Migrene

Junie

Glad i forumet
Har migrene til vanlig men ved de to første sv.skapene har det blitt mye verre med en gang jeg ble gravid og det har ikke blitt bedre før etter jeg har vært ferdig med ammingen. Nå ligger jeg rett ut og har gjort det siden igår ettermiddag. Tredje helga på rad. Innser jeg trekker det for langt m full jobb, men har ikke villet si noe på jobb enda. Og migrene uten smertestillende er PYTON! Noen andre som opplever liknende? Råd? Tips?

Har migrene til vanlig men ved de to første sv.skapene har det blitt mye verre med en gang jeg ble gravid og det har ikke blitt bedre før etter jeg har vært ferdig med ammingen. Nå ligger jeg rett ut og har gjort det siden igår ettermiddag. Tredje helga på rad. Innser jeg trekker det for langt m full jobb, men har ikke villet si noe på jobb enda. Og migrene uten smertestillende er PYTON! Noen andre som opplever liknende? Råd? Tips?
Jeg fikk migrene i mitt forrige svangerskap. Jeg gikk redusert på jobb og det hjalp. Jeg fikk migrene med aura, så synet mitt forsvant innimellom og plutselig kunne jeg besvime/miste fotfeste, så jeg turde til slutt ikke å kjøre bil lengre. Spent på om det blir slik nå også, har kun hatt noen ettermiddager med vont i hodet.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ja! Helt grusomt i forrige svangerskap! I 6 uker låg jeg rett ut. Etter fødselen tok jeg akupunktur mot d. Har ikke hatt. Det siden! Så er veldi spent no. Har fortsatt kun hart haudeverk. Håpa d held sj te d!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk migrene i mitt forrige svangerskap. Jeg gikk redusert på jobb og det hjalp. Jeg fikk migrene med aura, så synet mitt forsvant innimellom og plutselig kunne jeg besvime/miste fotfeste, så jeg turde til slutt ikke å kjøre bil lengre. Spent på om det blir slik nå også, har kun hatt noen ettermiddager med vont i hodet.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
ed

Har med aura jeg også. Og nå med prikkingen i ansikt og arm. Helt forferdelig. Må vel innse sykemelding er eneste utvei! Krysser fingrene for at du slipper denne gangen!

Hatt med aura ja :/ ekkelt å kjøre bil når synet er på bærtur. Har 2,5 mil hjem fra jobb:/

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Sumatriptan/Imigran räknas som tryggt att bruke om man inte får god nok effekt av paracetamol. Jag skulle ta det här upp med din lege och få resept på det, om du inte redan har fått det... :)

Önskar dig massa god bedring! :)

Se denna länken för en utredning av RELIS, som gir produsentuavhening legemiddelinformation :)
http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=6&S=3391

Slet litt i starten, men nå er det mest "vanlig" hodepine. Legen jeg snakka med sa at jeg kunne bruke sumatripan hvis det ble riktig ille, men hittil har jeg ikke hatt behov for det :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Oj, tusen takk! Den linken skal jeg vise legen min!! Nå ble jeg mer optimistisk... føler meg bedre idag, myr hvile og søvn. Må vel innse det normale aktivitetsnivået må nedjusteres fremover. Målet er færrest anfall!

Jeg hadde tre migrene anfall tidlig i graviditet. Jeg har alltid aura, men ikke så hyppige anfall. Jeg har ikke fått noe mer etter dette heldigvis. Jeg har ikke tatt noe medisin og fikk beskjed om at maxalten kunne jeg ta, men på eget ansvar. Da tenker jeg at så lenge det går, så tar jeg det ikke.

Håper du blir bedre etter hvert :

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde tre migrene anfall tidlig i graviditet. Jeg har alltid aura, men ikke så hyppige anfall. Jeg har ikke fått noe mer etter dette heldigvis. Jeg har ikke tatt noe medisin og fikk beskjed om at maxalten kunne jeg ta, men på eget ansvar. Da tenker jeg at så lenge det går, så tar jeg det ikke.

Håper du blir bedre etter hvert :

Hørt at den skal man ikke ta. Har gjemt bort min

♡02.03.2015♡

Hørt at den skal man ikke ta. Har gjemt bort min

♡02.03.2015♡
Jeg har ikke tatt sjansen på å ta den heller. Da får jeg bare være litt klein en stund :P Migrene er noe dritt, men jeg risikerer ikke at noe skal skje med babyen.

Tredje anfall på tre dager idag. Aura i 3 timer.... Og ett helvetes anfall etterpå. Må nok komme meg til legen.

Tredje anfall på tre dager idag. Aura i 3 timer.... Og ett helvetes anfall etterpå. Må nok komme meg til legen.

Tror du skal komme deg til legen ja!

Back
Topp