Middagstips? Dårlig matlyst

Kjenner meg godt igjen. Mat som går greit ned en dag kan gi meg lyst til å spy dagen etter. I dag står løvstekburgere på planen her. I morgen tror jeg det blir sushi; maki med laks. Det er faktisk noe jeg har spist flere ganger når ikke noe annet frister. Godt vi har en billig, men bra sushirestaurant i nærheten.

Ellers har "enkle" matretter vært løsningen for meg. Stekt laks med ris eller svinefilet med ovnsstekt pommes frites.

Matlysten svinger så enormt her.
I går sikla jeg etter cheeseburger. Så lagde burgere til middag. Et bit og jeg kjente at dette var ikke så digg allikevel:banghead::hilarious:

I dag kjøpte jeg en boks lapskaus.. formen er litt ræva, så det frista med noe salt

Varierer - men får ofte lyst på en spesifikk ting og så en-to bit, så smakte det ikke godt i det hele tatt.

Men, pasta, lys loff med smør fungerer bra når jeg ikke har særlig lyst. Det er mat uten for mye smak, så det glir godt ned ☺️

Har egentlig ikke lyst på noe, men her har vi hatt gode gamle slagere som fiskeboller, hamburger, fiskekaker. Sånne ting som ungene liker. Har nemlig en 2åring som stakk fra bordet over jula fordi han ikke var vant med noe av den maten. Så dette for å lokke han tilbake. Var forfriskende godt med "vanlig" mat som spagetti og kjøttdeig og i dag blir det pizza. Kyllingvinger på lørdag.

Dårlig med tips herfra, for vi lever på mine matinnfall fra dag til dag:p
Men når ingenting frister synes jeg det er best med lett mat, som salat.
Nå er jeg syk i tillegg, og matlysten værre enn før. Så levd på lollipop is i dag:hilarious:

Dårlig med tips herfra, for vi lever på mine matinnfall fra dag til dag:p
Men når ingenting frister synes jeg det er best med lett mat, som salat.
Nå er jeg syk i tillegg, og matlysten værre enn før. Så levd på lollipop is i dag:hilarious:

Akkurat som meg det:happy: Samboeren har lite han skulle sagt, heldigvis er han enkel å ha med å gjøre! Endte opp med salat med nygrilla kylling her i dag. Det var sjukt godt! Åh... Så utrolig kjipt:/ Masse god bedring til deg :love2

Har egentlig ikke lyst på noe, men her har vi hatt gode gamle slagere som fiskeboller, hamburger, fiskekaker. Sånne ting som ungene liker. Har nemlig en 2åring som stakk fra bordet over jula fordi han ikke var vant med noe av den maten. Så dette for å lokke han tilbake. Var forfriskende godt med "vanlig" mat som spagetti og kjøttdeig og i dag blir det pizza. Kyllingvinger på lørdag.

Er faktisk helt topp det! Fiskekaker frista veldig faktisk :p takk for tips!

Varierer veldig her også. Tomatsuppe har funka når matlysten har vært lavest.

Ellers har jeg fått veldig dilla på alt av tex mex. :) Taco, tex mex salat (link:https://www.godt.no/oppskrift/8588/pastasalat-med-tex-mex-vri), kyllingtaco.

Om man er veldig ømfintlig syns jeg enkel grønnsaksuppe har vært godt også, med potet, gulrot, kålrot, purre ++)

Kjempetips!! Har gått i tomatsuppe her også:pHar også på merkelig vis crava fries. Sjukt digg!

Tex-mex støttes. Gleder meg ekstra mye til disse tacofredagene om dagen. Heldigvis er det imorra allerede:happy:

Kjenner meg godt igjen. Mat som går greit ned en dag kan gi meg lyst til å spy dagen etter. I dag står løvstekburgere på planen her. I morgen tror jeg det blir sushi; maki med laks. Det er faktisk noe jeg har spist flere ganger når ikke noe annet frister. Godt vi har en billig, men bra sushirestaurant i nærheten.

Ellers har "enkle" matretter vært løsningen for meg. Stekt laks med ris eller svinefilet med ovnsstekt pommes frites.

Samme her! Frister veldig med lett mat om dagen. Jeg eeelsker pasta bolognese, men det ble for heavy og endte opp uggen etter middag. Så enkle retter er så mye mer fristende nå. Takk for tips:D

Har pleid å spise løvstekburger i pitabrød når matlysten er elendig. Ikke under graviditet men ellers, og nå prøvde jeg det. Første dagen var det så digg. Dag nr 2 fikk jeg magesjau, så da utgår den på lista ... Innimellom får jeg bare i meg rett-i-koppen-tomatsuppe. Matlysten svinger veeeldig. Er ikke kvalm men hvis mat plutselig byr meg imot blir jeg uggen. Veldig usikker på middagen i dag. Kan lage noe skikkelig digg, og som andre her, sette tennene i det, og så smaker det ikke så godt allikevel ...

Taco fungerer alltid, da, av en eller annen grunn.

Samme problemet her!
Jeg har laget tomatsuppe med makaroni til lunsj noen dager. Ellers har jeg nesten alltid lyst på pizza. Og sånn «comfort food», gryterett, lys lapskaus, andre ting som er lett å spise og som ikke er smakløst, men heller ikke har for kraftig smak. Jeg sleit i jula med kjøtt og saus og potet hver dag!
tar gjerne imot flere tips her, for jeg kan ikke spise frossenpizza hver kveld (har bare gjort det to kvelder til nå, altså, men likevel)

Samme problemet her!
Jeg har laget tomatsuppe med makaroni til lunsj noen dager. Ellers har jeg nesten alltid lyst på pizza. Og sånn «comfort food», gryterett, lys lapskaus, andre ting som er lett å spise og som ikke er smakløst, men heller ikke har for kraftig smak. Jeg sleit i jula med kjøtt og saus og potet hver dag!
tar gjerne imot flere tips her, for jeg kan ikke spise frossenpizza hver kveld (har bare gjort det to kvelder til nå, altså, men likevel)
Lag deg pitapizza :D Fyllet kan du jo variere og gjøre sunnere om du vil :)

Åh! Jeg har laget pizzasaus, delt en baguett i to også hatt på pizzasaus og ost! Det har faktisk blitt en sånn greie jeg får ned denne gangen!

Samme problemet her!
Åh, jeg fikk skikkelig dilla på tomatsuppe etter fødsel sist og hatt det siden! Kanskje jeg må lage meg det i morgen!

Jeg syns suppe er godt v dårlig matlyst, buljongsuppe m gulrøtter og gemelli :-)

Back
Topp