min historie*laaaang*

Ikke ring, ikke send melding! Ikke svar på telefoner fra henne eller familien hennes!
Kontakt familievernkontoret!

Og ikke minst - SKILL mellom sakene her.. Du skal kjempe for ditt krav til datteren din, og HENNES rett til å ha kontakt med sin far.. Alt det andre er selvfølgelig vanskelig og kjipt, men ikke bland det inn i denne striden..

Huff får vondt jeg, har lest igjennom alt sammen ( og jeg liker ikke lese[:-]) hehe

men som mange andre her sier, gro baller mann, for så snill som du er/ har vært mot dem fortjener dem jo ikke. Legg heller pengene dine i en god advokat og få det du har krav på.

Selv om jenta di bare er 6 månder så har du krav til å ha samvær med ho.
NAV er mektig treige da det gjelder slike teste, så ring å purr å purr ( broren min har vært igjennom det samme) og tok han 6 månder.

Masse lykke til med "kampen" for din datter og jeg håper alt går din vei. kanskje du kan få igjenn litt erstattning for alt DU har tapt i dette.

(Men håper du sparer litt på meldinger så har du litt mer bevis på att du er så snill.)

Sender masse klemmer og håper det ordner seg for deg og jenta di

Huff høres ut som et mareritt!
Håper alt ordner seg med tiden.
Et godt tipst som du kan komme langt med, under evt. rettsak eller megling husk en ting, aldri hakk ned på eksen din eller nevn noe av deres personlige krangler, snakk om alt i det beste for barnet. Hvis hun begynner å rakke ned på noe om deg, bare hev deg over det å vis hvem som er den voksene å som bryr seg om barnets beste =)
Har trua på at det kommer til å ordne seg med tiden og at du skal få et god forhold til din datter[:)] Du virker ihvertfall som en kjempe god pappa som virkelig vil barnet ditt det beste[:)] stå på å kjemp for henne! Ikke gi opp. Du skal tenke på hennes beste ikke eksen dins beste[;)]

JEg leste alt sammen..

Dette var virkelig forferdelig å lese..
Greit dette bare er en side av saken..Men uansett!!!

Hun nekter deg å se barnet ditt!!!!

Kom deg på familievernkontoret i morgen!!

Hun MÅ faktisk la deg treffe datteren din..

For ei slem dame[&o] Ødelegger jo bare for ungen sin og deg...

Får oppdatere oss på hvordan dette går!

MAsse MAsse lykke til!!

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Helene Burugle

Herregud så mye drit du finner deg i!

Gro baller mann! Slutt å gi denne gale dama og familien hennes penger! Å gå ned i stillingsprosent fordi hun krever det? Hva søren feiler det deg? [:-]

Beklager om jeg er litt kvass, men her er du virkelig kjørt over av dette kvinnemenneske. Hun bruker deg som en pengemaskin og thats it! Jeg synes synd i ungen som har dette rælet som mor.

Hvis det viser seg at du er faren til ungen så har du rettigheter! Og de rettighetene kan du kjempe for. Det blir dyrt det også, men da går iallefall pengene til kampen for din datter og ikke til Fru Sinnsyk. Og hvis du kjemper så vil du kunne fortelle datteren din det når hun vokser opp. At pappa faktisk kjempet med nebb og klør for at hun skulle være med deg. DA skal du se at Fru Sinnsyk får straffen sin......

Nei, helt seriøst. Slutt å gi familien hennes dyre gaver og penger. SLUTT! Og vil du gi ungen noe så  kjøp det selv. IKKE sett inn penger på morens konto!

Blir helt oppgitt altså.

signerer.

Du er aaaaaaalt for snill. Sett grenser og lær deg å si nei.
Synes forresten du er og kommer til å bli en god far[:)]

Gro baller mann! Slutt å gi denne gale dama og familien hennes penger! Å gå ned i stillingsprosent fordi hun krever det? Hva søren feiler det deg? [:-]

Beklager om jeg er litt kvass, men her er du virkelig kjørt over av dette kvinnemenneske. Hun bruker deg som en pengemaskin og thats it! Jeg synes synd i ungen som har dette rælet som mor.

