Min vei mot førstemann

CD 15

Da ble det positiv eggløsningstest i dag, endelig :D Jeg kjenner at jeg er skikkelig avslappet denne runden, og det er så deilig!

Jeg har kommet inn i mine vanlige treningsrutiner igjen etter å ha operert stortåa for 3 måneder siden, og da går dagene så utrolig mye fortere. Jobb, trene, spise, sove!

Snart i dpo-land igjen :D:D:D
 
CD 15
Da ble det positiv eggløsningstest i dag, endelig :D Jeg kjenner at jeg er skikkelig avslappet denne runden, og det er så deilig!

Jeg har kommet inn i mine vanlige treningsrutiner igjen etter å ha operert stortåa for 3 måneder siden, og da går dagene så utrolig mye fortere. Jobb, trene, spise, sove!

Snart i dpo-land igjen :D:D:D

Hurrra! Happy humping, og lykke til denne runden! Deilig å kjenne at man går inn i dpo-land med senka skuldre:joyful:
 
Hurrra! Happy humping, og lykke til denne runden! Deilig å kjenne at man går inn i dpo-land med senka skuldre:joyful:
Absolutt! Forrige pp var jeg superstressa :hilarious: Det er bare slitsomt. Tusen takk :D
 
Tempen har steget for 3. dag på rad, så da regner jeg med at jeg er 3dpo i dag :happy: nyttig å tempe, for det viste seg at jeg har eggløsning samme dag som positiv el-test.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har fortsatt ikke trua denne pp, så tror jeg skal klare å holde meg borte fra tester frem til 10dpo. Men man vet aldri, plutselig kicker testetøsa inn :hilarious::hilarious:
 
10 DPO

...og testen er så blenda som den får blitt. Klarte selvfølgelig ikke å vente til 10dpo med å teste denne gangen heller :wacky: like blenda i går, som i dag. Var i skikkelig dårlig humør i går, så regner med PMS har kicket inn.

Jeg er den type person som alltid forventer det verste, så nå stålsetter jeg meg bare på at tanta kommer. Selv om jeg vet at det kommer som et slag i trynet uansett. Da må jeg bare prøve å tenke at når tanta er over, så kommer håpet tilbake. Det er rart med det :hilarious:

En eller annen gang skal jeg mest sannsylig få en positiv test, og da kommer jeg til å gå i taket. Frem til det fyller jeg dagene med jobb og trening. Mørket hjelper ikke på, men man kommer seg gjennom vinteren også. Min kjære samboer og jeg pleier å ta en måneds ferie eller to til varmere strøk i januar/februar, så vinteren ikke blir så lang. I 2021 blir jo ikke det noe av. Så nå håper jeg bare det kommer litt snø snart, så det blir litt lysere og finere ute :happy: Det er lov å håpe på hvit jul, selv om man bor i sør!
 
CD 3

Tanta kom på onsdag, som bestilt! Skuffelsen var heldigvis ikke like stor denne gangen. Vi fikk ikke lagt inn så mye aksjer denne pp, så hadde ikke helt troen! Altså, man har jo alltids et lite håp, men ikke like ille som de forrige pp-ene. Nå har vi jo passert 6 måneder med negative tester, og merkelig nok begynner jeg å bli litt mer vandt til det..

Heldigvis skal jeg og samboeren feire jul sammen, for neste eggløsning er forventet enten julaften eller 1. juledag!

Jeg tror også jeg dropper temping denne pp-en. Helt ærlig så ble jeg bare stressa av det! Tempen min hoppet opp og ned som en sprettball, og jeg blir jo bekymra. Kan sikkert ha noe å gjøre med at jeg kanskje sover med åpen munn? Jeg orker uansett ikke tempe vaginalt. Det frister ikke akkurat å stikke et termometer opp i dåsa med en gang klokka ringer :hilarious:

Nå er det bare noen dager igjen til tanta drar og jeg er superklar for PP7!! :D
 
CD 14

Nå begynner det å skje ting, endelig! EL-slim og murringer tyder på at EL er på vei. Forventet positiv test er i morgen, og EL på julaften. Flaks at jeg og samboeren skal feire jul sammen i år ;);)

Vi har fått lagt inn betydelig mer aksjer denne pp, i motsetning til forrige. Og da blir jo fallhøyden enda større! Men som jeg har skrevet tidligere, så er løpe- og treningsgleden tilbake for fullt, så dagene fylles med jobb og trening - da blir det litt mindre tid til å tenke på hvor sakte dagene i dro-land går :hilarious::hilarious:

Nå er jeg så klar for juleferie!!
 
