Middager i jula

Vi skal reise til foreldrene mine i julen så der bruker det å være pinnekjøtt og ribbe på julaften, oksestek 1.juledag og ørret 2.juledag :) Romjulen skal jeg og mannen bruke på flytting, men ellers bruker vi å ha ganske så vanlige middager.
 
Skal være hos mamma og pappa, og maten på julaften er stort sett ribbe, medisterkaker, medisterpølser, skinkestek, og tilbehør.
Resten av jula veit jeg ikke, men tenker å hjelpe til med matlaging da mamma er syk. Så blir nok enkle retter som hjemmelagde kjøttkaker og poteter, spaghetti, taco. :) skal nok til søs og spise og da blir det vel julemat.
 
Jeg vet ikke helt hvordan det blir i år, annet enn grøt på lille julaften og pinnekjøtt med riskrem til dessert på julaften. Som regel rester på første juledag. Tidligere har vi pleid å spise kalkun på nyttårsaften, en eller to fiskemiddager (minst én kveitemiddag) og resten av gjengen har spist juleskinke og ribbe i løpet av romjula. Jeg er kresen, så jeg varmer gjerne pølser e.l. i ovnen sammen med ribba/skinka og spiser samme tilbehør som resten...
 
Med min familie: Kalkun julaften, laks første dag og ribbe og medisterkaker andre dag.

Med svigers: pinnekjøtt julaften, ribbe og kjøttkaker første dag og fisk eller skinkestek andre juledag.
 
Med min familie: Kalkun julaften, laks første dag og ribbe og medisterkaker andre dag.

Med svigers: pinnekjøtt julaften, ribbe og kjøttkaker første dag og fisk eller skinkestek andre juledag.

Hvordan pleier dere spise laksen? Ovnsbakt??
 
Hvordan pleier dere spise laksen? Ovnsbakt??
Ja, den er som regel ovsnbakt i langpanne, sammen med gulrot, vårløk, paprika og mango og så har vi kokte poteter, rømme og agurksakat(?) (sånn som har ligget i eddik) inntil.
 
Back
Topp