Hvis det viser seg at du er faren til ungen så har du rettigheter! Og de rettighetene kan du kjempe for. Det blir dyrt det også, men da går iallefall pengene til kampen for din datter og ikke til Fru Sinnsyk. Og hvis du kjemper så vil du kunne fortelle datteren din det når hun vokser opp. At pappa faktisk kjempet med nebb og klør for at hun skulle være med deg. DA skal du se at Fru Sinnsyk får straffen sin......

Nei, helt seriøst. Slutt å gi familien hennes dyre gaver og penger. SLUTT! Og vil du gi ungen noe så  kjøp det selv. IKKE sett inn penger på morens konto!

Blir helt oppgitt altså.

Sign, og LYKKE TIL! Du virker som du virkelig bryr deg om datteren din<3

Jeg leste gjennom alt[:)][:(] Håper virkelig du er pappaen til lille jenta og at det ordner seg slik at du får samvær med henne. Ser ut som du har fått mange gode råd av andre her. Lykke til!

ORIGINAL: Toggolino

Jeg leste det! (Skummet litt på slutten da..)

Høres ut som at hun ikke er god i hodet hun exen din.. Du må bare stå på ditt, få DNS-testen gjennomført, stå på ditt, og IKKE hjelp henne med noe penger utenom til barnet! Hun bare utnytter deg. Stakkars. Håper barnet er ditt og at du får en god samværsavtale

helt enig!!

Det er bestandig 3 sider av en sak: Hennes, din og sannheten...

Men hun der, hun trenger hjelp! Og jeg håper virkelig at det er du som er faren. Få skaffet deg en leilighet, ordnet med dna-testen og drit i kjærringa!! Den lille jenta fortjener ikke dette her... [&o]

Uff får helt vondt av og lese det du har skrevet[:(]
Ser ikke hvordan du kan godta så mye , men likevel være så snill.
Syntes du har vært utrolig sterk også og ikke bare dum snill, får helt vondt av deg...

Jeg ser ikke hvordan familien rundt denne jenta og venner kan se på at hun oppfører seg sånn og godta hennes oppførsel selv om det virker som svigermor har prøvd mer en noen av de andre at du skal holde samvær med den lille datteren din...
Hvordan ett menneske kan være så egoistisk og i det hele tatt legge all skyld på både ungen og deg, gjør meg vondt.
Håper hun er her eller får sett dette på en eller annen måte og kasnkje greie og se seg selv (Selv om jeg vet det er to sider av en sak)

Du får ta Dna test og ta alle de rettighetene du kan, og ikke hør mer på Xen og følg ditt eget løp du virker ssom du er verdens beste far for lille tulla di , masse lykke til og håper og høre mer fra deg.....

ORIGINAL: Gunhild24

jeg får helt vondt av deg...
herregud så snill du er, du gjør jo alt hvorfor kan ikke xen din bare være takknemlig på det du gjør...
det er ihvertfall helt klart at xen din har store problemer ...

håperalt ordner seg til slutt [:)]

ORIGINAL: ~StRaToS~

Blir helt oppgitt altså.

signerer.

Du er aaaaaaalt for snill. Sett grenser og lær deg å si nei.
Synes forresten du er og kommer til å bli en god far[:)]

ORIGINAL: tassen77

syns bare det var godt å få det ut, tok noen timer å få ut alt, begynte klokka 17.32 i går, og har ikke sovet enda.
Alt ble bare fredeligt nå.
Ja advokat blir det, gjelder ikke bare samværs retten, men en del andre ting, uten at eg skal utdype det noe mer.
Man kan ta dette innlegge som man vil, er kun min opplevelse på saken. Har nok vært vanskelig innimellom eg og, men alt har kunnet vært løst en enkel måte: SAMMARBEID!!! Er jo bare det man har bedt om! Ja er ikke første gangen eg får høre at jeg er dum snill, men eg har alltid et lite håp laaaaangt der inn.....kansje hun vil forandre seg.......Men etter så mange år så er det faktisk ikke sjangs, eg har lett etter noe i hun, som ikke er der. Det er bare plass en til en i hennes liv, hun selv.
Nå er det litt forandrett da, nå er det hun først, så ungen.
Og det er har eg jo fått bevist gang på gang.
Er ikke noe eg kan gjøre noe med, så det får kobbles andre innstanser inn. Men.....blir aldri noe fredelig løsning på dette, såpass kjenner jeg hun.

får helt vondt av deg....[:(]  
Skaff deg en advokat og får alt på papiret.

