så ofte som før. Men ring om du er usikker.

Back
Topp