Min første dagbok om min største drøm

Skjønner veldig godt at du er redd du vil føle det er forventninger til deg, folk er jo også nysgjerrige og vil jo helt sikkert spørre :) Vi fortalte venner og familie at vi prøvde, vi var så gira og følte for å dele det med mange. Da vi ble gravide, og senere mistet i MA, var vi veldig glade for at vi hadde vært åpen både om prøving og om aborten. Det hjalp å ha så mange på «lag». Fikk så mye kjærlighet og støtte fra alle rundt oss. Av og til kan det stresse meg at alle vet at vi prøver. Folk har jo sine meninger. Sjefen min har f eks sagt «regner med at du blir gravid snart igjen, du er jo så ung». Og en nær venn av meg mente at jeg burde vente med å prøve på nytt. Og noen ganger føler jeg at folk kan se på magen min eller små-hinte litt om jeg er gravid igjen.

Det er veldig sant det du skriver, det har jeg faktisk ikke reflektert så mye over selv, hvor viktig det vil være å ha støtte rundt oss hvis vi skulle oppleve å miste når jeg først blir gravid. Så må kanskje tenke litt mer på om vi kanskje skulle informert de noen av de nærmeste :) Det er egentlig det siste du skriver som gjør at jeg ikke har gjort det enda, ikke sikkert at andre tenker særlig over at de f.eks. ser på magen som du nevner, men jeg ville jo med en gang følt at jeg måtte ha sagt at jeg ikke er gravid enda. Mulig dette er en vanesak da, og at man håndterer det bedre etterhvert :confused005

PP11 - CD17
I dag hadde jeg min første fruktbarhetssjekk! Jeg hadde time ganske sent på dagen, så jeg gruet meg hele formiddagen. Var så redd for å høre at noe var galt.. Det hadde jeg ikke trengt, for det gikk jo såå bra:smiley-bounce012 Jeg fikk høre at alt så bra ut både under selve sjekken, og på blodprøvene jeg hadde levert i forkant. De kunne også se at jeg var i ferd med å få eggløsning, og at jeg hadde rikelig med eggløsningsslim :) Det ser ut til at jeg vil få eggløsning snarlig i følge premom, så vi får bare hoppe til køys :love2

Image.jpeg

Velkommen inn i dagbok-gjengen! :hello

Det tok litt tid før jeg fikk laget min egen dagbok også her inne. Men kjenner det er godt å ha et sted å dele tankene sine, og også få respons tilbake! Det betyr mye :):Heartred Ønsker deg masse lykke til fremover, blir spennende å følge deg på veien videre! Heier på dere! :wav

Velkommen inn i dagbok-gjengen! :hello

Det tok litt tid før jeg fikk laget min egen dagbok også her inne. Men kjenner det er godt å ha et sted å dele tankene sine, og også få respons tilbake! Det betyr mye :):Heartred Ønsker deg masse lykke til fremover, blir spennende å følge deg på veien videre! Heier på dere! :wav

Tusen takk :love017 Ja, veldig enig! Synes det er så koselig å logge seg inn og se varsler med kommentarer i egen dagbok, men også oppdateringer i andres dagbøker :joyful: Tusen takk for at du heier - jeg heier på dere også :Heartred

PP11 - CD19 - 1 DPO

I dag våknet jeg faktisk ikke av alarmen, men 4 timer senere enn planlagt. Fikk derfor ikke til å ta tempen i dag, men ut ifra appene mine og eggløsningstester tror jeg eggløsning var i går, og at jeg er 1 DPO i dag.
Kom over ei som hadde fått en slik "fertility-reading" på tiktok i dag, hvor alt hun ble spådd hadde stemt, og da tok det selvfølgelig ikke lange tiden før jeg hadde bestilt meg en slik reading jeg også. Haha! Vet svært lite om tarotkort og spådommer, men jeg bare MÅTTE prøve det selv :hilarious: Har ikke fått noe svar enda, men det sto at man skulle få svar i løpet av 24 timer. Så jeg venter i spenning, kanskje det kan gi meg litt håp :smiley-angelic001