10 DPO

EL kom litt sent denne måneden, fikk ikke positiv test før CD 17. Jeg har masse symptomer på graviditet, som vanlig. Men jeg har jo lært nå at det ikke betyr noen verdens ting. Testen i dag var blendahvit, og håpet ble drept ganske fort. Jeg prøver jo å si til meg selv, som jeg sier til andre; håpet er ikke ute før tanta kommer! Men psyken vil ikke spille på lag med meg og i dag er en kjip dag.

Nå har jeg ikke flere tester igjen, så nå blir det ikke flere tester før tanta kommer.

Jeg har rett og slett mistet troen på at vi skal klare dette alene. Jeg har veldig lyst til å ta en sjekk når vi skal til Oslo i mars, hvis vi ikke har blitt gravide innen det. Da har vi prøvd i 9 måneder. Jeg vet jo at man skal prøve i et år, men det hadde vært så betryggende å vite. Vite om det faktisk kan gå! Jeg trenger fakta som kan berolige meg litt. For hvis det ikke har gått på 7 prøveperioder, hvorfor skal det gå nå?
 
10 DPO
EL kom litt sent denne måneden, fikk ikke positiv test før CD 17. Jeg har masse symptomer på graviditet, som vanlig. Men jeg har jo lært nå at det ikke betyr noen verdens ting. Testen i dag var blendahvit, og håpet ble drept ganske fort. Jeg prøver jo å si til meg selv, som jeg sier til andre; håpet er ikke ute før tanta kommer! Men psyken vil ikke spille på lag med meg og i dag er en kjip dag.

Nå har jeg ikke flere tester igjen, så nå blir det ikke flere tester før tanta kommer.

Jeg har rett og slett mistet troen på at vi skal klare dette alene. Jeg har veldig lyst til å ta en sjekk når vi skal til Oslo i mars, hvis vi ikke har blitt gravide innen det. Da har vi prøvd i 9 måneder. Jeg vet jo at man skal prøve i et år, men det hadde vært så betryggende å vite. Vite om det faktisk kan gå! Jeg trenger fakta som kan berolige meg litt. For hvis det ikke har gått på 7 prøveperioder, hvorfor skal det gå nå?

Ikke gi opp helt enda på 10dpo da, for da må jeg også gjøre det! Og det vil du vel ikke?;):Heartpink

Du, vet du! Ta en sjekk! Det skader ikke, og gir så mye mer fred i sjela. Vi sjekket oss etter seks mnd av samme årsak. Det at vi hadde papirer fra den sjekken allerede da det var gått et år gjorde at alt var klart for henvisning til ivf når vi fant ut at tiden var inne for det. Og samtidig så er det fint å få testet begge, for plutselig er det svømmerne som ikke er ideelle. Og da kanskje det plutselig ikke er noe «vits» og kaste bort mer tid, siden det er så liten sjanse i de tilfellene. Følg magefølelsen:Heartred
 
Ikke gi opp helt enda på 10dpo da, for da må jeg også gjøre det! Og det vil du vel ikke?;):Heartpink

Du, vet du! Ta en sjekk! Det skader ikke, og gir så mye mer fred i sjela. Vi sjekket oss etter seks mnd av samme årsak. Det at vi hadde papirer fra den sjekken allerede da det var gått et år gjorde at alt var klart for henvisning til ivf når vi fant ut at tiden var inne for det. Og samtidig så er det fint å få testet begge, for plutselig er det svømmerne som ikke er ideelle. Og da kanskje det plutselig ikke er noe «vits» og kaste bort mer tid, siden det er så liten sjanse i de tilfellene. Følg magefølelsen:Heartred
Du er god! Greit, jeg skal ikke gi opp håpet helt enda Det er bare det at jeg vanligvis har lutealfase på 11 dager, så føler liksom det burde vises nå hvis tanta skal holde seg unna! Skal holde på håpet litt til i hvert fall :)

Og jeg tror jeg kommer til å foreslå for samboeren min at vi tar sjekken i mars, så jeg får litt ro i sjela. Denne prøvingen tar på altså!
 
Last edited:
Da kom TR i dag. Det var forventet, men likevel trist og vondt. En påminnelse om at det ikke gikk denne denne gangen heller.

