Migrene

Junie

Glad i forumet
Fikk migrene igjen idag tidlig. Klager egentlig ikke, har vært mye mindre plaget denne gangen ift de to første svangerskapene. Men-etterpå ble jeg litt bekymret. Synsforstyrrelser og hodepine er jo også tegn på svangerskap forgiftning...!? Har hatt sterk hodepine siden Kl 7 idag tidlig, ser ikke ut til å gi seg. Hadde 60/90 i blodtrykk sist kontroll 07.01, så skal kanskje godt gjøres at det plutselig har steget voldsomt?

Du kjenner vel om det er migrene eller ikke? Synsforstyrrelsene skal ikke vare lenge ved migrene, og uten migrenemedisin er det vanlig å ha vondt en stund... Legg deg nedpå og slapp av! :)

Du kjenner vel om det er migrene eller ikke? Synsforstyrrelsene skal ikke vare lenge ved migrene, og uten migrenemedisin er det vanlig å ha vondt en stund... Legg deg nedpå og slapp av! :)
Kan vare en stund ved migrene. Husk det finnes mange forskjellige sorter migrene

Er ganske sikker på det var migrene idag tidlig. Synsforstyrrelser går over når hodepinen kommer. Men har hatt sterk hodepine resten av dagen... Går ikke over. Ble derfor litt bekymret. Skal ringe lege imorgen om det ikke gir seg!

Jeg slett sikkelig med migrene i starten. Så måte ofte gå hjem fra jobb eller sykemelde meg.
frem til Oktober. Men nå kan jeg ikke huske sist jeg hadde vondt i hodet. Hadde vel litt synforstyrelser
inne mellom. Du får ha masse god bedring :-/

Grusomt med så vondt. Får håpe det slipper snart, men viktig å kontakte legen hvis det ikke gir seg.

Migrene med aura kalte de det når jeg hadde migrene med synsforstyrrelse. Og da varte det over en time, sikkert mer.

Men jeg var ikke gravid på det tidspunktet da.

Har du ikke tabletter du kan ta? Jeg har fått noen som jeg kan ta om jeg får, har heldigvis bare hatt det 1 gang i svangerskapet! God bedring :)

Migrene med aura ja som Beckymams sier. Er den typen jeg har. Synsforstyrrelsene mine varer vel opp til en time. Så kommer hoddverken etterpå. Jeg har og opplevd at et anfall med synsforstyrrelser har komt rett etter et annet. Du får prøve å hvile og se om det gir seg.

Uff, migrene er ikke noe særlig. Har du snakket med lege om det er noen medisiner som kan brukes under svangerskap?

Har du ikke tabletter du kan ta? Jeg har fått noen som jeg kan ta om jeg får, har heldigvis bare hatt det 1 gang i svangerskapet! God bedring :)
Jo har fått en type som er sikker under svangerskapet -men kun i 2.trimester. Og nå er det 3.... Men det gikk bra, jeg sov hele dagen, tok paracet og var tidlig i seng, fredag føltes det bra igjen. Denne uka har vært brutal, først omgangssyke så migrene. Synes det er vanskelig å tolke symptomer ift graviditeten og andre sykdommer... Derfor alle spørsmålene! Men helga har vært bra, bare bekkenet som plager meg nå! Guri, gleder meg til fødsel!!!

Back
Topp