Min graviditet

1 uke!! I dag har mini blitt en hel uke!! Hjelpes så fort tiden går. Nettene våkner han hver 3. Time enten selv eller blir vekket. Han sovnet som regel på brystet. I går var han frustrert han klarte ikke å få nok melk. Følte puppen min var tom og pga melkespreng hadde jeg pumpet tidligere på dagen. Var kanskje litt for mye pumping. På mandag var mini på ultralyd. En lege undersøkte han å sa at nyrebekkenet var mindre enn ved tidligere kontroller. Dette kunne bety at de som har målt tidligere har målt feil side. Men joda nyrebekkenet var jo fremdeles stort. Men barnelegen som måtte ta avgjørelser på hva som skjer videre. Så nå vet jeg ikke hva som vil skje.. Typisk. Ellers hadde Pål sin første lange trilletur mandag. Da var han 5 dager, å det var sol ute. Ettersom vi er nyinflyttet kjenner vi ikke området noe. Vi ville derfor gå en tur å se. Vi fant ut at veien ikke var så fin. Lite fortau jo lengre vi kom. Bussen kjører der og smalt. Vi fant også en snarvei, den kan vi ikke gå med barnevogn. Alt for bratt. Så gikk vi inn på butikken på veien tilbake. Rart å ha gangavstand til 2 butikker når nærmeste butikk tidligere var 20-25 min gange. Vis vedlegget 106390Vis vedlegget 106391 Vis vedlegget 106392
Så herlig han e. Vi må komme på besøk igjen snart :P Liana må bare bli frisk. Vil ikkje at pål skal bli syk :) Håper alt går fint med amming. Ikkje vekk om natten om han ikkje ber om mat :P Skaper en stygg vane :P

Så herlig han e. Vi må komme på besøk igjen snart :p Liana må bare bli frisk. Vil ikkje at pål skal bli syk :) Håper alt går fint med amming. Ikkje vekk om natten om han ikkje ber om mat :p Skaper en stygg vane :p
Må bare komme på besøk igjen snart :) blir kjekt det :) håper liana snart er helt frisk igjen :) ammingen gikk lettere hjemme. Er nok en stygg vane men fikk jo beskjed om at det var viktig pga gulsott tingen. Vil helst ikke at det skal øke og at han må bli innlagt. Verdiene var 200, 350 er vist det de må behandle å det kan forsovidt øke på et døgn.. Var likt fredag og søndag kan ta et par uker før det er helt borte

Må bare komme på besøk igjen snart :) blir kjekt det :) håper liana snart er helt frisk igjen :) ammingen gikk lettere hjemme. Er nok en stygg vane men fikk jo beskjed om at det var viktig pga gulsott tingen. Vil helst ikke at det skal øke og at han må bli innlagt. Verdiene var 200, 350 er vist det de må behandle å det kan forsovidt øke på et døgn.. Var likt fredag og søndag kan ta et par uker før det er helt borte
Oki. Da har jo du ikkje annet valg da.

Oki. Da har jo du ikkje annet valg da.
Han er dessuten mindre slapp når han får mat så ofte :) på sykehuset var det vanskelig å vekke han..

Så fine bilder du har lagt ut:)
Kjekt å lese om hverdagen deres:)

Så fine bilder du har lagt ut:)
Kjekt å lese om hverdagen deres:)
Takk :) kjekt det er interessant for noen andre da :) kom plutselig så godt igang med dagboken å nå er der så mye nytt og spennende som skjer :)

I går var vi på lang tur. Vi dro først til min jobb og hilste på før vi gikk videre. Ente med å være ute 2,5 time. Vi gikk til og med innom der vi kjøpte vognen for å kjøpe koppholder. Kjedelig å gå langt uten drikke. Vi kjøpte og bilspeil vi ser han ikke i bilen. Etterpå begynte det å regne å snø. Hjemme følte jeg at jeg begynte å blø veldig, samme gjorde eg sist gang vi hadde lang tur. Vet ikke om stingene er der det kommer fra. Begynte iallfall å gjøre vondt der. Tror eg må ta det litt rolig enda selv om formen er på topp. Flere av stingene virker også som de er borte..