PP11 - CD23 - 5/6 DPO
Jeg er egentlig litt usikker på om jeg er 5 eller 6 DPO i dag.. I følge min beregning er jeg 5 DPO, men FF sier 6 DPO, så hvem vet :confused: Jeg tar sikte på å ta en test på søndag, bare for å tilfredsstille testetrangen :p Jeg er egentlig ganske negativ for tiden, merker at jeg får mindre og mindre tro på at jeg kommer til å bli gravid, og har egentlig null tro på at jeg kommer til å få positiv test denne syklusen. Prøver å trøste meg med at det kommer bedre dager, og tar dag for dag. Jeg har vært såå trøtt denne uka, så har sovnet etter jobb flere dager. Kjenner egentlig at jeg har behov for å lukke øynene litt nå også, hadde det bare ikke vært for middagen som står i ovnen..

Jeg fikk forresten tilbakemelding på den fertility-readingen som jeg nevnte over her. Skal jeg tro det som kom frem der, så er enten august eller september en måned som vil være av betydning for meg, i form av enten positiv test, ultralyd, unnfangelse eller fødsel. Hvis dette viser seg å skulle stemme så håper jeg det er snakk om ultralyd, hvis ikke blir det noen lange måneder fremover med enda mer prøving :oops: Det sto også at jeg vil få en gutt, og at jeg vil se frosker rundt tiden jeg får positiv test :hilarious: Så jeg får holde utkikk etter frosker fremover :laughing002

301A5AF2-E784-4641-A566-2517FA12B5BA.png

PP11 - CD23 - 5/6 DPO
Jeg er egentlig litt usikker på om jeg er 5 eller 6 DPO i dag.. I følge min beregning er jeg 5 DPO, men FF sier 6 DPO, så hvem vet :confused: Jeg tar sikte på å ta en test på søndag, bare for å tilfredsstille testetrangen :p Jeg er egentlig ganske negativ for tiden, merker at jeg får mindre og mindre tro på at jeg kommer til å bli gravid, og har egentlig null tro på at jeg kommer til å få positiv test denne syklusen. Prøver å trøste meg med at det kommer bedre dager, og tar dag for dag. Jeg har vært såå trøtt denne uka, så har sovnet etter jobb flere dager. Kjenner egentlig at jeg har behov for å lukke øynene litt nå også, hadde det bare ikke vært for middagen som står i ovnen..

Jeg fikk forresten tilbakemelding på den fertility-readingen som jeg nevnte over her. Skal jeg tro det som kom frem der, så er enten august eller september en måned som vil være av betydning for meg, i form av enten positiv test, ultralyd, unnfangelse eller fødsel. Hvis dette viser seg å skulle stemme så håper jeg det er snakk om ultralyd, hvis ikke blir det noen lange måneder fremover med enda mer prøving :oops: Det sto også at jeg vil få en gutt, og at jeg vil se frosker rundt tiden jeg får positiv test :hilarious: Så jeg får holde utkikk etter frosker fremover :laughing002

Vis vedlegget 359175
Jeg har troa, ikke mist håpet! ❤️ selv om jeg skjønner at det er lett å bli negativ. Krysser fingrene for deg :)

Jeg har troa, ikke mist håpet! ❤️ selv om jeg skjønner at det er lett å bli negativ. Krysser fingrene for deg :)

Åh, tusen takk! Jeg leste kommentaren din i går, og fikk faktisk et lite kick :joyful: Så i stedet for å grave meg enda mer ned, bestemte jeg meg heller for å rundvaske hele huset :laughing002 Tusen takk for at du har troa, det hjelper meg til å ikke miste håpet helt ❤️

