min dagbok

Fomla*venter nr 2

Glad i forumet
hei alle sammen;) nå har jeg endelig fått satt meg ned og begynt på en dagbok.
Jeg er 21 år og er samboer med verdens beste gutt på 27år. vi har prøvd siden mai o8. og ting begynner og bli regelmessige, så bare krysser fingrene får at om 6 dager kan en test vere posivitv;) håper å få noen og prate litt med her inne;)

har vert veldig opplåst og hatt stikkinger i magen de siste dagene, og litt ømme pupper,(kan vere tankene å). noen som har hatt det sånn?
stor klem fra meg

hadde vert supert hvis noen kunne forklare meg alle forkortelsene, hehe

Hei og velkommen [:)]
Håper dagbokoppholdet blir kort, og at du flytter inn i en av terminklubbene [:)]

Mye forkortelser her ja, tok en stund før jeg hadde skjønt alle selv, og vet ikke om jeg kan alle enda.. hehe..

EL - Eggløsning
TR - Tante Rød
SA - spontanabort
MA - Missed Abortion
UVI - urinveisinfeksjon

Det var vel de som er oftest brukt tror jeg..

tusen takk[;)]
hvor lenge har du prøvd da?
er veldig koslig og prate med noen som er i samme sitvasjon[;)]

Vi har forsøkt siden aug. 06, men jeg har hatt litt trøbbel med syklusen min. Den har blitt normal etter 16 kg vekttap, fornøyd med det [:)]  Så klaffet det i juni..men gikk galt i slutten av juli...

Dette er første mnd vi prøver etter SA`en, krysser fingre for at spiren sitter fort igjen. Savner å vite at det var noe der.. Men depper ikke eller noe, vet at det må ha vært noe feil, og da fikser naturen opp. (var selvsagt lei meg da det skjedde da, men kroppen kom raskt tilbake til normalen).

Vi får krysse fingrene for klaff for begge to  [:)]

Hei, og gratulerer med dagbok:) Håper spiren sitter snart:) Lykke til!

Klem

Er dere forlovet eller noe? Vi har satt dato 23.mai 09 vi da, men dersom jeg skulle være gravid nå må vi endre dato. Hehe.

Hvis det var til meg, så ja, vi er forlovet.. En sånn evighetsforlovelse..Hehe.. 22.02.04 står det visst i ringen min..hehe.
Skulle egentlig gifte oss i år, men så ble det husbygging i stedet. Koster jo en del å gifte seg. Har ikke noe hastverk med giftermål, i januar har vi vært sammen 8 år, så føler ikke at vi MÅÅ gifte oss heller..

Vi planla dato før jeg ble gravid forrige gang, så å tar vi egentlig datoen litt som det kommer. Holder på å pusse opp huset vi og, men vi sparer som bare det til bryllup da.

til babybell og stinehelene. vi er også forlovet har vrt det i snart tre år, hehe, liksom planer som å gifte oss i 2010, men får se hvordan det blir.

stinehelene: får håpet det skjer noe snart igjen da, så flink du var hvis du gikk ned 16 kilo, det ver jo kjempe bra;)
kan det vere vanskligere å bli gravid hvis man er overvektig? jeg har nok noen kilo får mye[:(]

stinehelene, vi forlovet oss 22.02.06 hehe akkurat to år etter dere[:D]

natta da jenter[:D]krysser fingrene får oss alle.

heihei jenter, ny dager nye muligheter[:)]
sitter på jobb og tenker på hvor fint det hadde vert med en liten baby snart, hvordan går det med dere ander i dag?

God morgen!

