Min dagbok: Eplebit vil lage fruktfat!

Hurra for andre trimester og bedre form og hele pakka :D ❤️❤️❤️ Og så spennende det blir med OUL etter hvert. Når er den?
 
13+0 - 2. Trimester! ❤️

Endelig! Dette føles som en skikkelig big deal!! Jeg har det så utrolig mye bedre nå! Kvalmen er så og si borte, med unntak av visse triggere som øl, sure gutteføtter (come on, stinkegutter! Er det muuuulig liksom?!), kjøttboller, rødløk og ostepop! Ellers er det greit! Har fått veldig redusert apetitt, men ikke noe som bekymrer! Utover det er jeg forferdelig kveldstrøtt, og legger meg før 21 nesten hver eneste kveld, og er zombie morgenen etter allikevel. Sykmeldt 50% i to uker til, men kjenner nok at jeg skal prøve meg på 100% igjen når sykemeldingen har gått ut!
Neste nedtellingsprosjekt er time hos jordmor i uke 15, da skal vi høre hjertelyd :) og etter det så er det OUL som venter. Vi har bestemt oss for å finne ut kjønn, så jeg håper den lille ligger til så vi kan se hva det er for en liten filur der inne! ❤️
I morgen skal jeg prøve meg på spinning, så får vi se om det kan gi litt mer overskudd på sikt!
Håper alle her har det strålende! ❤️
Hurra for 2. Trimester ❤️ En fin milepæl å komme forbi :) veldig godt å høre at formen er bedre, håper den fortsetter å bedre seg og at trøttheten snart går over ❤️
 
Ojojoj, 2.trimester ER virkelig big deal da!! Og så godt at formen er bedre :happy: Grattis med milepælen!
 
Ååååh, 2.trimester - det er fantastisk...! :happy093.
Har lest igjennom mye i tråden din, utrolig fint å lese at det gikk så bra! :Heartred
 
Hurra for 2. Trimester ❤️ En fin milepæl å komme forbi :) veldig godt å høre at formen er bedre, håper den fortsetter å bedre seg og at trøttheten snart går over ❤️
Tusen takk! Jeg håper det samme! Skal på spinning nå i dag, og se om det hjelper på litt for energien! :)
 
Tusen takk, fine du! Tenker mye på deg! ❤️ Hvordan går det med deg nå?

Du her skjer det MYE for tida, liten thriller/berg-og dal-bane/spenningsroman på gang i dagboka mi som ikke lar seg oppsummere her :wideyed: Haha! Men trooor kanskje det går ganske bra, akkurat nå :)
 
14+3

Heihei, damer! ❤️
Her er saker og ting stadig på vei til å bedres, og jeg føler jeg blir mer og mer funksjonell! Har kommet meg på treninger og hatt det ganske bra! :) Det eneste som funker fryktelig dårlig er lange gåturer, da begynner bekkenet å krangle voldsomt. Regner med å bli friskmeldt av legen på mandag og være tilbake i full jobb etter det! :) Nå har vi endelig fått barnevogn i hus, og jeg er kjempefornøyd! Det ble en Emmaljunga NXT 90 Outdoors, og jeg tror den skal passe vår bruk godt!:)
Ellers har jeg fått meg en bytur i helgen med gode venner og magisk konsert, så nå sitter jeg på buss hjemover og gleder meg til min helt egen bursdagsfest i kveld- og ekte bursdag i morgen med guttene mine! Tidligere denne uken feiret vi 13 år for sønnen med deilig tur på spa og massasje ❤️ Det er virkelig helt sant at andre trimester er en ny og bedre verden!
Ting som begynner å endre seg veldig i kroppen nå:
  • Magen blir rundere og hardere
  • Kjenner tydelig livmoren
  • Små-kynnere ved mye stress/mas
  • Har så vidt kjent noe som føles som en liten sommerfugl inne i magen ved et par anledninger
  • Bekkenet trøbler ved for mye gange
  • Kvalmen slipper opp
  • Vanvittig fort anpusten - føler meg som den utrente tullingen i trapper og sånn!
Nå er det en uke til jordmortime og doppler- tid. Det gleder jeg meg enormt til! Og så er det bare å vente på oul! ❤️ God helg til alle!
 
15+ 0 ❤️

Om fem uker er vi halvveis gjennom moroa! Jeg er fremdeles den trøtteste dama i gata, men heldigvis er kvalmen fremdeles godt under kontroll! Kjenner litt kynnere og innimellom det jeg tror (og håper) er litt sånn sommerfugl- flaksing inne i magen ❤️ Gleder meg til jeg kjenner tydelig liv hver dag, da føles alt veldig mye tryggere, tror jeg! Uansett så har jeg det helt OK for tiden, og nå er jeg bare 25% sykemeldt og synes det føles ganske så fint ❤️
God kveld!
 
