Min gravid dagbok med nummer to i magen

Cornelialill

Elsker forumet
Jeg starter en dagbok, så ser vi hvor langt den går. Krysser fingre og tær for at den holder seg der inne frem til termin.

I dag er jeg 4+5 og jeg har egentlig lite symptomer. Litt ømme pupper hvis jeg blir skviset eller klemt. Litt stikking i puppene, og av og til litt småmurring nederst i magen. Og blir det for mye, kjenner jeg at jeg blir litt småkvalm.

Hadde ikke så mye symptomer første gangen heller. Ikke før i uke 6 ca.

Vi har en gutt på 3 år fra før av, som fyller 4 år en mnd før termin. Og håper derfor på ei jente denne gangen. Vi blir såklart glad for en gutt også, og hvilken glede de to vil få av hverandre da, men vi har så lyst å oppleve å ha ei jente også. Og vi skal bare ha to barn uansett.
 

Vedlegg

  • IMG_20201202_112024.jpg
    IMG_20201202_112024.jpg
    15 KB · Visninger: 46
Litt mer om meg:

Jeg er 30 år, vært gift med mannen i 10 år, har en sønn på 3,5 år. Jeg jobber i barnehage og mannen tar en doktorgrad.

Jeg har pcos og med førstemann ble han til ved hjelp av dobbel Pergotime. Denne gangen gikk det uten noen form for hjelp og ganske så raskt også. Etter at første forsøket endte i exu og operasjon av egglederen, tok det kun to pp før positiv test og ingen mensen.
 
Tok denne i kveld og det er så gledelig å se at den blir sterkere og sterkere!
 

Vedlegg

  • IMG_20201203_231808.jpg
    IMG_20201203_231808.jpg
    16,1 KB · Visninger: 54
Så rart å være gravid uten å føle seg det i det hele tatt!

Skjønner hva du mener! Hatt det sånn nå en stund jeg også, men 6+2 i dag og merker kanskje at symptomene er litt mer konstante.

Gøy at du skriver dagbok, gleder meg til å følge med :) og så fint at det klaffet så raskt for dere denne gangen!
 
Skjønner hva du mener! Hatt det sånn nå en stund jeg også, men 6+2 i dag og merker kanskje at symptomene er litt mer konstante.

Gøy at du skriver dagbok, gleder meg til å følge med :) og så fint at det klaffet så raskt for dere denne gangen!
Ja, det er jo egentlig godt at man slipper slite med mye symptomer, men det er så vanskelig å tro på at det er noe der inne også da.

Ja, det er jeg glad for, ja! Med førstemann tok det ca et halvt år, så ikke altfor lang tid da heller. Kjenner at jeg hele tiden liksom forbereder meg på det verste, men skal prøve å glede meg over det også. :)
 
5+0
Måtte bare ta en digital i kveld. Tenker jeg tar en til om en uke igjen! Så i en annen tråd at dette betyr at det er hcg på 200-2000.

Snurret ganske mye på ei disse med guttungen i kveld og ble skikkelig kvalm. Til vanlig pleier jeg å tåle litt mer enn det.

Ellers merker jeg lite. Fortsatt det samme. Litt ømme pupper, litt murring i rygg og mage...
 

Vedlegg

  • IMG_20201205_192358.jpg
    IMG_20201205_192358.jpg
    45,3 KB · Visninger: 23
Jeg klarer ikke legge fra meg tanken på at det kanskje ikke er som det skal inni der... Kjenner meg ikke gravid i det hele tatt og det bekymrer meg. Opplevde at jeg kanskje følte mer forrige uke enn jeg gjør nå. Jeg håper håper at jeg får komme på tidlig ul så jeg iallefall får et ordentlig svar!
 
Ok, jeg skal prøve å slappe av litt... Denne testen er enda sterkere enn de tidligere dagene, så det stiger!
 

