Migrenemedisin

smash

Forumet er livet
VIP
Hva heter migrenemedisinen du går på?
Jeg blir så fryktelig dårlig av det merket jeg bruker... Husker ikke i farta hva det heter, og jeg orker ikke å reise meg:P En orange eske hvertfall..

gutten her har noe som hetter imigran nesespray som han ska ta når han merker at migrenen kommer.

Føler jeg har prøvd det meste etter at jeg fikk det som lite barn... 
Akkurat nå er det som funker best Relpax i kombinasjon med Ibux og Paracet. 
Det som har funket dårligst har vært Imigran hvor bivirkningene har vært helt grusomme. Kommer ikke i nærheten av meg igjen. 

Labambie skrev:
Det som har funket dårligst har vært Imigran hvor bivirkningene har vært helt grusomme. Kommer ikke i nærheten av meg igjen. 

Uff, fikk du det som barn?? Stakkars!! Migrene er så umenneskelig vondt!!!
Fikk migrene kl 8 i dag tidlig, og først nå begynner det å gi seg.. VONDT!

Kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men fant et kjerringråd ;)

* Drikk eplenektar hvis du holder på å få et migreneanfall. Hvorvidt det er eplene eller druesukkeret i nektaren som virker, vites ikke. Uansett kreves det at du drikker en god slump, hvis dette rådet skal kunne virke.

Hadde mamma levd så kunne jeg hørt hva hun tok, men litt vanskelig nå ;)

Labambie skrev:

Legen til gutten sier at han kommer å vokse det av seg.Hvor gammel var du når du fikk diagnosen? Gutten her hatt det siden han var 3år

bruker imigran..spray og sprøyter.
brukte cafergot tidligere og holdt på å spise meg ihjæl på frukt..fikk dilla på frukt av medisinen.
Og der viste det seg at f.eks godt modne nektarin utløste migreneanfall hos meg..en evig ond sirkel.

bondekone skrev:

Labambie skrev:

Legen til gutten sier at han kommer å vokse det av seg.Hvor gammel var du når du fikk diagnosen? Gutten her hatt det siden han var 3år

Huff, stakkar.. Jeg var 6 år, men kan huske anfall fra jeg var rundt 3 år. Tror ikke barnemigrene var noe vanlige greier på 80-tallet egentlig. Det var "bare vondt i hodet". Husker jeg kasta opp og var skamdårlig den gangen også. Dessverre vokste jeg det ikke av meg, og i puberteten ble det verre enn noensinne. Mye bedre nå de siste årene, nå har jeg kanskje anfall 3-4 ganger i året. Håper gutten din slipper! 

Husker ikke navn. Men er den du legger på tunga. Ligger i en blå plastboks oppi den vanlige esken. Funker som gull..

Labambie skrev:

Her er jeg i ny prøving på noen nye tabletter,men husker ikke i farten hva de heter og er ikke hjemme:-( Men ellers er det bare Ibux og Paracet her og. Og jeg og fikk bivirkninger fra h....... av Imigran:-(

Sorland skrev:
Kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men fant et kjerringråd ;)

* Drikk eplenektar hvis du holder på å få et migreneanfall. Hvorvidt det er eplene eller druesukkeret i nektaren som virker, vites ikke. Uansett kreves det at du drikker en god slump, hvis dette rådet skal kunne virke.

Hadde mamma levd så kunne jeg hørt hva hun tok, men litt vanskelig nå ;)

Jeg får migrene så brått jeg.
Ingen forvarsel! Det sier bare pang, så har jeg kraftig migrene og kaster opp osv..
Hadde jeg fått noe forvarsel, skulle jeg prøvd tipset ditt:)

For "rene" migreneanfall tar jeg imigran nesespray. Funker greit nok, men ikke mer enn det. Har ingen bivirkninger, heldigvis. Dersom jeg kjenner at migreneanfallet skyldes vond nakke (har nakkeskade, ofte "begynner" hodepinen i nakken, og utvikler seg til migreneanfall) er det paralgin forte og ibux/paracet som gjelder. Funker som gull - en time etter at jeg har tatt det sitter jeg i sofaen og sikler (ikke bokstavelig, men føles sånn), helt bedøvet og i en annen verden. Det er FRELSE når anfallet har fått herje en stund!

Brukt imigran nesespray i mange år, nå tester jeg ut en lignende, zomig eller noe i den duren, som smaker mindre.. Veldig fornøyd sålangt!

Bruker naramig og de fungerer bra for meg. Har heldigvis ikke anfall så ofte lenger. Brukte Maxalt smeltetablett tidligere. Synes ikke de fungerte særlig bra, og ble fryktelig kvalm av dem.

bondekone skrev:
gutten her har noe som hetter imigran nesespray som han ska ta når han merker at migrenen kommer.

den bruker jeg og !   syns den virker bra.

Bruker Imigran. Funker bra på meg. Har tidligere prøvd ut Imigran nesespray, men den fungerte ikke. Jeg har også slitt med migrene siden jeg var liten :( har fortsatt anfall flere ganger per uke.

Jeg bruker Imigran nesespray.Den virker heldigvis på meg og har ingen bivirkninger,så jeg har ikke hatt behov for å prøve noe annet. Den smaker ekstremt vondt da,men så lenge smertene forsvinner er det greit... 

Ha prøvd drøssevis av migrenemedisinar ette eg fekk da tidleg på barneskulen... No ha eg Relpax, og dei ha eg faktisk hatt nokre år! :) 

Back
Topp