Migrene, kjerringråd

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Jeg tåler ikke smertestillende så godt av ukjent årsak, er det noen kjerringråd som hjelper mot migrene? Fortrinnsvis ikke-spiselige råd, siden jeg sliter med allergier og intoleranser...

Jeg hadde veldig god effekt av iskald klut i panna, legge meg inne på mørkt og stille rom og forsøke å slappe av.
Mannen som insisterte da jeg satt og gråt av smerter i hodet

Svigerfar får migrene av sjokolade. Jo mørkere jo verre. Stramt tungebånd kan gi migrene.

Ikkje akkurat eit kjerringråd, men bruker du briller?
Om ikkje er det ikkje dumt å sjekke synet. Systera mi hadde migrene som forbedra seg etter at ho fekk briller.

Jeg hadde veldig god effekt av iskald klut i panna, legge meg inne på mørkt og stille rom og forsøke å slappe av.
Mannen som insisterte da jeg satt og gråt av smerter i hodet
Sånn jeg har det og... Får også feber. Men tror det har med allergien å gjøre. Hjelper med mørkt rom ja :)

Jeg får migrene av te.
Derimot, så hjelper kaffe meg. En sterk kopp kaffe, paracet (hvis du tåler dette da, jeg vet ikke akkurat hva du tåler) og en skål med isvann til å dyppe en klut i, inne på et mørkt stille og kjølig rom.

Massasje av hode og skuldre. Bytte av hodepute om den er gammel og nedsovet.

Hvis du har migreneanfall ofte, anbefaler jeg deg å få deg en time hos en nevrolog. Det er mange forebyggende medisiner man kan bruke som ikke direkte er smertestillende.

Jeg har en rispose (sydd av ett gammelt håndkle. Måler omtrent 15x45 cm. Fylt med 1 kg ris)

Den legger jeg i frysern og legger over pannen og øynene. Nesten som en migrenemaske.

Posen kan og varmes i mikro og legges over såre og stive muskler

Bittskinne. Jeg får migrene av spenninger i kjeven, bittskinne er helt gull mot det.
Brukes når man sover, jeg trenger to-tre netter før jeg kjenner at spenningen slipper litt tak.

Kaffe hjelper mot migrene hos meg innimellom. Er vel egentlig koffein som gjør det, så det er litt ett fett hvordan man får det i seg.

Back
Topp