Vedlegg

  • IMG_20201206_100105.jpg
    IMG_20201206_100105.jpg
    10,3 KB · Visninger: 39
Uke 5+1
Jeg har vært redd for at det har stoppet opp, men det har nok ikke det.

Symptomer:
* Litt ømme pupper
* Litt murring i magen og litt stikking av og til
* Litt vondt i korsryggen ved mye fysisk
* Blør lett fra tannkjøttet når jeg pusser tenner
* Blir kvalm av mye og av dissing/snurring
* Oppblåst i magen og treg mage
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201206_231623_com.ovuline.pregnancy.jpg
    Screenshot_20201206_231623_com.ovuline.pregnancy.jpg
    14 KB · Visninger: 24
  • Screenshot_20201206_231614_com.ovuline.pregnancy.jpg
    Screenshot_20201206_231614_com.ovuline.pregnancy.jpg
    14,6 KB · Visninger: 24
5+2
I dag har jeg kjent meg ganske rolig. Har fortalt det tik sjefen og en kollega, da jeg vet at de skal planlegge litt hva som skjer etter jul med bemanningen.

Symptomene er de samme, men jeg har kjent mer stikking i puppene nå og da, og korsryggen/bekkenet verket faktisk en del etter fysisk arbeid på jobb og i kveld da jeg skulle gå en tur på butikken. Men det har gått over etter at jeg har slappet av og tatt det rolig. Tok en test i ettermiddag som var enda sterkere, tror jeg. Har laget en liten collage av testene som stiger i styrke. De er ikke tatt hver dag.
 

Vedlegg

  • IMG_20201207_171138.jpg
    IMG_20201207_171138.jpg
    7,3 KB · Visninger: 34
  • IMG_20201207_220908.jpg
    IMG_20201207_220908.jpg
    16,1 KB · Visninger: 34
5+4
Har kjent litt mindre i dag, men det er sikkert fordi jeg har fri og bare har slappet av. Er skikkelig kvalm akkurat nå i kveld bare.

Tok en digital som viste 3+, så nå tror jeg ikke det er vits å teste mer. Snakket med legen i dag også, som skulle søke om jeg kunne få tidlig ultralyd. Men hun trodde ikke at jeg kom til å få det før i januar.
 

Vedlegg

  • IMG_20201209_184802.jpg
    IMG_20201209_184802.jpg
    18,9 KB · Visninger: 29
Last edited:
Så bra testene viser stigning, så lett å bli bekymret ❤️ Håper du får tul snart :)

Jeg har også varierende grad av symptomer, ofte føler jeg meg ikke gravid. Sist gang var jeg mye mer dårlig, men da hadde jeg også et mye mer stressende liv, spiste dårlig og hvilte lite. Vil tro det har noe å si!
 
Så bra testene viser stigning, så lett å bli bekymret ❤️ Håper du får tul snart :)

Jeg har også varierende grad av symptomer, ofte føler jeg meg ikke gravid. Sist gang var jeg mye mer dårlig, men da hadde jeg også et mye mer stressende liv, spiste dårlig og hvilte lite. Vil tro det har noe å si!
Ja! Kjenner meg ikke like bekymret nå. Det får gå som det går, det er noe jeg ikke har kontroll over. Krysser fingrene for at det går bra.

Det svinger veldig her også, fra dag til dag. Men nå kjenner jeg at noe er annerledes nesten hver dag.

Lykke til! :Heartred
 
5+5
Det ble en siste strimmeltest, bare for å bruke opp de jeg har. Streken er sterkere enn den andre, så det lover jo godt.

Har kjent på det samme i dag som de andre dagene den uka her. Mest kvalm på kvelden.
 

Vedlegg

  • IMG_20201210_193646.jpg
    IMG_20201210_193646.jpg
    13,8 KB · Visninger: 21
Ble akutt super mega sulten. Jeg bare skalv og spiste fire brødskiver før jeg følte meg fornøyd. Men jeg tror egentlig det ble litt for mye, for nå er jeg så kvalm at jeg er redd for å spy. Og jeg har skikkelig angst for å spy.