På jobb jeg også ja, men føler jeg ikke har helt motivasjonen i dag..jaja, noen dager er vel bare sånn [:)]

Så morsomt at du forlovet deg samme dato, bare 2 år senere. [:)]

Gynekologen min sa rett ut at jeg måtte ned i vekt, derfor ikke syklusen min ble stabil sa hun. Men hun hjalp meg med å få et behandlingsopplegg også, og sendte meg avgårde for å ta blodprøver for å se om det var noe årsak. Fant en årsak, insulinintoleranse, kuttet drastisk ned på karbohydrater..og det funker.. [:)] Så jeg opplevde i alle fall å få hjelp, var ikke sånn at hun sendte meg på dør med det budskapet liksom. Har tatt lang tid å gå ned da, men nå er syklusen nogenlunde stabil, og det er absolutt verdt tålmodighetsprøven vekttap er... Må innrømme at jeg er litt lei av å ha dårlig samvittighet for å kose meg... [8D]

Ha en super dag videre [:)]

hei stine;) det hørtes jo ut som ho tok deg på alvor og det ver jo kjempe bra;)

jeg har nok 15 kg får mye, men syklusen min har vert ganske normal siden jeg slutta ,har vert mellom 28 - 35 dager og det er vel ikke så galt tror jeg[:)]

hva er det du jobber med da? ja er vel sånn at noen dager er ikke motivasjonen helt på topp, men bare vent den kommer tilbake[:D]

kos deg på jobb vidre.

Ja, synes hun er ei super dame, legger ikke noe i mellom for å si det som sant er [:)]

Hehe..jeg vil ned 15, helst 20 kg TIL jeg da..så du har nok ikke det problemet(15 kg tror jeg ikke er avgjørende). Fra jeg slutta på pilla tok det et halvt år før tanta i det hele tatt viste seg, og så enda fler mnd før hun kom igjen... Først fra nyttår som det har vært nogenlunde greit..

Jobber med bredbånd, egentlig på support, men har vært leveransekoordinator før. Og nå er det litt mye for leveransejentene, så jeg jobber litt med leveranse igjen nå.. Kan brukes til det meste her.. ganske greit..Får vel ikke fyken med det første.. [;)] Selv om jeg har noen dårlige dager også..

Hva driver du med da?

Stine Helene: Så flink du har vært[:D] Det er ikke bare bare å gå ned noen kilo. Det er gøy å se resultater[:D] Krysser fingrene for oss jenter[;)] Håper at vi fort kan komme over til terminforumet.

jeg jobber som frisør i sandefjord[:)]
drives kjempe godt,har hatt svennebrevet siden mai 07, s er først nå jeg virkelig har fått en fast kunde gruppe[:D]

hvordan er samboer din i forhold til at dere prøver og sånt da?
han jeg er sammen med er ikke sånn som prater så mye om følelser, men sier han har veldig lyst på barn.

klem fra pernille[:)]

Vi ble enige om at det var på tide å forsøke begge to, men har vært enige om å ikke stresse med det. Og kose oss underveis.
Han har nok veldig lyst på barn, men han er ikke typen til å snakke om følelser og sånn han heller. Men så at han var lei seg da det gikk galt. Og litt etterpå, så sa han jo at han var begynt å glede seg til hvordan det kom til å bli. Spesielt siden jeg var sikker på at det var en gutt som var der(han har bare lyst på gutter, hehe). Tror han er klar for å forsøke for fullt denne uka, håper han ikke blir for sliten etter all jobbing.. [:)] Bare 4 dager til jeg visstnok skal ha EL, men har aldri kjent noe til det egentlig, så litt vanskelig å få det til å klaffe også.

Frisør, så kjekt, mamma var frisør, og tanta mi er frisør, hun som klipper meg.

Babybella; Ja, morsomt å se resultatet, og spesielt når folk faktisk ser det på meg.Men det som er deiligst er at jeg føler meg i mye bedre form. Både i går og i dag har jeg gått turer på 1 times tid, og synes bare det er deilig. Før hadde jeg syntes det var et ork.. [:)]

hehe, morsomt å høre, tror det samboerene våre er ganske like.
er så spent på hvordan det kommer til å gå nå de neste 10-14 dagene, veldig spent.[:D]vi har ogs bare kost oss, ikke hatt noe press.

sitter å ser på top model jeg, hehehe, veldig teit program egentlig.

noen tips til hva man kan gjøre får å få ting i gang?
klem[:)]

Back
Topp