Middagstråden

Karbonader og hjemmelaget potetmos. Er så ikke lysten på mat for tiden, men samtidig er jeg jo sulten hele tiden, så skjønner ikke helt greia..
 
Jeg er så matlei og er lite gira på å ordne middag i dag egentlig. Har tatt opp en kjøttdeig fra fryseren, så tror det blir lasagne.
 
Wok med svinestrimlar og nudlar. Og no går eg og gulpar på wok-sausen, og angrer på heile måltidet :grumpy:
 
Lagde strimla svinekjøtt med hjemmelaget woksaus, servert med mangosalat, salat og fullkorn tortillalefse. Det var så sykt godt, at den anbefaler jeg videre!

Oppskrift saus (brukte til 600 gram kjøtt)
5 dl grønnsaksbuljong
1 ss soyasaus
Maizenna

Lot det koke så lenge at det trakk inn i kjøttet.

Oppskriften på mangosalaten er fra Meny :happy: det beste jeg får fortiden er ferske grønnsaker (og big bite med ost og skinke), så dette var kjempegodt! Og jeg er ekstra fornøyd med at samtlige i familien skrøt av maten!
 
Dagens middag; koteletter og burger på grillen, servert med salat, potetsalat og ferske kantareller stekt i smør.
 
Her var det fiskekaker, brun saus, poteter, gulerøtter og brokkoli + litt tyttebærsyltetøy :)
 
Thaisuppe (ferdig i pose fra rema) med scampi og masse hakket frisk koriander.
Minste er på overnatting, eldste hadde bestilt seg pizza og mannen er syk... jeg er konstant kvalm, og dette var det eneste som fristet i dag :p
 
Koker ris, men bytter ut halvparten av vannet med kokosmelk. Når risen er ferdig blander man inn fersk mango, fersk koriander og hakkede pekannøtter. Steker kyllingbryst brun i panne, før den settes 20min i ovn.
Voila :happy:

Det må eg prøve!
 
Back
Topp