Er så lite inspirert og synes middag er et ork fortiden. Liker egentlig kjempegodt å lage mat. Hva skal du ha til middag i morgen? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oooh! Jeg ELSKER thai! Hva er Laab Moo?Laab moo (Thai)![]()
Oooh! Jeg ELSKER thai! Hva er Laab Moo?
Er det noe jeg kan spise hver dag uten å bli lei så er det thaimat.
Ååå, vann i munnThaimat er det beste jeg vetog Laab Moo er favoritten! Så er ganske greit når kjæresten min er kokk og i tillegg er fra Thailand
![]()
Retten heter vel egentlig bare Laab. "Moo" betyr svin på thai, så det sier bare at denne retten er laget av svinekjøtt. Det går an å lage retten av det kjøttet du måtte ønskefor eksempel kylling, og da heter retten Laab Gai (Gai = kylling). Osv.
Retten er laget av kvernet/godt oppkuttet kjøtt og tror den er kategorisert som en kjøttsalathar sett det er mange som steker kjøttet, men i denne retten er kjøttet best kokt(!!)
ellers har du koriander, chilipulver, finmalt tørrstekt ris, fiskesaus, charlottløk, limejuice, gressløk og limeblader i retten... Er vel noen andre ingredienser også, som jeg ikke kommer på i farten
Retten er veldig enkel å lage, og du spiser den bare med ris (kjempegodt med sticky rice (klebrig ris)). Vi har ofte salatblader og/eller agurk på siden og spiser det til
![]()
Det er supergodt! Spiste det i går, på restaurant da vel og merke. Men det er enkelt å lage selv. Jeg har laget den både fra "scratch" og fra posen til Santa Maria.Noen som har prøvd tom kha suppe? Så det på butikken i dag![]()
Det er supergodt! Spiste det i går, på restaurant da vel og merke. Men det er enkelt å lage selv. Jeg har laget den både fra "scratch" og fra posen til Santa Maria.