Så det ble en dårlig start på dagen. Litt tårer som jeg ikke klarte å holde igjen, før jeg måtte skjerpe meg og dra på jobb. Late som ingenting. Det er jo egentlig greit, for da glemmer jeg det litt. Helt til jeg kommer hjem igjen.

Jeg har bestemt meg for at vi tar en sjekk neste gang vi er i Oslo. Min kjære er enig, han vil jo bare det beste for meg. Vi skal til Oslo i begynnelsen av mars, da har vi hatt 8pp. Klarer rett og slett ikke å prøve i et år! Vi hadde uansett tatt fertilitetssjekk privat, så hvorfor ikke gjøre det nå? Jeg kommer til å være et nervevrak, men vil heller vite. Mest sannsynlig er jo ting fint.

Nå skal jeg bare slappe av på sofaen, kanskje ta meg litt sjokolade og kose meg med min kjære. Gud, så trøtt man blir av å gråte?!
 
Da kom TR i dag. Det var forventet, men likevel trist og vondt. En påminnelse om at det ikke gikk denne denne gangen heller.

Så det ble en dårlig start på dagen. Litt tårer som jeg ikke klarte å holde igjen, før jeg måtte skjerpe meg og dra på jobb. Late som ingenting. Det er jo egentlig greit, for da glemmer jeg det litt. Helt til jeg kommer hjem igjen.

Jeg har bestemt meg for at vi tar en sjekk neste gang vi er i Oslo. Min kjære er enig, han vil jo bare det beste for meg. Vi skal til Oslo i begynnelsen av mars, da har vi hatt 8pp. Klarer rett og slett ikke å prøve i et år! Vi hadde uansett tatt fertilitetssjekk privat, så hvorfor ikke gjøre det nå? Jeg kommer til å være et nervevrak, men vil heller vite. Mest sannsynlig er jo ting fint.

Nå skal jeg bare slappe av på sofaen, kanskje ta meg litt sjokolade og kose meg med min kjære. Gud, så trøtt man blir av å gråte?!

Kjenner meg så veldig godt igjen i alt du skriver. Tiden du er i nå tror jeg var noen av de tøffeste dagene jeg har hatt i denne prøvingen. Det er så ufattelig psykisk utmattende. Etterhvert bare aksepterer man at det ikke går veien NOK en mnd. Men enda så kanskje til og med føler du nye symptomer for hver pp? Det gjorde iallfall jeg. Nå har jeg liksom innfunnet meg med at jeg har følt på alle symptomene før. Det blir tøffere... men også litt lettere. Berg- og dalbanen er en realitet. Veldig bra at dere skal ta en sjekk. Og hvem vet - kanskje går det før mars til og med:shy: Sender deg en stooor klem og gode tanker i en tung tid. Og du! Nå er det en ny pp! Kanskje er det akkurat DENNE pp’n som spira sitter:smiley-angelic001:smiley-angelic003
 
Kjenner meg så veldig godt igjen i alt du skriver. Tiden du er i nå tror jeg var noen av de tøffeste dagene jeg har hatt i denne prøvingen. Det er så ufattelig psykisk utmattende. Etterhvert bare aksepterer man at det ikke går veien NOK en mnd. Men enda så kanskje til og med føler du nye symptomer for hver pp? Det gjorde iallfall jeg. Nå har jeg liksom innfunnet meg med at jeg har følt på alle symptomene før. Det blir tøffere... men også litt lettere. Berg- og dalbanen er en realitet. Veldig bra at dere skal ta en sjekk. Og hvem vet - kanskje går det før mars til og med:shy: Sender deg en stooor klem og gode tanker i en tung tid. Og du! Nå er det en ny pp! Kanskje er det akkurat DENNE pp’n som spira sitter:smiley-angelic001:smiley-angelic003
Dette hjelper å lese, du er flink til å sette ord på ting! Nye symptomer hver måned kan jeg skrive under på. Nesten hver pp tenker jeg at "nå må jeg jo være gravid, hvis ikke vet jeg ikke hva". Den ene måneden er det sure oppstøt, neste er det kvalme osv. Nå er jeg bare irritert på kroppen min fordi den klarer å lure meg hver eneste måned.

Men jeg tror på deg når du sier at man bare aksepterer det til slutt - og ja, kanskje det går neste pp. Må jo bare holde motet oppe :) Jeg er så spent på IVF-reisen din, og krysser alt jeg har for at det klaffer for dere - du har ventet lenge nok nå!
 