Dette skal du ikke finne deg i.

Sender deg en stor klem og håper at alt ordner seg til deg og din datters beste[:)]

Som mange andre her får jeg vondt av deg, og skjønner godt hvordan ting som dette "baller på seg" - man prøver å unngå konflikt, og plutselig har man vært "snill" og grei og medgjørlig til man har kjørt seg selv helt i grøfta.

Det høres sannsynlig ut at det på et eller annet tidspunkt vil bli aktuelt med advokat, men du kan jo prøve et første meklingsmøte på familievernkontoret først for å se hva hun sier med en utenforstående til stede.
Husk at en samværsavtale ikke er noen garanti for at du får se datteren din, det er dessverre veldig få virkemidler som tas i bruk mot omsorgsforeldre som saboterer samvær.
Det faktum at mor tidvis nekter deg samvær styrker saken din dersom dette går til retten, og jeg har hørt det sies at man i dag kan idømme mor dagbøter så lenge hun saboterer samvær.
Dessverre vil mindre samvær bety at du kan kreves for mer barnebidrag, hvilket vil si at du i stor grad ender opp med å betale bøtene "for" henne.

Dette er selvfølgelig helt hypotetisk, kanskje hun skjerper seg etter en tur på familievernkontoret, kanskje hun blir "skremt" av et rettsforberedende møte og slutter å ødelegge forholdet mellom deg og datteren din.

(Og så høres det ganske riktig ut som om eksen din er ganske skrudd i hodet, bare et sånt utsagn som at ungen "trenger en seng til 6000" mens hun ikke kan betale bilregningen høres ut som om hun hører hjemme på Luksusfellen.
Testvinner i sikkerhet er f.eks. en sprinkelseng fra IKEA til under 1500kr. [;)]
Selv i barneutstyrsbutikker har du problemer med å finne så dyre senger - det må vel være Stokkesengen da, og selv om den er knallfin er det ingen som TRENGER den til ungen sin!)

Håper du snart får ordnet DNA-test slik at du vet hva du har å forholde deg til, og kan slå i bordet med!
Det kan også være smart av deg å be om delt foreldreANSVAR - mor vil helt sikkert sette seg på bakbeina, men det gir deg rett til ting som informasjon fra barnehage/lege/SFO, medbestemmelsesrett når det gjelder ting som navnebytte, medisinsk behandling og religionstilhørighet, TYPE skole/barnehage (altså Montessori/Steiner/religiøs) o.l.

Lykke til, og jeg krysser fingrene for at du får lønn for strevet når datteren din vokser opp og innser hvor glad faren er i henne, og hvor mye han gjennomgikk for å kunne være der for henne!

1: Kutt alt av penger og hjelp til den merra.
2: Vent på DNA-testen før du maser mer om ungen. Kan jo tyde på at hun ikke er din hvis hun hisset seg sånn opp over den testen..
3: Viser DNA-testen at hun er din, så er det NAV og familievernkontoret dere bør besøke i neste omgang. Fører ikke megling frem, eller hun bryter avtalen fra familievernkontoret, er det advokat neste. Søk om fri rettshjelp.
4: JA; du bør har fast bosted. Det taler ikke til din fordel å bare ha en campingvogn mtp fremtidig samær. DU må vise at du kan tilby barnet stabile forhold.

ORIGINAL: Minerva

Som mange andre her får jeg vondt av deg, og skjønner godt hvordan ting som dette "baller på seg" - man prøver å unngå konflikt, og plutselig har man vært "snill" og grei og medgjørlig til man har kjørt seg selv helt i grøfta.

