Middagstråd :-)

I dag ble det kjøttkaker og i morgen blir det lapskaus.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Den hørtes spennende ut! :) lyst og dele oppskrift? Eg elsker torsk!! Og karri egentlig..
Skrekkelig enkelt: stek en hakket gul løk blank med en aubergine i litt smør eller olje. Ha gjerne i litt hvitløk og (det liker jeg). Trekk torsk og hel av vann. Tilsett torsken i grønnsaksblandingen, sammen med et beger lett crème fresh og smak til med karri og salt og kok opp, tilsett aldente fullkornspasta (jeg liker best skruer) :-)

Ungene har valgt i dag, så blir maxboller, fullkornsris og salat ;-) Er ikke så gla i boksemat, men er greit iblant..

Skrekkelig enkelt: stek en hakket gul løk blank med en aubergine i litt smør eller olje. Ha gjerne i litt hvitløk og (det liker jeg). Trekk torsk og hel av vann. Tilsett torsken i grønnsaksblandingen, sammen med et beger lett crème fresh og smak til med karri og salt og kok opp, tilsett aldente fullkornspasta (jeg liker best skruer) :)

Tusen takk :D dette får eg prøve en av dagene, men eg kan vel bytte ut creme fresk med laktosefri rømme? Og glutenfri pasta... :) må modifiseres litt her i gården ;)

Tusen takk :D dette får eg prøve en av dagene, men eg kan vel bytte ut creme fresk med laktosefri rømme? Og glutenfri pasta... :) må modifiseres litt her i gården ;)
Det skal gå fint, men da hadde jeg ventet med å vende inn rømmen til rett før servering, siden jeg vet at den laktosefrie rømmen ikke liker for hard varmebehandling:-) Tilpasses mye her i gården og;-)

Hjemmelaget hamburger av hjort. Kvernet hjortebiff om til kjøttdeig og laget burgere med baconbiter, chili, løk og ostebiter i. NAM sier jeg bare :-) med salat og det tilbehøret man selv måtte ønske da ;-)

Hjemmelaget hamburger av hjort. Kvernet hjortebiff om til kjøttdeig og laget burgere med baconbiter, chili, løk og ostebiter i. NAM sier jeg bare :-) med salat og det tilbehøret man selv måtte ønske da ;-)

Hørtes godt ut :-) Nettopp kjøpt en halv hjort, så kanskje lage burger her og en dag ;-)

Back
Topp