Dette hjelper å lese, du er flink til å sette ord på ting! Nye symptomer hver måned kan jeg skrive under på. Nesten hver pp tenker jeg at "nå må jeg jo være gravid, hvis ikke vet jeg ikke hva". Den ene måneden er det sure oppstøt, neste er det kvalme osv. Nå er jeg bare irritert på kroppen min fordi den klarer å lure meg hver eneste måned.

Men jeg tror på deg når du sier at man bare aksepterer det til slutt - og ja, kanskje det går neste pp. Må jo bare holde motet oppe :) Jeg er så spent på IVF-reisen din, og krysser alt jeg har for at det klaffer for dere - du har ventet lenge nok nå!

Ja, ikke sant?! Sykt irriterende:hilarious:

Man må bare holde motet oppe, og kjøre på videre. Verden fortsetter å gå fremover selv om tr kommer:inpain: Veldig koselig at du følger med! Her kom tr i dag, så nå skal det virkelig skje litt denne mnd - håper jeg:D Typisk min flaks om el skjer på mandag eller tirsdag:facepalm::angelic: Får bare krysse fingrene:Heartred
 
CD 9

Da har spottingen gitt seg, og tanta er offisielt vekk for denne gang :D Så da er det bare å vente på eggløsning. Herregud, så mye venting det er med denne prøvingen.

Jeg har kontaktet Medicus i Oslo, så vi får tatt en fertilitetssjekk. Om spiren ikke sitter denne pp skal jeg da ta blodprøver på CD1 neste syklus. Så om det ikke går, så har jeg i hvert fall noe å se frem til. Deretter reiser jeg inn til Oslo for en gyn.undersøkelse. Min kjære tar en spermprøve når han skal til Oslo i starten av mars. Det skal bli så deilig å bare vite, der verste jeg vet er å gå rundt helt uten kontroll. Om alt er fint kan jeg heller slappe av og nyte prøvingen litt mer enn det jeg gjør nå.

I dag drar jeg tidlig fra jobb, så vi rekker en skitur før mørket faller på. Det blir herlig med litt frisk luft.

God helg alle sammen!
 
6 DPO

Jøss, så fort tiden har gått denne PP. Deilig! Men nå kjenner jeg at testetrangen begynner å melde seg :hilarious: Testene jeg har bestilt har heldigvis ikke kommet enda, men om de kommer denne uken så ryker det nok en test på fredag. Det er så lite spennende med kort lutealfase, for om jeg venter til 10 dpo med å teste, så får jeg bare to testdager.

Denne PP har jeg heller ikke kjent noen symptomer enda - men så har jeg heller ikke latt meg selv kjenne etter. Jeg har jo haugevis med symptomer hver måned, og det har ført til null, niks og nada.

Bare å smøre seg med tålmodighet frem til fredag!
 
6 DPO
Jøss, så fort tiden har gått denne PP. Deilig! Men nå kjenner jeg at testetrangen begynner å melde seg :hilarious: Testene jeg har bestilt har heldigvis ikke kommet enda, men om de kommer denne uken så ryker det nok en test på fredag. Det er så lite spennende med kort lutealfase, for om jeg venter til 10 dpo med å teste, så får jeg bare to testdager.

Denne PP har jeg heller ikke kjent noen symptomer enda - men så har jeg heller ikke latt meg selv kjenne etter. Jeg har jo haugevis med symptomer hver måned, og det har ført til null, niks og nada.

Bare å smøre seg med tålmodighet frem til fredag!

Heia heia:angel8 Forstår godt testetrangen med den lutealfasen! Spent på test:D
 
10 dpo

Negativ, 100% blendahvit test i dag morges. Da stålsetter jeg meg som vanlig på ny pp. Jeg vet at håpet ikke er ute enda, men det har ikke gått de 7 forrige pp-ene, så hvorfor skal det gå nå?

IKM er på mandag, så da blir det en tur til legen enten mandag eller tirsdag for blodprøver. Min kjære skal levere sædprøve i starten av mars, så om en måned vet vi i hvert fall litt mer. Ønsket om barn blir bare større og større for hver gang tanta kommer.

Hvor blir du av, lille knøtt? :Heartred
 
CD1

Tanta har kommet, og vi er offisielt inne i pp9. Da blir det blodprøver på meg i morgen, så skal jeg ringe klinikken for å avtale undersøkelse.

Nå skal jeg ta en Paracet og se på TV. Prøve å ikke tenke på tanta, for da blir jeg bare lei meg.
 
Back
Topp