Middagstråd!

mammaentil

Forelsket i forumet
Hva skal du/dere ha til middag i dag?

Legg gjerne ut noen tips eller oppskrifter! Jeg syns det er så vanskelig å finne på en ny middag hver dag. Andre som også syns det er vanskelig å finne noe å ha til middag?

Vi hadde også taco! Men ble litt skuffa! Smakte rart og anderledes enn før! Tror smaksløkene er litt på bærtur! :P

Vi laget Pasta Carbonara. Enkelt og veldig godt. Med fullkornspasta, løk, egg, melk, ost, bacon og skinke. Samt brokkoli ved siden av :)

I morgen skal vi ha Biffsadder med masse grønnsaker..

Prøver å ikke spise kjøtt mer enn 2 ganger i uka. Og det er som regel i helgene det blir kjøtt. Ellers økologisk kylling, og viltfanga fisk og masse masse grønnsaker :D

Vi laget Pasta Carbonara. Enkelt og veldig godt. Med fullkornspasta, løk, egg, melk, ost, bacon og skinke. Samt brokkoli ved siden av :)

I morgen skal vi ha Biffsadder med masse grønnsaker..

Prøver å ikke spise kjøtt mer enn 2 ganger i uka. Og det er som regel i helgene det blir kjøtt. Ellers økologisk kylling, og viltfanga fisk og masse masse grønnsaker :D

Hvordan lager du pasta carbonara?

Hvordan lager du pasta carbonara?

Koker pasta, visper sammen egg, melk og revet ost (parmesan)
Steker bacon/skinke.

når pastaen er ferdig kokt, siler jeg av vannet, og har egg/melk/ostblandingen oppi. Rører sammen og hiver oppi bavon og finhakket rå løk. Serveres med brokkoli :) kjempegodt og velsig enkelt:)

I dag skal vi ha ovnsstekte koteletter med poteter, gulrøtter, rødkål og brun saus:)

Skal til svigerfamilien å spise ribbe spent på om svigermor og svigerinne har lagt gravid tankene bort eller om det blir snakk om det i dag klarer ille juge når noen spør face to face

Her kom jeg hjem til hjemmelaget kjøttsuppe:) så blir det nok rester fra pizza i kveld:)

Middag? Har ikke spist middag siden tirsdag eller onsdag. Men i dag fikk vi fersk, ferdig filetert fisk av pappa så har lyst å lage hjemmelagde fiskepinner med poteter og råkost til. mmmm :D

Her vart det heimelaga pizza (eller dvs..med NÅ-bunn) :) det hjalp på dagens forferdelige kvalme!

Back
Topp