Når dere spiser middag på kvelden etter at barna har lagt seg, hvordan løser dere det med middag til barna den dagen da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vår 1,5åring er ikke noe særlig glad i middag så fredag og lørdag spiser jeg og pappaen middag etter leggetid med god samvittighet. Da har jeg i løpet av uken lagt til side en fiskekake, kjøttkake eller noe i den duren som hun får servert til vanlig middagstid. Jeg koker potet og gulrot og lager potetmos på siden. Jeg spiser gjerne en salat og pappen en pose med nudler.Når dere spiser middag på kvelden etter at barna har lagt seg, hvordan løser dere det med middag til barna den dagen da?
Ikke vi heller, men det har jo med at han alltid har vært lenger oppe i helger og vi ser film sammen når vi lager helgemat.Der har vi rett og slett ikke gjort, siden dengang de spiste glass, og alene uten barn var vel bare da eldstemann var så liten. Ellers nyter vi god middag sammen uten barn når de sover hos besteforeldre, men nå er jo våre begynt å bli så store at flere av dem setter pris på god mat også.
For tiden er ikke eldste i seng før jeg går og legger meg omtrent. Det gjør det jo tilnærmet umulig å ta seg en pose potetgull på kvelden omtrent, så å lagt god mat et helt utafor. Men vi spiser pizza med ungene mens vi ser film på lørdagen. Kanskje ikke en kulinarisk høydare, men veldig koselig. Og jeg er for mett til en middag til.Ikke vi heller, men det har jo med at han alltid har vært lenger oppe i helger og vi ser film sammen når vi lager helgemat.
Ikke vi heller, men det har jo med at han alltid har vært lenger oppe i helger og vi ser film sammen når vi lager helgemat.
For tiden er ikke eldste i seng før jeg går og legger meg omtrent. Det gjør det jo tilnærmet umulig å ta seg en pose potetgull på kvelden omtrent, så å lagt god mat et helt utafor. Men vi spiser pizza med ungene mens vi ser film på lørdagen. Kanskje ikke en kulinarisk høydare, men veldig koselig. Og jeg er for mett til en middag til.
Vi spiser middag som noe lett og enkelt, rundt 4-5, gjerne pizza ol, men noen ganger pannekaker osv. Så får han lørdagsgodisen sin. Så lager vi mat når han er lagt rundt 2.-20.30. Han er 6 år og vi har gjort det sånn i alle år. Vi gjør det sånn 1-2 ganger i mnd
Mine er jo litt eldre. Yngste blir 5 til jul og elsker å få være med på pizza og film og godteri når middagen er spist. Men hun er stuptrøtt når filmen er ferdig og klar for å legge det. De eldste er 9 og 12.Det vil jeg troHåper på en sånn tradisjon på sikt, men foreløpig er de såpass små, og yngste såpass urolig at det ikke vil være hyggelig ennå
![]()
Mine er jo litt eldre. Yngste blir 5 til jul og elsker å få være med på pizza og film og godteri når middagen er spist. Men hun er stuptrøtt når filmen er ferdig og klar for å legge det. De eldste er 9 og 12.