Det høres sannsynlig ut at det på et eller annet tidspunkt vil bli aktuelt med advokat, men du kan jo prøve et første meklingsmøte på familievernkontoret først for å se hva hun sier med en utenforstående til stede.
Husk at en samværsavtale ikke er noen garanti for at du får se datteren din, det er dessverre veldig få virkemidler som tas i bruk mot omsorgsforeldre som saboterer samvær.
Det faktum at mor tidvis nekter deg samvær styrker saken din dersom dette går til retten, og jeg har hørt det sies at man i dag kan idømme mor dagbøter så lenge hun saboterer samvær.
Dessverre vil mindre samvær bety at du kan kreves for mer barnebidrag, hvilket vil si at du i stor grad ender opp med å betale bøtene "for" henne.

Dette er selvfølgelig helt hypotetisk, kanskje hun skjerper seg etter en tur på familievernkontoret, kanskje hun blir "skremt" av et rettsforberedende møte og slutter å ødelegge forholdet mellom deg og datteren din.

(Og så høres det ganske riktig ut som om eksen din er ganske skrudd i hodet, bare et sånt utsagn som at ungen "trenger en seng til 6000" mens hun ikke kan betale bilregningen høres ut som om hun hører hjemme på Luksusfellen.
Testvinner i sikkerhet er f.eks. en sprinkelseng fra IKEA til under 1500kr. [;)]
Selv i barneutstyrsbutikker har du problemer med å finne så dyre senger - det må vel være Stokkesengen da, og selv om den er knallfin er det ingen som TRENGER den til ungen sin!)

Håper du snart får ordnet DNA-test slik at du vet hva du har å forholde deg til, og kan slå i bordet med!
Det kan også være smart av deg å be om delt foreldreANSVAR - mor vil helt sikkert sette seg på bakbeina, men det gir deg rett til ting som informasjon fra barnehage/lege/SFO, medbestemmelsesrett når det gjelder ting som navnebytte, medisinsk behandling og religionstilhørighet, TYPE skole/barnehage (altså Montessori/Steiner/religiøs) o.l.

Lykke til, og jeg krysser fingrene for at du får lønn for strevet når datteren din vokser opp og innser hvor glad faren er i henne, og hvor mye han gjennomgikk for å kunne være der for henne!

Må sign denne jeg.
Men ta kontakt med familivernkontoret,så du kan få råd hvordan du skal gå fram.
Så alt blir gjort riktigt sånt at ingen ting kan slå til bake på deg.

Lykke til

Få purret på den DNA prøven og finn ut om hun er din, og ta alt derifra.
Håper dere finner ut av ting snarest. [:)]

jeg leste hele innlegget ditt og måtte jammen felle noen tårer for deg og...  (men har ikek lest svarene du har fått)

Fy søren for ei f*tte av ei dame[:'(][:'(][:'(][:'(]
Du har jo rettigheter, så bruk de!! X'n din kan ikke bestemme om du skal få se datteren din eller ikke.
Syns skikkelig synd på deg, og håper virkelig du ikek gir de flere penger eller tjenester, eller fortsetter slik du har gjort.
Kjemp for datteren din!!! Hun er heldig som har deg som pappa!

ORIGINAL: Jærbu

ORIGINAL: Minerva

Må sign denne jeg.
Men ta kontakt med familivernkontoret,så du kan få råd hvordan du skal gå fram.
Så alt blir gjort riktigt sånt at ingen ting kan slå til bake på deg.

Lykke til

sign. Ønsker deg alt godt!

Uff, får helt vondt av deg. Ser det er flere som skriver at du må slutte å være så dum snill osv. Og ja, helt ærlig du er ut i fra det du skriver altfor dum snill. Men all ære til deg som velger å finne deg i så mye dritt for å få lov til å se din datter.. Synes du skal ha ekstremt mye skryt for det og!!!

Ser du har fått masse gode råd, jeg har ikke noe mer å tilføye, annet enn at jeg også anbefaler deg å ta kontakt med familievernkontoret på mandag, få til et møte med dem så fort som mulig. Dersom hun velger å ikke møte til innkalt møte, vil dette være svært negativt for henne i en evt rettsak, som jeg frykter du nok ender opp i...

Stå på videre, få unna den DNA testen så fort som mulig, jeg håper håper håper virkelig for deg at hun er din biologiske datter, ingen tvil om at den som får deg som pappa er heldig!!

Masse klemmer til deg![:)][:)]

Back
Topp