Milepæler

Går som regel bra å få tak i mat vil jeg tro, men har lest at på natta kan det være ålreit å ha noe om man blir veldig sulten og er oppe å ammer. :rolleyes: Om man blir alene på natta fordi partner ikke kan være der utenom besøkstid for eksempel, og mye i nærheten kan være stengt. Har også hørt at om fødsel blir lang - kan det være godt å ha noe lett energi. Men, jeg har ikke født før så jeg vet ikke. Går nok helt fint om man ikke har med seg noe også :smug: Edit: må legge til at jordmoren jeg går til var veeeldig opptatt av snacks… så, mat er kanskje ikke det viktigste - men å ha noe å putte i seg så man har, kan være vanskelig å få i seg mat under fødsel og blir den lang - så er det fint å ha noe som kanskje frister. Hun sa hovedjobben til partner er å få i meg energi underveis :joyful:
Er sikkert lurt, jeg er godtegris i tillegg så får hiva nedi noe når det nærmer seg :hilarious:

Full nedtelling her! Etter i dag er det bare 4 hverdager igjen (!) før igangsettelse på fredag!!!! :eek: :nailbiting: :Heartred Gleder meg så utrolig mye til å treffe lille gutten vår nå!! Har kun pakket babyutstyr i fødebagen da det meste av det jeg trenger til meg selv er ting jeg skal bruke helt opp til vi drar omtrent, men har skrevet en god liste sånn at det er kjapt å få det gjort da. :) Pakker ikke noe snacks, for spiser ikke sukker/høyprosessert mat selv, så få alternativer med god konservering som ikke checker av på det. Kunne pakka noe nøtter, men tviler på at jeg har så lyst på det under fødsel. Erfaringen er også at sykehuset er veldig på tilbudssiden med å tilby mat og drikke, og for meg har det vært null lyst eller rom til noe snacksing eller småspising mellom riene. :hilarious: Har som regel spist brødmat og frukt jeg har fått servert der etter at epiduralen har blitt satt. Så satser på det denne gangen også. :)

Lurer sånn på hvor lang tid igangsettelsen tar, og hvilken dag som blir bursdagen til lillegutt!! :Heartblue

Full nedtelling her! Etter i dag er det bare 4 hverdager igjen (!) før igangsettelse på fredag!!!! :eek: :nailbiting: :Heartred Gleder meg så utrolig mye til å treffe lille gutten vår nå!! Har kun pakket babyutstyr i fødebagen da det meste av det jeg trenger til meg selv er ting jeg skal bruke helt opp til vi drar omtrent, men har skrevet en god liste sånn at det er kjapt å få det gjort da. :) Pakker ikke noe snacks, for spiser ikke sukker/høyprosessert mat selv, så få alternativer med god konservering som ikke checker av på det. Kunne pakka noe nøtter, men tviler på at jeg har så lyst på det under fødsel. Erfaringen er også at sykehuset er veldig på tilbudssiden med å tilby mat og drikke, og for meg har det vært null lyst eller rom til noe snacksing eller småspising mellom riene. :hilarious: Har som regel spist brødmat og frukt jeg har fått servert der etter at epiduralen har blitt satt. Så satser på det denne gangen også. :)

Lurer sånn på hvor lang tid igangsettelsen tar, og hvilken dag som blir bursdagen til lillegutt!! :Heartblue

Ååå, så spennende og litt deilig å vite når du endelig skal få møte lillegutt

Ååå, så spennende og litt deilig å vite når du endelig skal få møte lillegutt

Ja, veldig! :Heartred Akkurat nå kan jeg ikke fatte hvordan jeg "klarte" (som om jeg hadde noe valg) å gå 5 uker lenger i de to forrige svangerskapene, og samtidig bære på 10 kg mer vekt enn nå. Det begynner å bli blytungt! Men leser fra andre her inne at sånn er det for de fleste nå, så man holder vel bare ut så godt man kan på slutten. :wtf:

