Migrene med aura

anahen

Gift med forumet
Noen av dere som har det?
Jeg har hatt et par anfall i det siste, og et i går som var spesielt kraftig. Endte med at jeg måtte sette igjen bilen der jeg var og bli kjørt hjem. Resten av dagen lå jeg med et skikkelig migreneanfall[&o]

Dette har jeg aldri vært plaget med før, men legen mener det kan komme av hormoner/amming.
Noen som har erfaring akkurat med dette?

Jeg har slitt veldig med det de  siste 10 årene, men har ikke merket noe til det siden jeg var i måned 3 i svangerskapet.. Det er forferdelig ekkelt [&o]

ORIGINAL: Neana

Jeg har slitt veldig med det de  siste 10 årene, men har ikke merket noe til det siden jeg var i måned 3 i svangerskapet.. Det er forferdelig ekkelt [&o]

Ja fy søren...
Jeg var på kjøpesenter i går når jeg begynte få "lyslyn" på øynene og mistet mer og mer synet[&o]
Tok en halvtime før det gikk over, og da fikk jeg DEN migrenen..[:'(]

Bruker du medisiner for det?

Off, så fælt.. [&:]

Jeg har vært på MR av hodet, og hatt sånn elektroder + diverse, men de finner ikke noe galt, så legen har bare konkludert med at det er migrene.
Jeg får sånn ut-av-kroppen-opplevelse, jeg føler at jeg ser på det som skjer rundt meg som jeg ser på en film på tv, så blir jeg kjempekvalm og det begynnerr å komme sorte prikker i synet, så må jeg bare sette meg ned p fokusere for å ikke falle helt ut..
Det går over etter et par minutter, men jeg blir helt utslitt i ettertid - får ikke vondt i hodet.
Jeg syns det er litt skummelt å ta imot medisiner når de bare har "konludert" med at det er migrene.. Så jeg tar ikke noe..

Men for min del håper jeg at det forsvant med graviditeten, og for din del håper jeg det forvinner fortere enn hormonene!
[:)]

Jeg plages mye med migrene, og anfallene kommer gjerne rundt mensperiode. Fikk fortalt at jeg hadde migrene som ble fremkalt av hormonene rundt mensen. Så det kan nok ha noe med hormon forandringene i kroppen din å gjøre ja. Under graviditeten var jeg helt kvitt migrenen[:)]
Masse god bedring

Usj d er forferdelige greier! Jeg har hatt den dritten siden 7 klasse! begynner med lyslyn/flimringer for øynene, var ca 15 til 20 min når d gir seg så får jeg lammelser i halve ansiktet og den ene armen, ikke klarer jeg å snakke skikkelig heller. når d roer seg så kommer den værste hodvondten også kaster jeg opp. Jeg har prøvd en del forskjellige medisiner for migrene, men med så hardt anfall så ender d med legevakta. Jeg får to sprøyter i skinka, en for kvalmen og en morfindose, er i grunn en smule full når jeg går ut igjen. sover da gjerne i 14-15 timer å føler meg helt på bakfylla dagen etter[8D] Vet d finnes smeltetabletter og nesespray også. Jeg tror nok klue er å få tatt medisiner så for en merker symptomer. Jeg fikk et når jeg gikk gravid med Emil, da kasta jeg inn på to paracet med d samme, og d hjalp d da, fikk hodepine da å men ikke så grusom som ellers!

D kan komme av hormoner/amming. Men d er også nå som får migrene først etter svangerskap pga hormonendringer i kroppen. Jeg har blitt mye bedre etter jeg gikk gravid med Fredrik, har d heldigvis ikke så ofte som før jeg fikk barn! Men d kan også komme av en del ting man spiser. Jeg kan ikke spise/drikke appelsiner/appelsinjuce. Sitrusfrukter, sjokolade, ost, vaniljeis bør man egentlig tenke over. Jeg fikk beskjed av legen å føre bok over hva jeg spiste og når jeg fikk migrene i førsten for å se om d var noe sammenheng der!

Håper virkelig ikke d har kommet for å bli hos deg! Krysser fingre for at d er forbigående og vil gi seg når du er ferdig med ammingen[:)]

Hatt det to ganger etter jeg fødde! Slitsomt! Veldig slitsomt!!

For min del begynte det på ungdomsskolen. det var skikkelig scary når man plutselig begynte å miste synet.. Så kom hodepinen etter 15-20 min... Det ble bedre etter at jeg opererte bort mandlene, og begynte å få kvalitetssøvn. De siste årene har det kun vært uhyre sjelden det har dukket opp. Men etter at Janine ble født har jeg hatt det noen ganger. Så det er fordi jeg er sliten rett og slett. Jeg visste egentlig ikke så mye om det før jeg så innslaget på The doctors i forrige uke. det er kjipt når det skjer.. men kan ikke si jeg er veldig plaget.

Back
Topp