I går var vi på lang tur. Vi dro først til min jobb og hilste på før vi gikk videre. Ente med å være ute 2,5 time. Vi gikk til og med innom der vi kjøpte vognen for å kjøpe koppholder. Kjedelig å gå langt uten drikke. Vi kjøpte og bilspeil vi ser han ikke i bilen. Etterpå begynte det å regne å snø. Hjemme følte jeg at jeg begynte å blø veldig, samme gjorde eg sist gang vi hadde lang tur. Vet ikke om stingene er der det kommer fra. Begynte iallfall å gjøre vondt der. Tror eg må ta det litt rolig enda selv om formen er på topp. Flere av stingene virker også som de er borte..
Sitt deg i grønnsåpe vann i 5 min og gå i dusjen etterpå å skyll av etterpå. Det gjorde eg et par dager etter eg kom hem, og det hjalp veldig

Sitt deg i grønnsåpe vann i 5 min og gå i dusjen etterpå å skyll av etterpå. Det gjorde eg et par dager etter eg kom hem, og det hjalp veldig
Fungerer der altså? Redd det skal gjøre vondt eg xD

Idag har Pål vært å besøkt oldemor for første gang. Sov gjennom nesten hele besøket. 8 dager image.jpg Vi har og prøvd å ta hånd og fotavtrykk vet ikke om det ble vellykket enda.

Da har vi prøvd å lage hånd og fotavtrykk i gips. Ikke brukt opp gipsen så hvis det ikke er vellykket kan vi prøve igjen senere. Hendene var veldig vanskelige siden han alltid skal bøye dem. Spent på resultatet :)

6. Mars termin!! Mini er 9 dager gammel. Tiden går fort. I dag er vi trøtte. Tok mini over 2 timer å sovne i natt. Vanligvis sovner han no med engang han har fått litt pupp. I går lagde vi fot og håndtrykk. Må si at det ikke ble særlig vellykket. Heldigvis har vi nok gips til å prøve på nytt når han blir litt større. I dag skal vi til helsestasjon å veie han, neste uke kommer en jordmor på hjemmebesøk. Senere i dag skal vi til mine foreldre på taco. Min mor er så begeistret for lille Pål men det er farmoren også. Farmoren vil ha bilde hver dag og det er kun mini som er populær om dagen :)

Skal si dere er mye på farten, så kjekt

Ja,rart at det faktisk er termindatoen din, og nå sitter du allerede med en nydelig gutt:)

Skal si dere er mye på farten, så kjekt

Ja,rart at det faktisk er termindatoen din, og nå sitter du allerede med en nydelig gutt:)
Ja er veldig rart. Ikke gått helt opp for meg at jeg er blitt mor. Vi er ikke så ekstremt mye på farten, vi liker å ta det rolig også :) vi har liksom vært på Haukeland 2 ganger og helstasjon 1 gang etter vi ble skrevet ut fra kk for en uke siden. Vært på 2 gåturer for å komme oss ut. Prøvd å ta fot og håndavtrykk maling/ gips for å forevige de små hendene og føttene :)

I dag har vi vært på helsestasjonen.helsesøster var veldig fornøyd! Ba oss om å fortsette slik vi har gjort det til nå. Mini veide 3225. Gått opp 215 gr på 5 dager og veier nå 100 gr mer enn ved fødselen. hode var nå 35 cm 2 cm mer, men kunne være fordi hode er litt mer skivst etter fødsel. image.jpgEneste malingstrykket som ble vellykket. 5 dagerimage.jpg kun et trykk i gips jeg ble fornøyd med. Så skal prøve igjen når han er større. 8 dager

image.jpg Besteforeldre på besøk så pyntet i farens hentesett

Prøvde vist et til hentesett image.jpg

Back
Topp