PP11 - CD26 - 8/9 DPO

I går våknet jeg faktisk ikke av alarmen, og tok derfor ikke tempen før jeg våknet 3 timer senere enn planlagt. Tempen lå da på 36,70 - noe som er veldig høyt til å være meg. Jeg registrerte det derfor ikke i FF, så hva tempen egentlig lå på i går vet jeg ikke. I dag bråvåknet jeg av alarmen, og første tanken som slo meg var at jeg ENDELIG KAN TA EN TEST :woot: Tok først tempen, og så at den hadde gått ned litt.. Deretter løp jeg (eller løp og løp, SÅ våken var jeg ikke) på badet og tok den første graviditetstesten i PP11. Den var selvfølgelig negativ, og det var jeg egentlig forberedt på, så jeg kastet den rett i søpla og la meg igjen:sleep002 Egentlig bruker jeg å gi opp håpet helt når jeg får negativ test 9 DPO, men i dag har jeg holdt meg ganske positiv :p Håper både humøret og tempen holder seg oppe :smiley-angelic001

Her var dagboken din ja! Har jo allerede vært på "reisen" en stund du, men som andre også har nevnt anses det jo normalt å måtte prøve 1 års tid, og fertilitetssjekken din ga jo også gledelige svar heldigvis! :joyful: Så jeg deler din nåværende optimisme med deg, og satser på at du får konstatert rugetilværelsen om få dager nå :signs003 Jeg skal følge spent med og heie på dere videre, det er sikkert!:happy:

Veldig moro med den fertilitetsreadingen din forresten, det ble jeg også frista til å prøve for moroskyld, haha! Hvor/hvordan fikk du gjort det, og hva kostet det evt? :p

Her var dagboken din ja! Har jo allerede vært på "reisen" en stund du, men som andre også har nevnt anses det jo normalt å måtte prøve 1 års tid, og fertilitetssjekken din ga jo også gledelige svar heldigvis! :joyful: Så jeg deler din nåværende optimisme med deg, og satser på at du får konstatert rugetilværelsen om få dager nå :signs003 Jeg skal følge spent med og heie på dere videre, det er sikkert!:happy:

Veldig moro med den fertilitetsreadingen din forresten, det ble jeg også frista til å prøve for moroskyld, haha! Hvor/hvordan fikk du gjort det, og hva kostet det evt? :p

Så hyggelig - velkommen :love017 Når jeg ser tilbake på det så skulle jeg ønske vi begynte prøvingen for 2 år siden da kjæresten min for første gang ytret et sterkt ønske om barn, men jeg var så opptatt av timing og at vi måtte ha alt på stell.. Hadde jeg bare visst alt jeg vet i dag om hvor lang prosessen kan bli, tror jeg nok at vi hadde begynt prøvingen da :) Det er lett å være etterpåklok, men liker heller å tenke at det er en mening med alt her i livet :p

Haha ja det var veldig interessant! Jeg bestilte det her: https://www.etsy.com/no-en/listing/...er-fertility?ref=shop_home_feat_1&frs=1&bes=1, det koster ca 50kr. Jeg fikk svar samme dag :joyful: Leste litt på det i forkant, og de aller fleste var veldig fornøyd. De som ikke var like fornøyd var de få som hadde fått svar om at de ikke kunne se noen graviditet innen 2 år (de fleste spår innen en ramme på 2 år), og det forstår jeg selvfølgelig. Så tror det er noe man må være forberedt på. Samtidig er jeg egentlig litt slik at jeg ikke klarer å tro på det jeg fikk spådd heller før det eventuelt skjer, så hvis jeg hadde fått en slik beskjed hadde jeg nok tenkt at det bare var tull uansett ;) Det jeg skulle se mye av før positiv test var jo frosker, og det som faktisk var litt morsomt var at jeg var på besøk hos en venninne i dag som viste meg hagen sin, hvor det var hele 3 froske-statuer :hilarious: Hadde jo vært morsomt om jeg faktisk får positiv test de nærmeste dagene :p Du må holde meg oppdatert om du bestiller du også :D

Ååå velkommen som dagbok forfatter! Du har virkelig vært flink om du har holdt på i 10 pp'er uten å lage dagbok :wideyed: Gleder meg til å følge deg videre :Heartpink Venter spent på ny test i morgen!

