Middagstråden

I dag har mannen bestemt kjøttkaker i brun saus med kokte poteter,ertestuing og gulrotstuing:)

Ungene har fått rester fra onsdag, ovnsrett :)
Blir hjemmelaget pizza på oss senere i kveld, som vanlig ;)

Hvordan lager du hjemmelaget tomatsuppe?:) aldri prøvd, men tenkt på det mange ganger:eek:

Ikke vanskelig!

varm opp litt olje i en stor kjele, ha oppi to pressede hvitløksfedd og en halv hakket løk. stek til det blir blankt
ha oppi to bokser hakkede tomater, 8 dl vann og kjøttbuljong etter smak (jeg brukte 1,5)
smak til med salt og pepper
kok ca 10 minutter

Så kan man kjøre den glatt med stavmikser hvis man vil!

Du kan selvsagt også flå tomater selv og bruke det, jeg har gjort det også flere ganger, men hakkede tomater blir mindre jobb :)

Ikke vanskelig!

varm opp litt olje i en stor kjele, ha oppi to pressede hvitløksfedd og en halv hakket løk. stek til det blir blankt
ha oppi to bokser hakkede tomater, 8 dl vann og kjøttbuljong etter smak (jeg brukte 1,5)
smak til med salt og pepper
kok ca 10 minutter

Så kan man kjøre den glatt med stavmikser hvis man vil!

Du kan selvsagt også flå tomater selv og bruke det, jeg har gjort det også flere ganger, men hakkede tomater blir mindre jobb :)
Det virket jo veldig overkommelig:D takk for oppskrift, det må nok prøves!

Lammeboller i brun saus med potetstappe,rosenkål og gulrøtter.

Taco i dag :) og blåbærpai til dessert :)

Har fått grill mat av jobben til sambo i dag :)

Vurderer litt å bestille en pizza i kveld men får se :) akkurat nå er jeg mett :p

Blir enkel kvelds her i dag, omelett med nystekte rundstykker til ;)
Har blitt hekta på å lage rundstykker nå, blir så gode med kesam i :D

Ja det er kjempegodt med kesam i :D
Ja :)
Har en mann i hus som er så dårlig på å få i seg skikkelig mat utenom middag, så lager ofte rundstykker til han. Sånn at han får i seg frokost og gjerne kvelds å :p
Hvis ikke så går det i kaffe og snus på han fram til middag....
Ikke bra for en som stadig har migrene, så da blir han litt skjemt bort ;)

Ja :)
Har en mann i hus som er så dårlig på å få i seg skikkelig mat utenom middag, så lager ofte rundstykker til han. Sånn at han får i seg frokost og gjerne kvelds å :p
Hvis ikke så går det i kaffe og snus på han fram til middag....
Ikke bra for en som stadig har migrene, så da blir han litt skjemt bort ;)
Oj nei det er ikke bra .
Han er heldig som har deg da :)

Oj nei det er ikke bra .
Han er heldig som har deg da :)
Joda, men jeg syns at en voksen mann skal kunne klare og ta ansvar for å få i seg mat så han unngår hodepine :p
Han er vel lat på den fronten fordi jeg ordner opp, flaks for han at jeg liker å bake og å lage mat ;) hehe

Back
Topp