15+ 0 ❤️

Om fem uker er vi halvveis gjennom moroa! Jeg er fremdeles den trøtteste dama i gata, men heldigvis er kvalmen fremdeles godt under kontroll! Kjenner litt kynnere og innimellom det jeg tror (og håper) er litt sånn sommerfugl- flaksing inne i magen ❤️ Gleder meg til jeg kjenner tydelig liv hver dag, da føles alt veldig mye tryggere, tror jeg! Uansett så har jeg det helt OK for tiden, og nå er jeg bare 25% sykemeldt og synes det føles ganske så fint ❤️
God kveld!
Gratulerer med 15 uker❤️ Spennende tider nå for deg❤️ Veldig snart kjenner du ordentlig liv❤️
 
15+ 0 ❤️

Om fem uker er vi halvveis gjennom moroa! Jeg er fremdeles den trøtteste dama i gata, men heldigvis er kvalmen fremdeles godt under kontroll! Kjenner litt kynnere og innimellom det jeg tror (og håper) er litt sånn sommerfugl- flaksing inne i magen ❤️ Gleder meg til jeg kjenner tydelig liv hver dag, da føles alt veldig mye tryggere, tror jeg! Uansett så har jeg det helt OK for tiden, og nå er jeg bare 25% sykemeldt og synes det føles ganske så fint ❤️
God kveld!
Så bra at du har kvalmen under kontroll. Ingenting som er mer slitsomt enn å gå rundt med kvalme ❤️ Koooooselig med sommerfugl i magen ❤️ Det blir bare sterkere og sterkere i ukene som kommer! Det er sååå herlig (utenom når de spiller fotball med blæren :) ) Ta vare på deg selv, skjønning ❤️
 
Åå, så herlig med sommerfuglbevegelser i magen ❤️❤️ Det er noe helt eget de første gangene man begynner å bli trygg på at det er spirelille som sier hei :D Godt at formen ellers er god selv om du fortsatt er trøtt. Kan tenke meg man tåler litt trøtthet hvis man slipper kvalmen :p Tenk at du er så langt på vei allerede!
 
Så bra at du har kvalmen under kontroll. Ingenting som er mer slitsomt enn å gå rundt med kvalme ❤️ Koooooselig med sommerfugl i magen ❤️ Det blir bare sterkere og sterkere i ukene som kommer! Det er sååå herlig (utenom når de spiller fotball med blæren :) ) Ta vare på deg selv, skjønning ❤️

Jaa, det er superfint alt sammen!! Haha, husker den blærefesten fra førstemann, grusomt! Takk for det, håper du får tatt godt vare på deg selv også! ❤️❤️
 
Åå, så herlig med sommerfuglbevegelser i magen ❤️❤️ Det er noe helt eget de første gangene man begynner å bli trygg på at det er spirelille som sier hei :D Godt at formen ellers er god selv om du fortsatt er trøtt. Kan tenke meg man tåler litt trøtthet hvis man slipper kvalmen :p Tenk at du er så langt på vei allerede!

Ja, det er så innmari koselig! ❤️ Jeg tåler den trøttheten veldig bra, altså! Skal overhodet ikke klage! :) Enig med deg- tiden går fortere enn man tror! :)
 
15+4
Gledelig søndag og god morsdag til alle fine mødre! ❤️
I morgen skal jeg til jordmor og høre hjertelyd, ta blodprøver og urinprøver, og sikkert snakke om masse ting jeg ikke har tenkt på. Jordmor i min kommune er kjent for å overhenvise til sykehuset, da hun tydeligvis liker å være på den sikre siden. Derfor tenker jeg alltid da jeg skal dit at det er en liten sjans for en smugtitt med ultralyd! Meen, det blir sikkert ingen ting. :)
Så langt har jeg jo ikke blitt sendt noe sted. Det nærmer seg vel også en sånn forferdelig glukosetest om ikke så mange uker, så det blir jo interessant! Gjorde aldri det med første, så dette er nytt for meg.
Håper alle får en magisk dag!
:love7
 
Håper du hadde en nydelig morsdag ❤️ Og lykke til hos jordmor igjen. Kos deg med lytting etter hjertelyd :love7 Så er det jo lov å håpe at du kanskje kan "lure" deg til en UL :angelic:
 
Back
Topp