Min dagbok: Eplebit vil lage fruktfat!

Godt å høre at alt står bra til i magen din, til tross for at formen er mildt sagt uggen. Håper du snart slipper unna kvalmen! ❤️
Takk! Jeg øyner en ende på elendigheten nå! Mens du skal bare tisse og teste og tilfredsstille oss i dagene som kommer! Håper du slipper unna ei sånn kvalmekule som jeg har hatt, men det er jo litt ålreit med symptomer som i hvert fall hinter om at det skjer ting? :)
 
11+3

Noterer ned at kvalmen ser ut til å halvert seg - minst!- fra 11+0. Kjenner det fremdeles før frokost og litt hvis jeg ikke spiser før denne ulvehungeren slår inn, men ellers er det ganske OK. Er ikke like vanskelig med middag heller, og jeg greier å spise mer variert! :) håper dette er den nye normalen på vei mot kvalmefrie dager! ❤️
I dag skal denne fruktelige høyheten ut på shopping for å kjøpe gravidklær! Jeg arvet litt fra en venninne, men vi har mildt sagt forskjellig syn på hva som er akseptabelt å ha på seg ute blant almuen, gitt! :laughing021
Det er fint å ha det komfortabelt, men jeg trenger nok noe som sier «liker å ta vare på seg sjæl», kanskje!

I tillegg har jeg en som blir 13 år om tre uker, og alt han ønsker seg er at han og jeg skal på spa sammen, så jeg skal bestille en runde med behandlinger til oss! Det lokale spaet har en pakke for en voksen og et barn, med ansiktsmaske, magisk gjørmebad, fruktservering og massasje! Dette tror jeg blir stas! ❤️
Goood helg kjære dere! Jeg savner litt å være prøver med dere, føler meg litt utenfor klubben nå! Sender preggo-støv til alle og enhver! :wav
:Heartbigred
 
Takk! Jeg øyner en ende på elendigheten nå! Mens du skal bare tisse og teste og tilfredsstille oss i dagene som kommer! Håper du slipper unna ei sånn kvalmekule som jeg har hatt, men det er jo litt ålreit med symptomer som i hvert fall hinter om at det skjer ting? :)
Så utrolig godt å høre at kvalmen ser ut til å roe seg! :D Det er sikkert godt når man endelig kan fungere litt som normalt igjen. Hehe, jepp, jeg gir meg ikke med testingen med det første :p Så alle testetøser skal få tilfredsstilt sine behov i dagboka mi fremover :knegg: Jeg håper også jeg slipper unna kvalmen. Sist gang var jeg bare litt uggen av og til, så jeg er passe uforberedt hvis denne gangen skulle bli annerledes. :p Men helt enig at litt kvalme er betryggende :)
 
12 uker! ❤️

Endelig! Siste uke i første trimester er entret, og livet er egentlig ganske greit! Kvalmen er snart helt forduftet, og jeg har fått litt bedre apetitt! Bekkenet tuller innimellom, men jeg kom meg på to skiturer i helgen og yoga i går! :)
Nå venter jeg bare på at jeg skal få litt mer energi, men jeg er evig optimist og tenker at dette må være den magiske uken der alt bare retter seg opp og blir fint!
:Heartbigred
 
Gratulerer så mye med 12 uker ❤️

Godt å høre at formen blir bedre og bedre. Bekkenet har bare med å oppføre seg og så kommer nok energien krypende tilbake veldig snart :)
 
Gratulerer så mye med 12 uker!! Magisk :D ❤️❤️ Håper du slipper unna noe særlig mer trøbbel med bekkenet. Vær litt forsiktig med skigåing da, fine du. Det kan være litt risky hvis man sliter med bekkenet :nailbiting: Men det vet du sikkert ❤️
 
Gratulerer så mye med 12 uker ❤️

Godt å høre at formen blir bedre og bedre. Bekkenet har bare med å oppføre seg og så kommer nok energien krypende tilbake veldig snart :)
Takk! ❤️ Ja, jeg håper bare ikke det blir noe mer dramatisk enn det er nå, i hvert fall! Ennå så lenge får jeg til det meste, men kjenner at å gå for lenge og å støvsuge er litt sånn triggere. Men, jeg klager ikke! Kvalmen er nesten helt borte, og det gjør mye på formen, altså! Jeg er jo helt gjenfødt!
 
Gratulerer så mye med 12 uker!! Magisk :D ❤️❤️ Håper du slipper unna noe særlig mer trøbbel med bekkenet. Vær litt forsiktig med skigåing da, fine du. Det kan være litt risky hvis man sliter med bekkenet :nailbiting: Men det vet du sikkert ❤️
Takk!! ❤️ Akkurat det håper jeg også! Jeg visste ikke det om skigåing, men tror du det gjelder staking også? Jeg snørekjører med husky, så jeg står egentlig bare bak og leker Northug- spurt med drahjelp, igrunn! Fikk ikke noe vondt etter de to turene i helgen, i hvert fall! Snart er du også 12 uker og straks ferdig med første trim! Er så gøy å følge med på deg! ❤️
 
Gratulerer så mye med de magiske 12 ukene ❤️ Godt å høre at formen kommer seg :)
Takk, kjære du! Ja, jeg er altså et nytt og bedre menneske! Hvordan går det for deg? Er du blitt noe bedre? All resepekt til deg som holder ut så lenge!! ❤️❤️ Det er sykt kjipt at du har det sånn!
 
