Mortilautist
Første møte med forumet
Min sønn fikk diagnosen autist (asperger & tourettes) da han var 11. I dag er han 14. Han har ingen venner som han omgås med på fritiden, og han har sterk sosial angst så det går ikke å få ham til å begynne med noen aktivitet der han møter nye mennesker. Å treffe andre med samme diagnose er også uaktuelt for ham. Han savner vennene han hadde i barnehagen...så ja, han lider av ensomheten. Han har nektet å ta i mot hjelp fra psykolog for å jobbe med sosialangsten, og jeg kan jo ikke tvinge ham.
Det er så trist. Han blir aldri bedt i bursdager, får aldri oppleve kameratskap, alt det som andre barn finner på sammen og har så mye glede av går han helt glipp av. Han sitter bare hjemme med meg og jeg får ham knappt med ut på en tur til butikken. Noen med lignende erfaring? Hva kan jeg gjøre?
Det er så trist. Han blir aldri bedt i bursdager, får aldri oppleve kameratskap, alt det som andre barn finner på sammen og har så mye glede av går han helt glipp av. Han sitter bare hjemme med meg og jeg får ham knappt med ut på en tur til butikken. Noen med lignende erfaring? Hva kan jeg gjøre?