Usj d er forferdelige greier! Jeg har hatt den dritten siden 7 klasse! begynner med lyslyn/flimringer for øynene, var ca 15 til 20 min når d gir seg så får jeg lammelser i halve ansiktet og den ene armen, ikke klarer jeg å snakke skikkelig heller. når d roer seg så kommer den værste hodvondten også kaster jeg opp. Jeg har prøvd en del forskjellige medisiner for migrene, men med så hardt anfall så ender d med legevakta. Jeg får to sprøyter i skinka, en for kvalmen og en morfindose, er i grunn en smule full når jeg går ut igjen. sover da gjerne i 14-15 timer å føler meg helt på bakfylla dagen etter[8D] Vet d finnes smeltetabletter og nesespray også. Jeg tror nok klue er å få tatt medisiner så for en merker symptomer. Jeg fikk et når jeg gikk gravid med Emil, da kasta jeg inn på to paracet med d samme, og d hjalp d da, fikk hodepine da å men ikke så grusom som ellers!
D kan komme av hormoner/amming. Men d er også nå som får migrene først etter svangerskap pga hormonendringer i kroppen. Jeg har blitt mye bedre etter jeg gikk gravid med Fredrik, har d heldigvis ikke så ofte som før jeg fikk barn! Men d kan også komme av en del ting man spiser. Jeg kan ikke spise/drikke appelsiner/appelsinjuce. Sitrusfrukter, sjokolade, ost, vaniljeis bør man egentlig tenke over. Jeg fikk beskjed av legen å føre bok over hva jeg spiste og når jeg fikk migrene i førsten for å se om d var noe sammenheng der!
Håper virkelig ikke d har kommet for å bli hos deg! Krysser fingre for at d er forbigående og vil gi seg når du er ferdig med ammingen[:)]