Takk!! ❤️ Akkurat det håper jeg også! Jeg visste ikke det om skigåing, men tror du det gjelder staking også? Jeg snørekjører med husky, så jeg står egentlig bare bak og leker Northug- spurt med drahjelp, igrunn! Fikk ikke noe vondt etter de to turene i helgen, i hvert fall! Snart er du også 12 uker og straks ferdig med første trim! Er så gøy å følge med på deg! ❤️
Staking bør gå bra ;)
 
Takk!! ❤️ Akkurat det håper jeg også! Jeg visste ikke det om skigåing, men tror du det gjelder staking også? Jeg snørekjører med husky, så jeg står egentlig bare bak og leker Northug- spurt med drahjelp, igrunn! Fikk ikke noe vondt etter de to turene i helgen, i hvert fall! Snart er du også 12 uker og straks ferdig med første trim! Er så gøy å følge med på deg! ❤️
Det er nok skøyting som er aller verst. Og jeg får også vondt av vanlig klassisk skigåing fordi når man liksom tråkker fra (en fot helt fram og en fot helt bak), så blir det jo en slags ustabilitet i bekkenet. Men staking er ikke noe problem, for da har du vel bena stort sett samla? :) Så lenge du ikke kjenner noe smerte etter skigåing, er det bare å kjøre på :D
Åh, ja, jeg håper vi er på vei mot 12 uker nå altså ❤️❤️
 
Gratulerer så mye med 12 uker, kjære eplebit!❤
 
Det er nok skøyting som er aller verst. Og jeg får også vondt av vanlig klassisk skigåing fordi når man liksom tråkker fra (en fot helt fram og en fot helt bak), så blir det jo en slags ustabilitet i bekkenet. Men staking er ikke noe problem, for da har du vel bena stort sett samla? :) Så lenge du ikke kjenner noe smerte etter skigåing, er det bare å kjøre på :D
Åh, ja, jeg håper vi er på vei mot 12 uker nå altså ❤️❤️

Ja, skøyting gidder jeg ikke prøve på med disse gale hundene som motor foran, det går mer enn fort nok allikevel (synes jeg, da. Har regnet ut at Bjørgen går mila fortere enn meg og supertispa mi allikevel :laughing001)
Klassisk har jeg virkelig ikke kjent noe til enda, men jeg merker det hvis jeg går for lange turer. Støvsuging kjente jeg også at var en problematisk greie, så det får noen andre i heimen drive med, gitt! Klart du er på vei mot 12’ern!! Med så fine tester! ❤️ Jeg har veldig troen her! :dance008
 
12+3

...og jeg har snart rundet første trimester! Deilig følelse!
Kvalmen er som den har vært i det siste, men hvis jeg drøyer å spise når jeg begynner å bli sulten, da får jeg nesten dødsangst, altså. Det blir virkelig krise!
Ellers venter et skikkelig tak med husarbeid nå på morgenen før sønnen får overnattingsbesøk. Jeg føler meg mye mer rolig og balansert rundt hele baby- greia også, den angsten for alt som skal gå galt har brent ut ganske mye. Har testet ut morgenyoga et par dager, og det har vært helt supert må jeg si. Hadde store treningsplaner for helgen, men med temperaturer rundt 20 blå ble de fort skrinlagt! Blir nok en liten gåtur for å karre meg på venninnebesøk, da. Må jo røre litt på dette liket! Oppdaget på shopping at jeg måtte kjøpe en størrelse mindre i alle klærne, så disse to siste månedene med lite mat har nok tæret litt på kroppen. Da jeg gikk gravid med førstemann ble jeg tynnere over hele kroppen bortsett fra mage og pupper, så det er jo selvsagt mulig at det samme skjer denne gangen. Jeg får bare holde meg i aktivitet og spise sunt som vanlig, så får vekten være det den er, tenker jeg. Jeg var ikke overvektig før jeg ble gravid, så jeg stresser ikke så veldig mye med å tenke på hvor mye jeg går opp som gravid! Kroppen utvikler seg som den gjør i denne tiden, og så lenge man ikke har en forferdelig usunn livsstil må det meste være OK.
Håper alle får en super helg! ❤️
 
13+0 - 2. Trimester! ❤️

Endelig! Dette føles som en skikkelig big deal!! Jeg har det så utrolig mye bedre nå! Kvalmen er så og si borte, med unntak av visse triggere som øl, sure gutteføtter (come on, stinkegutter! Er det muuuulig liksom?!), kjøttboller, rødløk og ostepop! Ellers er det greit! Har fått veldig redusert apetitt, men ikke noe som bekymrer! Utover det er jeg forferdelig kveldstrøtt, og legger meg før 21 nesten hver eneste kveld, og er zombie morgenen etter allikevel. Sykmeldt 50% i to uker til, men kjenner nok at jeg skal prøve meg på 100% igjen når sykemeldingen har gått ut!
Neste nedtellingsprosjekt er time hos jordmor i uke 15, da skal vi høre hjertelyd :) og etter det så er det OUL som venter. Vi har bestemt oss for å finne ut kjønn, så jeg håper den lille ligger til så vi kan se hva det er for en liten filur der inne! ❤️
I morgen skal jeg prøve meg på spinning, så får vi se om det kan gi litt mer overskudd på sikt!
Håper alle her har det strålende! ❤️
 
Heiser flagget for 2. trimester! :smiley-bounce016
Og det er godt å høre at kvalmen blir bedre, gleder meg til det :dance018
 
Back
Topp