Midlertidige "navn" på magebeboer?

Lulux

Blir kjent med forumet
Augustmødrene 2014
Lurer på hva dere omtaler mageboeren som, har dere funne på noe midlertidige "navn"?

Her går det i mini og arvingen :)
 
Jeg skal kalle den løva fra nå av ;)
 
bøllefrøet går det ofte i, eller lille
 
Kom nemlig på at stjernetegnet blir løven :)
 
Kom nemlig på at stjernetegnet blir løven :)


vaer.gif
Er du født i Løven?
Da liker du selvutfoldelse, er original og åpen, lojal, selvsikker og dynamisk. Men du har også tendens til å være selvopptatt og dominerende, nesten diktatorisk.
Du passer best sammen med Skytten, Væren, Vekten og Tvillingene
Element; Ild
 
vaer.gif
Er du født i Løven?
Da liker du
selvutfoldelse, er original og åpen, lojal, selvsikker og dynamisk. Men du har også tendens til å være selvopptatt og dominerende, nesten diktatorisk.
Du passer best sammen med Skytten, Væren, Vekten og Tvillingene
Element; Ild


Har ikke tenkt over stjernetegnene. Måtte sjekke det :)
 
Last edited:
Her går det i lilleløva, flere grunner.. Stjernetegn, og at vi har en liten hund som jeg synes ser ut som en liten løve av og til, så når blir han storeløva, og h*n i magen lilleløva <3
 
Fnuttet :love2
 
"Babyen" eller "han" :p Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å knytte meg til den godt nok enda til å kalle den "gullet" eller sånne kjælenavn :/ Det kommer nok med sparkene og magen tror jeg :)
 
Hmm, har ingen navn på den jeg. Er bare 14 uker, så jeg snakker liksom ikke om den med noen enda..
Det må evt være hvis jeg og sambo har snakket om "når tredjemann kommer" men ingen navn egentlig.
 
Minien, riskornet og "babyen din" når jeg snakker om noe spesifikt til sambo.

igår spiste jeg en halv boks med is, så sa jeg "er litt usikker på om babyen din har helt godt av dette her" :p
 
Søte kallenavn dere har :)

Det er bare hjemme når jeg er snakker med sambo vi bruker kallenavnet: Mini'n vår. Det kom etter første ultralyd <3
 
Jeg har en greie med kallenavn, jeg skjønner bare ikke hvorfor man på død og liv skal kalle ting for noe annet enn det det heter. Jeg kjenner at "mageboeren" og "lille" bare blir fullstendig feil, vet ikke om det er noe med at det strengt tatt ikke er korrekt, eller hva det er, det bare går ikke. Og alle disse tingene man skal kalle babyer og barn for; kjeksen, mini, junior, nurket, reka, kaka, ostepopen, bønna, derten, fnugget....hvorfor?!?! :confused005:confused005:confused005 Vi kalte ham "babyen" frem til vi visste hva det var, og nå bruker vi navnet, "han/ham" eller "babyen". Det sniker seg inn en og annen "småtten" nå, i de situasjonene der jeg blir usikker på om vi har fortalt navnet, men ellers liker jeg å kalle en spade for en spade.
 
Jeg har en greie med kallenavn, jeg skjønner bare ikke hvorfor man på død og liv skal kalle ting for noe annet enn det det heter. Jeg kjenner at "mageboeren" og "lille" bare blir fullstendig feil, vet ikke om det er noe med at det strengt tatt ikke er korrekt, eller hva det er, det bare går ikke. Og alle disse tingene man skal kalle babyer og barn for; kjeksen, mini, junior, nurket, reka, kaka, ostepopen, bønna, derten, fnugget....hvorfor?!?! :confused005:confused005:confused005 Vi kalte ham "babyen" frem til vi visste hva det var, og nå bruker vi navnet, "han/ham" eller "babyen". Det sniker seg inn en og annen "småtten" nå, i de situasjonene der jeg blir usikker på om vi har fortalt navnet, men ellers liker jeg å kalle en spade for en spade.

"Babyen" er jo et kallenavn det også da. Et engelsk ord for en liten en. Spedbarn er vel den norske termen. Blir jo som å kalle en voksen for "menneske". Ikke for at du skal endre mening altså, men jeg klarer ikke helt å se logikken, selv om jeg forstår hva du mener.

Vi skal ikke dele navnet med andre før etter fødselen, for jeg orker ikke å høre andres meninger om navnet og tenker at vi slipper unna en god del av det ved å vente til folk hilser på h*n. Det kan godt hende vi går over til å si "han" eller "hun" om vi får vite kjønn, men det er jo halvveis i svangerskapet og vi snakker en god del om h*n allerede. Er jo førstemann for oss så vi er spent. :)

Jeg er ikke ute etter å krangle altså, men fikk behov for å utdype litt hvorfor vi gjør som vi gjør siden du skriver "Hvorfor?!?". Jeg liker ikke ordet baby så veldig godt egentlig, veldig upersonlig for meg, og et fremmedord. Mine foreldre og besteforeldre bruker/brukte ikke det ordet, jeg tror det har sneket seg mer inn i det norske språket i senere tid. Lille mennesker eller bare lille er mer personlig, norsk og nært for meg hvert fall. :) Eventuelt kan man si spedbarnet, men det synes jeg blir langt og tungvindt så da sier vi heller noen andre norske ord som forteller noe om størrelsen. Bøllefrøet sier jeg fordi den var liten som et frø i starten og gjorde moren sin veldig syk, skikkelig bølle. :p
 
Back
Topp