Så hyggelig - velkommen :love017 Når jeg ser tilbake på det så skulle jeg ønske vi begynte prøvingen for 2 år siden da kjæresten min for første gang ytret et sterkt ønske om barn, men jeg var så opptatt av timing og at vi måtte ha alt på stell.. Hadde jeg bare visst alt jeg vet i dag om hvor lang prosessen kan bli, tror jeg nok at vi hadde begynt prøvingen da :) Det er lett å være etterpåklok, men liker heller å tenke at det er en mening med alt her i livet :p

Haha ja det var veldig interessant! Jeg bestilte det her: https://www.etsy.com/no-en/listing/...er-fertility?ref=shop_home_feat_1&frs=1&bes=1, det koster ca 50kr. Jeg fikk svar samme dag :joyful: Leste litt på det i forkant, og de aller fleste var veldig fornøyd. De som ikke var like fornøyd var de få som hadde fått svar om at de ikke kunne se noen graviditet innen 2 år (de fleste spår innen en ramme på 2 år), og det forstår jeg selvfølgelig. Så tror det er noe man må være forberedt på. Samtidig er jeg egentlig litt slik at jeg ikke klarer å tro på det jeg fikk spådd heller før det eventuelt skjer, så hvis jeg hadde fått en slik beskjed hadde jeg nok tenkt at det bare var tull uansett ;) Det jeg skulle se mye av før positiv test var jo frosker, og det som faktisk var litt morsomt var at jeg var på besøk hos en venninne i dag som viste meg hagen sin, hvor det var hele 3 froske-statuer :hilarious: Hadde jo vært morsomt om jeg faktisk får positiv test de nærmeste dagene :p Du må holde meg oppdatert om du bestiller du også :D
Kjenner meg SÅ godt igjen i det du sier om timing og at absolutt ALT skal være 100% på stell, er jo nettopp disse tankene i hodet mitt som har gjort at vi har drøya helt til nå også:wacky: Men i likhet med deg er jeg også av den tro at ting skjer når det er ment å skje, en beroligende og fin innstilling syns jeg:happy:
Tusen takk for info om readingen! Høres moro ut, men også her kjenner jeg meg igjen i deg ved at jeg også tar sånt med en stor klype salt inntil noe annet evt blir bevist. Men wow, temmelig påfallende med de froskestatuene da, det må jeg si! :wideyed: Holder en knapp på at det neppe er tilfeldig og at det virkelig er noe på gang hos deg nå:joyful: Blir jo nesten ekstra spennende å se på de neste testene dine nå da. Og tenk om det faktisk spirer! Da kommer nok den linken til å gå varmt her inne etterpå, tror jeg! :laughing021
Skal selvsagt si fra om det blir noe reading på meg også :happy:

Ååå velkommen som dagbok forfatter! Du har virkelig vært flink om du har holdt på i 10 pp'er uten å lage dagbok :wideyed: Gleder meg til å følge deg videre :Heartpink Venter spent på ny test i morgen!

Så koselig at du fant dagboka mi, tusen takk for kommentar :joyful: Ja altså det er egentlig litt merkelig at jeg ventet så lenge, for jeg har jo hele veien hatt myyye på hjertet :rolleyes: Jeg har vel nærmest levd gjennom de andre fine dagbøkene her inne, så angrer absolutt ikke på at jeg laget min egen :) Har fulgt din dagbok en god stund, men usikker på om jeg egentlig har kommentert før eller om jeg bare har fulgt fra sidelinjen.. Føler jeg kjenner deg litt i alle fall, så veldig morsomt at du vil følge meg også ❤️

