Middagstråd

FruG

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Kanskje vi kan dele litt middagstips? Jeg er så matlei, og har bare lyst på mat jeg ikke kan spise :P

Har lyst å lage noe godt i kveld - noen som har tips? :)

I kveld blir det nachos med kjøttdeig og salat!

"Hjemmelaget" pizza med MASSE spekeskinke:D

Pita pizza:) kjempe enkelt og ungene elsker det at de får lage sin egen pizza før den kun skal i ovnen for å smelte osten:)

Åh, vann i munnen!! :hungry: Jeg fikk lyst på ALT som er nevnt ovenfor :p

Men jeg vil tipse om noe superenkelt og vanvittig godt!!

"Laxpaket" :D
Men man må ikke ha laks da, all fisk går bra. Man putter en bit fisk (en porsjon) på en rimelig stor alu-folie-bit, litt sitronpepper og så drysser man på med grønnsaker!
Løk, purre, tomat, paprika, brokkoli, asparges, sukkererter, gulrot, ja hva som helst man liker!!!
Pakka sammen folien så alt blir stengt inne og lag så mange pakker som personer som skal ha.
20-30 min i ovn, eller 15-20 min på grillen, server med potet og ev en varm eller kald saus...
Mmmmmm :)

Men jeg vil tipse om noe superenkelt og vanvittig godt!!

"Laxpaket" :D
Men man må ikke ha laks da, all fisk går bra. Man putter en bit fisk (en porsjon) på en rimelig stor alu-folie-bit, litt sitronpepper og så drysser man på med grønnsaker!
Løk, purre, tomat, paprika, brokkoli, asparges, sukkererter, gulrot, ja hva som helst man liker!!!
Pakka sammen folien så alt blir stengt inne og lag så mange pakker som personer som skal ha.
20-30 min i ovn, eller 15-20 min på grillen, server med potet og ev en varm eller kald saus...
Mmmmmm :)
Anbefaler å prøve å ha skivet søtpotet inni pakken. Så utrolig godt sammen med laks :D

Anbefaler å prøve å ha skivet søtpotet inni pakken. Så utrolig godt sammen med laks :D
Åh det ska vi prøve neste gang!! :D
Ser ofte søtpotet i butikken og det seeeeer så godt ut, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det ;P

Kanskje vi ska vurdere å lag det imårra når vi er hjem igjen..... :)

Åh det ska vi prøve neste gang!! :D
Ser ofte søtpotet i butikken og det seeeeer så godt ut, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det ;P

Kanskje vi ska vurdere å lag det imårra når vi er hjem igjen..... :)

Søtpotet er knallgodt :) kan brukes til fries, mos, bakt etc :)

Ellers var det utrolig mange deilige middager :)

Barna trumfet gjennom hjemmelaget burger, så da blir det det med cheddar, bacon og løkringer til. Gleder meg :D

Her ble det pitabrød med hjemmelaget hummus, avocado og div andre salatingredienser. :-)

Indrefilet (ytrefilet) av svin med hasselbackpoteter, grønnsaker og hjemmelaget fløtesaus :D

Spiste ute idag :) Kylling BLT på Egon.

Nå har jeg handlet laks og søtpotet til imorgen :)
Men jeg er HELT grønn på søtpotet, hvordan gjør jeg med den? Regner med den skal skrelles :) skal det være tynne chips-skiver eller skal de være mer som 1cm tykk?

Back
Topp