Middagstråd

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Er så lite inspirert og synes middag er et ork fortiden. Liker egentlig kjempegodt å lage mat. Hva skal du ha til middag i morgen? :D

Har spurt på butikken om de har råvarer til den eksotiske middagsretten "vet ikke"... De kunne skuffe meg med at det var ikke å oppdrive! Men imorgen blir der enchiladas(??) ;)

Laab moo (Thai) :)

• Liker
Reactions: Io
Tacofredag i morra. Ellers er min redning å alltid ha grønnsaker liggendes. Pluss noe kjøttaktig i fryseren. Mye kan trylles frem da:)

I dag skal vi ha en deilig grandis :p Hehe, jobber seint så lett middag i dag.

Har mye selleri og noen overmodne tomater, så her blir det bolognese. Lasagne, kanskje?

Matte google laab moo, og det ser veldig godt ut. Må prøves!

Oooh! Jeg ELSKER thai! Hva er Laab Moo?

Er det noe jeg kan spise hver dag uten å bli lei så er det thaimat.

Thaimat er det beste jeg vet :) og Laab Moo er favoritten! Så er ganske greit når kjæresten min er kokk og i tillegg er fra Thailand :D
Retten heter vel egentlig bare Laab. "Moo" betyr svin på thai, så det sier bare at denne retten er laget av svinekjøtt. Det går an å lage retten av det kjøttet du måtte ønske :) for eksempel kylling, og da heter retten Laab Gai (Gai = kylling). Osv.
Retten er laget av kvernet/godt oppkuttet kjøtt og tror den er kategorisert som en kjøttsalat :P har sett det er mange som steker kjøttet, men i denne retten er kjøttet best kokt(!!) :) ellers har du koriander, chilipulver, finmalt tørrstekt ris, fiskesaus, charlottløk, limejuice, gressløk og limeblader i retten... Er vel noen andre ingredienser også, som jeg ikke kommer på i farten :P Retten er veldig enkel å lage, og du spiser den bare med ris (kjempegodt med sticky rice (klebrig ris)). Vi har ofte salatblader og/eller agurk på siden og spiser det til :)

Thaimat er deilig! Vi tok et matkurs sist vi var i Thailand, og har ikke angret:-) Vi lærte også å handle inn, og finne alternativer hvis det vi egentlig skulle ha ikke finnes i butikkene. Men det aller meste får vi tak i på Grønland i Oslo, og faktisk i en lokal sjappe her vi bor. Så når vi først får tak i ingrediensene blir det thai en ukes tid;-)
I dag blir det nok gratinerte blomkål (kjapp rett fra hybeltida). Kok opp posesuppe på litt mindre væske enn det som står på pakken. Lettkok en hel blomkål, stek bacon. Legg hele blomkålen i en ildfast form, hell over suppa og strø bacon og revet ost over. Stek i ovnen på 200 grader i ca 10 min. Nam!

Blei endring her idag :-P ett vennepar har invitert oss på taco, så då blir det taco då :-D

Thaimat er det beste jeg vet :) og Laab Moo er favoritten! Så er ganske greit når kjæresten min er kokk og i tillegg er fra Thailand :D
Retten heter vel egentlig bare Laab. "Moo" betyr svin på thai, så det sier bare at denne retten er laget av svinekjøtt. Det går an å lage retten av det kjøttet du måtte ønske :) for eksempel kylling, og da heter retten Laab Gai (Gai = kylling). Osv.
Retten er laget av kvernet/godt oppkuttet kjøtt og tror den er kategorisert som en kjøttsalat :P har sett det er mange som steker kjøttet, men i denne retten er kjøttet best kokt(!!) :) ellers har du koriander, chilipulver, finmalt tørrstekt ris, fiskesaus, charlottløk, limejuice, gressløk og limeblader i retten... Er vel noen andre ingredienser også, som jeg ikke kommer på i farten :P Retten er veldig enkel å lage, og du spiser den bare med ris (kjempegodt med sticky rice (klebrig ris)). Vi har ofte salatblader og/eller agurk på siden og spiser det til :)
Ååå, vann i munn :D
Det må jeg prøve!
Høres ut som du har drømmemannen :P
Vi tok også matkurs i Thailand, men vi har enda ikke klart å få det helt til her hjemme...
Kanskje jeg likegodt tar ett til i sommer når vi skal nedover :)

Noen som har prøvd tom kha suppe? Så det på butikken i dag :P
Det er supergodt! Spiste det i går, på restaurant da vel og merke. Men det er enkelt å lage selv. Jeg har laget den både fra "scratch" og fra posen til Santa Maria.

Det er supergodt! Spiste det i går, på restaurant da vel og merke. Men det er enkelt å lage selv. Jeg har laget den både fra "scratch" og fra posen til Santa Maria.

Herlig!! Da skal jeg prøve den posemiksen til å begynne med :)

Back
Topp