Kjenner meg SÅ godt igjen i det du sier om timing og at absolutt ALT skal være 100% på stell, er jo nettopp disse tankene i hodet mitt som har gjort at vi har drøya helt til nå også:wacky: Men i likhet med deg er jeg også av den tro at ting skjer når det er ment å skje, en beroligende og fin innstilling syns jeg:happy:
Tusen takk for info om readingen! Høres moro ut, men også her kjenner jeg meg igjen i deg ved at jeg også tar sånt med en stor klype salt inntil noe annet evt blir bevist. Men wow, temmelig påfallende med de froskestatuene da, det må jeg si! :wideyed: Holder en knapp på at det neppe er tilfeldig og at det virkelig er noe på gang hos deg nå:joyful: Blir jo nesten ekstra spennende å se på de neste testene dine nå da. Og tenk om det faktisk spirer! Da kommer nok den linken til å gå varmt her inne etterpå, tror jeg! :laughing021
Skal selvsagt si fra om det blir noe reading på meg også :happy:

Godt å høre at du kjenner deg igjen, og at vi har samme innstilling :joyful: Tror egentlig at mange har et behov for å planlegge livet og fremtiden, da det gir en form for kontroll. Jeg er en person som alltid har likt å ha kontroll, og det er sikkert derfor jeg klarer å bruke opp i overkant av 20 eggløsningstester og 20 graviditetstester i løpet av en syklus (om ikke enda flere tester også hehe). Enten så er det kontrollbehovet mitt, eller så er det rett og slett mangel på selvkontroll :hilarious:

Ja det blir veldig spennende! Det verste er jo at jeg først prøvde å oppsøke frosker selv (f.eks. at jeg med vilje satt på en film jeg VISSTE det var frosker i), men det ble jo bare helt feil :laughing001 Haha det har du så rett i - ser for meg at antall bestillinger skyter i taket om det skulle vise seg å stemme :hilarious:

Godt å høre at du kjenner deg igjen, og at vi har samme innstilling :joyful: Tror egentlig at mange har et behov for å planlegge livet og fremtiden, da det gir en form for kontroll. Jeg er en person som alltid har likt å ha kontroll, og det er sikkert derfor jeg klarer å bruke opp i overkant av 20 eggløsningstester og 20 graviditetstester i løpet av en syklus (om ikke enda flere tester også hehe). Enten så er det kontrollbehovet mitt, eller så er det rett og slett mangel på selvkontroll :hilarious:

Ja det blir veldig spennende! Det verste er jo at jeg først prøvde å oppsøke frosker selv (f.eks. at jeg med vilje satt på en film jeg VISSTE det var frosker i), men det ble jo bare helt feil :laughing001 Haha det har du så rett i - ser for meg at antall bestillinger skyter i taket om det skulle vise seg å stemme :hilarious:
Haha, veldig gjenkjennelig det du sier om å enten ha enormt kontrollbehov eller elendig selvkontroll ja! Er kontrollfreak på sååå mye selv, men av en eller annen grunn kjenner jeg ingen "testetøs" i meg foreløpig faktisk:confused013 Kjører jo veldig "ukontrollert" prøving hittil uten el-tester av noe slag, aner ikke hvorfor jeg er så laidback på akkurat det egentlig:p Men jeg begynner riktignok å kjenne en viss trang etter å kjøre i gang med første gtest som prøver snart, fordi jeg tror jeg kan være så mye som inntil 7 dpo muligens! Så i forhold til timing av gtesting kjenner jeg den manglende kontrollen på el kan være slitsom, det skal jeg ærlig innrømme:hilarious:
Artig det du skrev om at du oppsøkte frosker selv forresten, akkurat som om det kunme fungere som en selvoppfyllende profeti liksom:laughing002 Like greit du raskt innså at det nok har lite for seg, ja :happy:

Haha, veldig gjenkjennelig det du sier om å enten ha enormt kontrollbehov eller elendig selvkontroll ja! Er kontrollfreak på sååå mye selv, men av en eller annen grunn kjenner jeg ingen "testetøs" i meg foreløpig faktisk:confused013 Kjører jo veldig "ukontrollert" prøving hittil uten el-tester av noe slag, aner ikke hvorfor jeg er så laidback på akkurat det egentlig:p Men jeg begynner riktignok å kjenne en viss trang etter å kjøre i gang med første gtest som prøver snart, fordi jeg tror jeg kan være så mye som inntil 7 dpo muligens! Så i forhold til timing av gtesting kjenner jeg den manglende kontrollen på el kan være slitsom, det skal jeg ærlig innrømme:hilarious:
Artig det du skrev om at du oppsøkte frosker selv forresten, akkurat som om det kunme fungere som en selvoppfyllende profeti liksom:laughing002 Like greit du raskt innså at det nok har lite for seg, ja :happy:

