Middagstråd

Nå har jeg handlet laks og søtpotet til imorgen :)
Men jeg er HELT grønn på søtpotet, hvordan gjør jeg med den? Regner med den skal skrelles :) skal det være tynne chips-skiver eller skal de være mer som 1cm tykk?
Den skal skrelles ja ;) Det er helt opp til deg hvor tykke du ønsker de. Bruker som regel å ha de på samme tykkelse som potetene, så nærmere en halv centimeter. Også er det kjempegodt å koke de, ha i litt melk, smør, salt og pepper og lage mos. Passer veldig godt til laks eller kylling :D

Den skal skrelles ja ;) Det er helt opp til deg hvor tykke du ønsker de. Bruker som regel å ha de på samme tykkelse som potetene, så nærmere en halv centimeter. Også er det kjempegodt å koke de, ha i litt melk, smør, salt og pepper og lage mos. Passer veldig godt til laks eller kylling :D
Det så så godt ut!! :)
Men dessverre likte jeg ikke smaken av det :( det var alldeles for søtt... Men jeg må prøve å bruke det i noe annet, med salt mat eller så :)

Det så så godt ut!! :)
Men dessverre likte jeg ikke smaken av det :( det var alldeles for søtt... Men jeg må prøve å bruke det i noe annet, med salt mat eller så :)
Du får prøve deg fram, det er dessverre sånn at man enten liker det eller ikke gjør det :) ingen fare i å ikke like det :D

Hjemmelaget pizza hos mine foreldre idag :)

I dag står det hjemmelaget pizza med masse pepperoni på toppen på menyen :cat:

I går laget vi pasta carbonara, herregud så godt det var! :P
Jeg satt nesten å skrek ved matbordet i går fordi jeg var så sulten og det var så godt :P

I tillegg til løk og bacon freste jeg på rød og grønn paprika, purre og en boks med sjampinjonger. Det var helt nydelig! :D

Må bare si at igår spiste vi på Dolly Dimples - Thais Sommer som jeg hadde "En smule" hvitløksdressing på. Spiste seriøst en halv stor pizza, aldri spist så stor andel av en pizza før. Smakte helt sykt godt, hjemmelagd mat (av meg) smaker bare ** for tida :/

Må bare si at igår spiste vi på Dolly Dimples - Thais Sommer som jeg hadde "En smule" hvitløksdressing på. Spiste seriøst en halv stor pizza, aldri spist så stor andel av en pizza før. Smakte helt sykt godt, hjemmelagd mat (av meg) smaker bare ** for tida :/

Enig. Alt men får servert smaker himmelsk. Det man lager selv smaker **** :yuck:

Jeg og mannen skal spise ytrefilet av svin til kvelds:) Usikker på om vi går for ris og bernaisesaus eller hasselbackpoteter og hjemmelaget fløtesaus. Av grønnsaker har vi gulrot, brokkoli og blomkål til:)

I dag blir det koteletter "gratinert" med fetaost, rotgrønnsaker og hj.laget rødvinssaus - og luksusen er at vi spiser etter barna er i seng :D det skjer ikke ofte

Idag blir det hjemmelaget Enchiladas til middag. Godt å være hjemme til søstra mi, hun stiller alltid med så god mat. Og utrolig hyggelig med selskap i tantebarna på 2,5 år og 3 måneder :D

Idag vart det Fjordland rømmegraut med steikt Strandaskinke til. Måtte liksom ha spekemat til, men det smakte bacon so då vart det litt rart :P

Jeg har skikkelig lyst på varm mat og middag, og virkelig gleder meg til middag hver dag! :P
Planlegger for flere dager fremover, fordi jeg plutselig får lyst på forskjellige ting, ofte ting vi ikke spiser så ofte heller :)
I det siste har vi blant annet hatt:

Bakt potet med skinke, ost, mais og rømme
Hjemmelaget pizza
Hard Rock Cafe Nachos med kylling
Biff med fløtegratinerte poteter og deilige grønnsaker
Tomatsuppe med makaroni og kokte egg
Kyllingsalat med fetaost og rømme
Pannekaker (for ungens skyld :P )
Skikkelig kalkunmiddag med alt tilbehør (hos mine foreldre)
Chicken tikka masala med ris og hjemmebakte nanbrød
Grillede marinerte kyllingspyd med potetsalat og salat
Hjemmelagde grillede hamburgere med ovnsbakte poteter og grønnsaker
Taco

I dag står det løvstek, pommes frites, bearnaise og brokkoli på menyen :)

Back
Topp