Selv om det er hyggelig å bli gravid, så hater jeg det. Hatet det sist gang også. Selv om jeg hadde lite plager og var i stort sett bra form, så likte jeg det ikke. Liker ikke når kroppen lever sitt eget liv og jeg bare må finne meg i det til det er over. Gleder meg veldig til an baby og ser frem til fødselen! Konkluderte sist gang også, med at det var mye bedre å ha babyen på utsiden enn inni.
 
5+6
Jeg klarer ikke føle meg helt sikker på at jeg virkelig er gravid. Er så redd for MA. Jeg klarer ikke tanken på å gå i flere uker og tro jeg er gravid, også er det ikke liv der.

I dag har jeg vært i så god form og ikke kjent på noen verdens ting. Ikke vondt verken her eller der. Jeg har vært aktiv på jobb og i finfin form. Jeg var skikkelig dårlig i magen i ettermiddag og var på do to ganger. Jeg tror kanskje det var derfor jeg var så kvalm i gårkveld. Pga at jeg tok en markkur kvelden før. (jobber i bhg og det har vært flere tilfeller av barnemark) Nå er jeg skikkelig redd for at det ikke var lurt av meg å ta den markkuren, selv om dama på apoteket sa at gravide kunne ta den.

Jeg måtte bare bestille meg privat tidlig ultralyd, sånn at jeg vet før vi evt forteller det i jula. Vil ikke fortelle det før jeg virkelig ser livet. Bestilte time til 22. desember. Hvis jeg ikke får henvisning til time før det, så får jeg bare betale det.
 
6 uker
Vel, i dag er jeg 6+1 og jeg er skikkelig kvalm. Etter litt for sent i gårkveld og tidlig opp i dag med treåringen. Og jeg har ikke ro i ræva, så her har det vært leking, hengt opp klær og laget deig til lussekatter. Da kjente jeg med ett at jeg ble megakvalm, så måtte bare legge meg ned på sofaen. Har mer eller mindre vært kvalm i hele dag. Mest etter mye fysiske gjøremål, ikke spist på en stund eller nettopp spist.

Har også begynt å få litt ømme brystvorter, ikke bare ømme pupper. Har også kjent på mensmurring i magen og litt press ned mot tissen, eller hva jeg skal kalle det.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201215_002217.jpg
    Screenshot_20201215_002217.jpg
    16,2 KB · Visninger: 2
Last edited:
7 uker
Jeg er nå 7+2. Jeg har lært meg å håndtere denne kvalmen litt bedre, så det er ikke like ille. Må bare spise litt hele tiden, sove mye, ta det rolig. Ikke bli sulten og ikke bli for mett. En god salat er veldig godt!

Ellers er jeg veldig spent på i morgen. Da skal jeg på tul.

Vi har allerede fortalt det til noen venner, til søstera og foreldrene mine og svigermor. Svigermor var innom her to dager på rad hvor jeg var hjemme pga sykemeldt. Og mannen fortalte at det var fordi jeg var kvalm. Jeg: "Sa du at jeg var kvalm, og du tror at en kvinne som har født barn før, ikke skjønner hva det betyr? Haha, nå vet hun det!" Så vi bare fortalte det. Uansett hva som måtte skje før uke 12, så ville jeg fortalt om en evt spontanabort også, så da gjør det ikke noe at de vet det tidlig.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201220_113718.jpg
    Screenshot_20201220_113718.jpg
    18,4 KB · Visninger: 8
Dårlige nyheter
Dessverre så hun ikke noe liv der inne på innvendig ultralyd i dag. Har vært og tatt blodprøve og skal ta ny blodprøve igjen den 28. da det er stengt i jula... Så blir det ny ul-sjekk og evt starte abort i mellomjula en gang på sykehuset. For noe dritt, men min bekymring stemte. Unødvendig å bli så kvalm da, synes jeg... Ble veldig lei meg.
 
Back
Topp