38+0!
17 dager til termin og 11 dager til mulig igangsettelse. Kjenner så smått på gleden av å bli ferdig med graviditeten og fødselen og endelig få starte nytt kapittel som en liten familie

Noen har født, noen skal straks føde mens her i baktroppen er vi ennå ikke kommet permisjonen....36+0:)

Henger med i baktroppen jeg og har sånn smått begynt å forberede meg. Men har nå gått inn i et sånn "vi har jo masse tid/kjære vene, nå er han her snart!!"-dilemma. Føler at vi ikke er klare, at vi aldri kommer til å bli klare og samtidig er vi såååå klare :hilarious: Forstå det den som kan :hilarious: 36+2!

Henger med i baktroppen jeg og har sånn smått begynt å forberede meg. Men har nå gått inn i et sånn "vi har jo masse tid/kjære vene, nå er han her snart!!"-dilemma. Føler at vi ikke er klare, at vi aldri kommer til å bli klare og samtidig er vi såååå klare :hilarious: Forstå det den som kan :hilarious: 36+2!

Er litt sånn. Jeg har ikke begynt å være klar for nå siste dagene. Det har handlet om at store ting som å male barnerommet, fått vasket opp klær, kjøpe og montere klesskap og få tak i bedside crib har manglet. Nå et det så og si på plass så da er jeg litt mindre stressa. Hjulpet veldig at jeg gikk ut i svangerskapspenger 1. januar. Hvis ikke haddenjeg vært utslitt for å gjøre disse tingene i tillegg til jobb og ta vare på 2,5 åringene. Er jo ikke alene om ting, men jeg som bruker mest energi i hodet på alt som skal gjøres og evnt ikke er gjort:angelic:
Har fortsatt en del ting jeg ikke har hatt tid til å få gjort eller tenkt på ennå, så håper inderlig huk holder seg inne til nærmere termin!

Noen har født, noen skal straks føde mens her i baktroppen er vi ennå ikke kommet permisjonen....36+0:)
35+5 her så jeg henger også i baktroppen :cool: har mest hengt i Mars gruppa siden jeg før oul hadde termindato 1. Mars, men etter oul ble jeg flytta til 27. Februar. Syns det er kjekt å titte innom her hvor jeg kan se at ting går fremover! Det er litt oppløftende faktisk :D

Er litt sånn. Jeg har ikke begynt å være klar for nå siste dagene. Det har handlet om at store ting som å male barnerommet, fått vasket opp klær, kjøpe og montere klesskap og få tak i bedside crib har manglet. Nå et det så og si på plass så da er jeg litt mindre stressa. Hjulpet veldig at jeg gikk ut i svangerskapspenger 1. januar. Hvis ikke haddenjeg vært utslitt for å gjøre disse tingene i tillegg til jobb og ta vare på 2,5 åringene. Er jo ikke alene om ting, men jeg som bruker mest energi i hodet på alt som skal gjøres og evnt ikke er gjort:angelic:
Har fortsatt en del ting jeg ikke har hatt tid til å få gjort eller tenkt på ennå, så håper inderlig huk holder seg inne til nærmere termin!

Nei, samme her. Har et maleprosjekt som jeg nå få begynt på. Heldigvis bare møbler så det går nok fort når jeg først kommer i gang. Prosjekt soverom får jeg ta etter han er født, for vi må omorganisere oss litt innad i huset når baby kommer. Har ett barn til, som har vært en del våken på natten i det siste, så vi må ta hver vår når den tid kommer. Så møbler til baby sitt soverom må rett og slett bare vente litt. Har seng og klesskap :-) Ellers begynte jeg på fødebaggen i går. Eller begynte og begynte, har lagt babyklær og ammeinnlegg klar for det andre bruker jeg jo enda :hilarious: Skrev en liste med det jeg skal ha med og forklaring på hvor det ligger i tilfelle mannen må pakke :rolleyes:

