Migrene!

boo boo

Betatt av forumet
Er det noen her som har vært plaget av migrene i svangerskapet? Jeg har den siste uken fått tre migreneanfall.. Fått synsforstyrrelser og døvnet bort i armen og halve ansiktet..:S
 
Nei, jeg hadde det motsatt, ble kvitt migrenen mens jeg var gravid. Det er visst ikke uvanlig![:D]
 
Men jeg synes du skal kontakte lege/sykehus ang. dette du beskriver, særlig hvis du ikke har pleid å ha migreneanfall av denne karakteren før du ble gravid, for det hørtes jo relativt alvorlig ut.[8|]
 
Har fått legetime nå på mandag..Så håper på å bli litt klokere eller i hvertfall noen råd på hvordan jeg kan forebygge dette! Jeg har hatt sånne migreneanfall tidligere..men det er flere år siden.. har vært til CT og MR for kanskje syv år siden eller noe..da fant de ingen ting..
Så hadde nok blitt kjemperedd dersom jeg ikke hadde hatt slike symptomer før, men det jeg synes er verst nå er at det har kommet tre ganger på en uke.. Hadde det tirsdag, torsdag og i dag! Og ikke kan jeg ta noe serlig for det heller..:S.. Hm..
 
Får håpe legen finner noe ut av dette da, for det hørtes litt "intenst" ut ja. Jeg hadde i hvertfall blitt kjemperedd dersom jeg hadde begynt å dovne bort her og der. Men nå er ikke min migrene så alvorlig i utgangspunktet heller, jeg har ikke sånne anfall som gjør at jeg må ligge i et mørkt og stille rom, men jeg er ganske ofte plaget.
 
Skjønner, men uansett så er det ikke noe gøy å ha uansett hvilken form for migrene man har, tror jeg.Heldig du da, som ble kvitt det.. Får håpe det bare er for en periode..:S Får uansett forhåpentligvis vite mere i morgen..
 
Ja, men den kom tilbake som et skudd ikke lenge etter fødselen da.[&o] Men så satte jeg inn hormonspiral, og det hjalp endel, for da blir det mindre hormonsvingninger. Men for deg er det da tydeligvis motsatt.[8|]
 
Lykke til i morgen da![:)] Får håpe du blir kvitt det igjen!
 
Jeg har vært mye plaget med migrene før jeg ble gravid, men ikke hatt det en eneste gang etter at jeg ble gravid. Håper det kan fortsette slik, for jeg HATER migrenen
 
Håper du finner ut av det
 
Eg fekk mitt livs første migreneanfall i dag, var på jobb og måtte bli henta av mannen. Første gang i mitt liv at eg ha måtte gå heim trur eg... Var heilt [&:][:@][:'(]. Spydde og var heilt svimmel. Fekk masse prikkar for augene. Skikkeleg ekkelt. Kom meg når eg sov to timar i eit mørkt rom.
 
 
Tykkjer synd i dei som er plaga med dette [:(]
 
Nytt anfall i dag....vore til doktor og fått vival, muskelavslappande som eg skulle ta i lag me paracet.
 
Og sjukmeld to dagar, håpar det ikkje kjem att...[&:]
 
heisann, hadde et sånnt anfall på mandagen jeg, skremmende når man ikke kan ta medisinen sin til det (ACE-hemmere kan gi hjerneskade hos fosteret)
håper det tar lang tid før neste kommer....spydde som en gris....
bruker pinex forte nå når jeg er gravid da, eneste jeg har som fungerer ette ei stund..
 
Skulle bare si at jeg har hatt det nesten akkurat som deg. Fått to migreneanfall på en uke. Har migrenelignende hodepine hver uke.. Tror det kommer av stress på jobben.. [&o] hva tror du dine anfall kommer av?
 
Hadde migrene da jeg var mellom fem og ti år gammel, og nå i andre trisemester har det jammen kommet tilbake!!Siden 1.september har jeg hatt 5 anfall med synsforstyrrelser, bortdovning i hender og ansikt og en hodepine av en annen verden.Forsøker akupunkturbehandling....men det skulle vært en sykemelding uten tidsbegrensning en kunne brukt når anfallene kommer(vet jo ikke når de kommer og hvor lenge de varer)
 
Back
Topp