Middagsoppskrifter

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Fint med tråd for oppskrift - tenker da hjemelaget :)

Skriv ingr. Og hvordan den skal tilberedes :)
 
Søt kyllinggryte:)

2 poteter
1 pastinakk
1,5 eple
3 gulrøtter
1 båt hvitløk
Ca 1 kyllingfilet

Skrell og skjær opp alt i ca like store biter, og legg i en kjele! Kok eller damp ingrediensene, kyllingen skal være fast og grønnsaker myke:) er usikker på hva som er riktig, om man må skille kjøtt fra resten, men jeg kokte alt i samme gryte... (Og skal vel helst dampes, men jeg hadde ikke skaffet meg damprist enda)

Så heller du av vannet (i et litermål e.l) og moser med stavmikser/kjøkkenmaskin til ønsket konsistens:) tilsett kokevann/dampvann etter hvor flytende du vil ha det! Jeg brukte nesten alt vannet, men da kommer det jo litt an på hvor mye vann du har! Så tilsatte jeg en god skje med smør (helst usaltet meierismør) som smeltet oppi;)
 
Kjøttdeigsaus med masse grønnsaker og quinoa

Økologisk usaltet kjøttdeig av storfe
2 gulrøtter
1 søtpotet
1 brokkoli
1 rødløk
1/5 rød paprika
2 kartonger hakkede tomater (kan fint bruke hermetisk også)
4 porsjoner quinoa
2-3 fedd hvitløk
Basilikum
Oregano
Svartpepper

Jeg begynte med å bløtlegge quinoaen i ca. 6 timer så den begynte å spire. Da får man mest næring! Kok opp quinoa og kutt grønnsakene i like store biter, finkutt paprika, rødløk og hvitløk. Damp søtpotet, brokkoli og gulrot i ca. 15 min! Stek karbonadedeigen i smør eller olje på svak varme for å unngå stekeskorpe. Ha i løk, paprika og hvitløk og la det surre noen minutter. Ha i tomat og krydre etter ønske. Mos alt sammen med litt ekstra olje og eventuelt en del av dampevannet for ønsket konsistens!
 
Back
Topp