Min historie

Peppercat

Gift med forumet
Som dere vet har leie til babyen vår vært veldig ustabilt. Her er min historie fra igangsetting til vi var i mål

Det hele begynte på tirsdag. Da fikk jeg inn ballong for frøken dings lå med hodet ned. Tirsdag kveld var vi tilbake på føden med rier, men til legenes store overraskelse lå hun nå i tverre. Da fikk jeg epeduralkateter slik at jeg skulle være klar til et eventuelt ks for de ville prøve å snu henne. Riene stoppet opp pga stress og på ul lå hun i sete, men høyt oppe. Da droppet de vendingen og vi fikk beskjed om å vente for å se hva som skjedde.
Dagen etter kom det nye leger på jobb og de ønsket å vente for å se om babyen snudde seg selv i hodet og de kunne ta vannet. Så vi ble sendt inn på obsposten. Der snudde hun mye på seg, men hun snudde seg ikke i hodet. Etter et psykisk tøft døgn var vi tilbake i sete og det ble bestemt at jeg skulle på drypp og babyen skulle stabiliseres i sete. Vi ble sendt inn på føden. Legen på føden ville ikke gi drypp, men en modningspille. Og babyen ble ikke stabilisert, så etter 6 timer bar vi tilbake i tverre og en ny lege kom på jobb. Hun ville prøve å vende babyen og ta vannet, for nå måtte de gjøre noe. Vi ble sendt inn på operasjonstuen i tilfelle det skulle gå galt. Det gikk veldig fint å vende henne, men navlestrengen kom først og de kunne derfor ikke ta vannet. Babyen snudde seg tilbake i tverre og vi fikk beskjed om å vente igjen. Plutselig kjente jeg at babyen hadde snudd seg og legene kunne bekrefte at hun endelig hadde snudd seg til hodeleie. Babyen ble stabilisert og de tok vannet. Endelig var vi i gang.

Babyen sin puls falt ofte og jeg kunne kun ligge på venstre side. Riene kom og de skulle sette på en elektrone på babyen sitt hodet. Men da hadde det som ikke måtte skje, skjedd. Navlestrengen hadde falt ut og babyen vår holdt på å dø. Alarmen gikk og på to sekunder var rommet fullt av folk og jeg var på vei inn på operasjonstuen igjen. Alt gikk veldig fort og siden jeg alt hadde epeduralkateter i, slapp jeg full narkose. Ti min etter alarmen gikk kom vår lille jente til verden. De hadde greid å redde henne. Hun var 3310 og 48 cm. Hun er rett og slett perfekt. På toppen av det hele hadde hun, etter at vannet var tatt, greid å snu seg i tverre igjen.

Legene har vært lettere sjokkert over hvor mye dette barnet har snudd seg og alle på føden har hørt om oss. Det ble dramatisk og jeg har aldri vært så redd før, men på samme tid har jeg aldri følt meg så trygg før heller. KK har gjort en fantastisk jobb og jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men takk Gud for at jeg fødte her.
Så sånn har vi hatt det siden tirsdag og frem til fredag kl 0223. Men nå har vi fått familierom og barna hjemme har reist til min tante for helgen. Nå trenger vi å være sammen og bli kjent med dette rampetrollet av en unge.

Ojjjj det var litt av en historie! Håper det går bra med dere alle etter den noe dramatiske starten! Gratulerer så mye med babyen :)

For en historie, så tøft det må ha vært! Litt av en historie å fortelle rampungen da :) Gratulerer så mye, det er så godt at det går så bra når det virkelig gjelder:)

Kos dere masse :)

Oj! :O blei helt stresset inni meg av historien din. Så godt at alt endte godt tross alt! :)
Gratulerer så masse med prinsessa! :D

En utrolig ferd dere har vært igjennom med den luringen, og sååååå godt at d gikk bra til slutt!!! kommer noen tårer når jeg leser om hvor nære katastrofe dere var, men fantastisk bra med flinke leger !! :) koooos dere nå med lille jenten... <3

Oi. Det hørtes ekstremt tøft ut. Gratulerer med prinsessen, og håper dere får hvilt ut nå. Godt at legene handlet raskt da det gjaldt.

Gratulerer så mye med den lille "turneren"! Godt at alt gikk bra til slutt

Det var litt av en dramatisk fødsel! Ikke rart at du var redd hvertfall. Godt at alt gikk bra til slutt, gratulerer så mye med den lille :)

Gratulerer så mye med prinsessen! :D Det var virkelig en utrolig fødsel, så bra at det gikk så bra :) håper dere får hvilt ut godt, og at de passer ekstra godt på dere på sykehuset ;) du er virkelig beintøff! :)

Gratulerer :) bra det endte godt :)

Godt å høre at du var i gode hender og at det gikk så bra til slutt :) Og for ei turbofrøken du har hatt i magen da :p

Gurimalla! Er det mulig. Takk og lov det gikk så bra det gikk og at dere har det bra alle tre. Håper du klarer å nyte babyen og ikke ble for stresset av opplevelsen. Og at du har fått samtale med legene i ettertid? For en liten rakker du har hatt i magen!!! :)

Gurimalla! Er det mulig. Takk og lov det gikk så bra det gikk og at dere har det bra alle tre. Håper du klarer å nyte babyen og ikke ble for stresset av opplevelsen. Og at du har fått samtale med legene i ettertid? For en liten rakker du har hatt i magen!!! :)
Har ikke snakket med legen enda. Hun er tilbake på jobb på mandag, men vi skal nok ha en sånn samtale ja. Vi koser oss og nyter babyen til det fulle. Hun er en liten rakker og ulik de to andre. Denne lille jenta tar til og med pupp og da blir det så mye kos at alt det skumle forsvinner litt i bakgrunnen.

Har ikke snakket med legen enda. Hun er tilbake på jobb på mandag, men vi skal nok ha en sånn samtale ja. Vi koser oss og nyter babyen til det fulle. Hun er en liten rakker og ulik de to andre. Denne lille jenta tar til og med pupp og da blir det så mye kos at alt det skumle forsvinner litt i bakgrunnen.

Så godt å høre at all kosen overskygger dramatikken. :) Nyt tida fremover :D

Back
Topp