Skulle gjort mye for å være like laidback som deg på el-testing, for det er egentlig bare slitsomt å teste så mye og ofte :yuck: Det forstår jeg veldig godt! Har du tenkt noe på når du skal ta test? :)
Haha ja, tror jeg koblet ut et øyeblikk der :facepalm:

PP11 - CD27 - 9/10 DPO
Tempen min falt enda mer i dag, så tror nok jeg må forberede meg på at TR kommer hvert øyeblikk. Som jeg skrev i hovedinnlegget har jeg brukt en krem som heter women´s care, men har vært tom denne måneden. Før jeg begynte på denne kremen fikk jeg mensen rundt 10 DPO, så det kan godt være at det er årsaken til at mensen kommer så tidlig nå. Det første jeg skal gjøre om/når TR kommer er å bestille meg en ny krem, slik at jeg er forberedt til neste gang ;)

I dag tok jeg først en test da jeg sto opp, men den var blendahvit. Deretter dro jeg på butikken en tur, og da jeg kom tilbake så jeg at det hadde kommet en svak skygge. Jeg er helt sikker på at dette kun er en skyggestrek, og ikke babystrek. Tok en ny test for en times tid siden, og den var også blendahvit. Skal sies at jeg glemte å bestille tidligtester denne syklusen, men hadde igjen 2 stk fra forrige syklus som jeg nå har brukt opp. Den siste testen jeg tok i dag var derfor med vanlig test, og for tidlig til at den kan slå ut. Jeg har ikke gitt opp håpet helt enda, selv om tempen har droppet og testene er negative. Krysser fingrene for at tempen øker i morgen, og at jeg snart får en positiv test :smiley-angelic001

Legger med chart på FF, første testen jeg tok (med og uten blits), første testen jeg tok etter tidsfristen (et vanlig bilde og et med filter) og andre testen jeg tok. Jeg ser at skyggestreken ikke vises på bildene, men hvis man legger godviljen til ser man hva jeg sikter til :smiley-angelic006 Ser det helt håpløst ut med tanke på tempdropp, eller er det fremdeles muligheter?

Vedlegg

• s_bXHawN.png
    s_bXHawN.png
    114,4 KB · Visninger: 140
  • 1 med blits.png
    1 med blits.png
    3,2 MB · Visninger: 131
  • 1 uten blits.png
    1 uten blits.png
    3,5 MB · Visninger: 132
  • 2 uten blits.png
    2 uten blits.png
    2,8 MB · Visninger: 148
  • 2 med filter.png
    2 med filter.png
    1,6 MB · Visninger: 130
  • 3 uten blits.png
    3 uten blits.png
    2,7 MB · Visninger: 131
Oppdatering - nå ser jeg fader meg skyggestrek på den siste testen jeg tok også :hilarious: Det er jo etter tidsfristen, så det telles egentlig ikke og jeg vet at det ikke er babystrek. Det kan godt være at synet tuller med meg, og at det ikke er noe der, men laster det opp likevel :oops: Det jeg imidlertid synes er så merkelig, er at jeg har fått slike skyggestreker etter tidsfristen i samtlige sykluser, men aldri på tester som er tatt før 9 DPO. Det er egentlig litt synd, for jeg får jo så håp.. Noen som kan anbefale tester som ikke er kjent for å gi skyggestreker? :)

Vedlegg

• 3 etter tidsfrist.png
    3 etter tidsfrist.png
    2,8 MB · Visninger: 138
  • 3 etter tidsfrist med filter.png
    3 etter tidsfrist med filter.png
    859,9 KB · Visninger: 136
Back
Topp