Nei, samme her. Har et maleprosjekt som jeg nå få begynt på. Heldigvis bare møbler så det går nok fort når jeg først kommer i gang. Prosjekt soverom får jeg ta etter han er født, for vi må omorganisere oss litt innad i huset når baby kommer. Har ett barn til, som har vært en del våken på natten i det siste, så vi må ta hver vår når den tid kommer. Så møbler til baby sitt soverom må rett og slett bare vente litt. Har seng og klesskap :) Ellers begynte jeg på fødebaggen i går. Eller begynte og begynte, har lagt babyklær og ammeinnlegg klar for det andre bruker jeg jo enda :hilarious: Skrev en liste med det jeg skal ha med og forklaring på hvor det ligger i tilfelle mannen må pakke :rolleyes:

Er bare maling av vegger og klesskap som prioriteres her og på rommet. Har seng fra før av og den står klar der inne etter storesøster som bytta i høst. Alt av møbler og sånn kan vente. Hun skal uansett sove inne hos oss en stund, så det er ikke krise. Orker bare ikke stå med maling og store prosjekter etter fødsel. Jeg trenger at noe er i orden så vi bare kan pusle med alt annet når vi har tid og overskudd. Skal uansett ha gjestesengen stående der inne så lenge det går så vi utsetter å måtte gjøre om kontoret til kontor og gjesterom før vi må.
Fødebagen har jeg ikke starta på. Har en delvis plan i hodet og husker jo litt fra sist, så den skal nok gå greit unna når jeg først gjør det. Skal vel alltids klare å få gjort det etter fødsel er i gang uansett. Men er greit å ha det meste klart eller en liste å gå etter så vi ikke glemmer noe som vi faktisk må ha med. Typisk er lader til tlf som man kan glemme igjen:hilarious:

Er bare maling av vegger og klesskap som prioriteres her og på rommet. Har seng fra før av og den står klar der inne etter storesøster som bytta i høst. Alt av møbler og sånn kan vente. Hun skal uansett sove inne hos oss en stund, så det er ikke krise. Orker bare ikke stå med maling og store prosjekter etter fødsel. Jeg trenger at noe er i orden så vi bare kan pusle med alt annet når vi har tid og overskudd. Skal uansett ha gjestesengen stående der inne så lenge det går så vi utsetter å måtte gjøre om kontoret til kontor og gjesterom før vi må.
Fødebagen har jeg ikke starta på. Har en delvis plan i hodet og husker jo litt fra sist, så den skal nok gå greit unna når jeg først gjør det. Skal vel alltids klare å få gjort det etter fødsel er i gang uansett. Men er greit å ha det meste klart eller en liste å gå etter så vi ikke glemmer noe som vi faktisk må ha med. Typisk er lader til tlf som man kan glemme igjen:hilarious:

Ja, det skjønner jeg. Godt å slippe å tenke på noe annet enn nyfødtfasen når den tid kommer. Her slap vi heldigvis unna alle store prosjekter denne gangen. Alt stod liksom klart :-)

Så deilig! Jeg husker ikke et sekund av hva jeg hadde med sist.. saumfarer internett etter fødebaglister for å være sikker på at ingenting blir glemt :hilarious:

Uke 39+0 ifølge jordmor jeg var hos igår.

Skulle ønske alle brukte samme måte for å si dager og uker, her er det forskjell på app, kommunal jordmor og sykehuset :rolleyes:

36+0 og henger meg på i baktroppen av februargjengen, og helt foran i marsgjengen der jeg også tilbringer mest tid. Samme som Koala, hadde opprinnelig termin 5. mars, men ble flyttet fram en hel uke ved OUL

Her blei det en liten tur på føden i kveld, og siden den ligger 45 min unna er jeg faktisk våken etter midnatt.:eek: Kan derfor meddele at jeg er 39+0, holy shit batman!

Back
Topp