Middag uten barn

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Når dere spiser middag på kvelden etter at barna har lagt seg, hvordan løser dere det med middag til barna den dagen da?

Når dere spiser middag på kvelden etter at barna har lagt seg, hvordan løser dere det med middag til barna den dagen da?
Vår 1,5åring er ikke noe særlig glad i middag så fredag og lørdag spiser jeg og pappaen middag etter leggetid med god samvittighet. Da har jeg i løpet av uken lagt til side en fiskekake, kjøttkake eller noe i den duren som hun får servert til vanlig middagstid. Jeg koker potet og gulrot og lager potetmos på siden. Jeg spiser gjerne en salat og pappen en pose med nudler.

Der har vi rett og slett ikke gjort, siden dengang de spiste glass, og alene uten barn var vel bare da eldstemann var så liten. Ellers nyter vi god middag sammen uten barn når de sover hos besteforeldre, men nå er jo våre begynt å bli så store at flere av dem setter pris på god mat også.

Vi har spist ute noen få ganger, da lager jeg ofte noe enkelt til ungene. Enten får de velge hver sin ting, eller vi griller litt, evt. serverer rester eller pasta :)

Vi spiser middag som noe lett og enkelt, rundt 4-5, gjerne pizza ol, men noen ganger pannekaker osv. Så får han lørdagsgodisen sin. Så lager vi mat når han er lagt rundt 2.-20.30. Han er 6 år og vi har gjort det sånn i alle år. Vi gjør det sånn 1-2 ganger i mnd

Vi spiser noe barna velger på dagen, så såiser vi middag sammen sånn ved 22 tiden og håper vi får til dette i mange år til. :)

Jeg får det ikke så godt til, fordi jeg faktisk er SKIKKELIG sulten rundt 16.30/17 da sønnen vår spiser middag. Funka bedre da han var baby :p så vi får se om vi finner noen god løsning for det etterhvert. I såfall har vi spist ikke så lenge etter han har sovna, sånn rundt 19.30.

Der har vi rett og slett ikke gjort, siden dengang de spiste glass, og alene uten barn var vel bare da eldstemann var så liten. Ellers nyter vi god middag sammen uten barn når de sover hos besteforeldre, men nå er jo våre begynt å bli så store at flere av dem setter pris på god mat også.
Ikke vi heller, men det har jo med at han alltid har vært lenger oppe i helger og vi ser film sammen når vi lager helgemat.

Det hender vi spiser noe godt til kveldsmat. Men ikke middag på kvelden for den tar vi med barna kl 16.

Ikke vi heller, men det har jo med at han alltid har vært lenger oppe i helger og vi ser film sammen når vi lager helgemat.
For tiden er ikke eldste i seng før jeg går og legger meg omtrent. Det gjør det jo tilnærmet umulig å ta seg en pose potetgull på kvelden omtrent, så å lagt god mat et helt utafor. Men vi spiser pizza med ungene mens vi ser film på lørdagen. Kanskje ikke en kulinarisk høydare, men veldig koselig. Og jeg er for mett til en middag til.

Vi har middagsporsjoner for ham i fryseren :p Gjør det ikke så ofte, men av og til får han pasta og grønnsaker, litt fiskekaker osv. og så spiser vi når han er i seng klokka 19.

I dag gjorde vi det faktisk sånn, pappaen er borte, så han fikk pasta med tomat/grønnsakssaus og jeg spiste ostesmørbrød :p Er gravid og har avsmak for både grønnsaker og kjøtt, hehe.

Var sånn før med eldste, han var veldig glad i all mulig mat, satt rolig ved bordet og koste seg. Tålte fint å være lenge oppe, så da var det ikke noe problem :) Men nå er vi i behov av litt egentid og tenkte det ville være hyggelig å kunne slappe av og nyte et måltid i fred og ro :p

For tiden er ikke eldste i seng før jeg går og legger meg omtrent. Det gjør det jo tilnærmet umulig å ta seg en pose potetgull på kvelden omtrent, så å lagt god mat et helt utafor. Men vi spiser pizza med ungene mens vi ser film på lørdagen. Kanskje ikke en kulinarisk høydare, men veldig koselig. Og jeg er for mett til en middag til.

Det vil jeg tro :) Håper på en sånn tradisjon på sikt, men foreløpig er de såpass små, og yngste såpass urolig at det ikke vil være hyggelig ennå :p

Vi spiser middag som noe lett og enkelt, rundt 4-5, gjerne pizza ol, men noen ganger pannekaker osv. Så får han lørdagsgodisen sin. Så lager vi mat når han er lagt rundt 2.-20.30. Han er 6 år og vi har gjort det sånn i alle år. Vi gjør det sånn 1-2 ganger i mnd

Det med lørdagsgodt er også ganske stort for eldste her... :p Vil gjerne ha middag unna før godisen kommer frem.. og da blir det fort litt tidlig middag. Så tenkte å prøve i dag med middag for oss voksne etter leggetid for barna. De fikk enkel middag som en sen middag/tidlig kvelds og lørdagsgodt foran TV.

Det vil jeg tro :) Håper på en sånn tradisjon på sikt, men foreløpig er de såpass små, og yngste såpass urolig at det ikke vil være hyggelig ennå :p
Mine er jo litt eldre. Yngste blir 5 til jul og elsker å få være med på pizza og film og godteri når middagen er spist. Men hun er stuptrøtt når filmen er ferdig og klar for å legge det. De eldste er 9 og 12.

Mine er jo litt eldre. Yngste blir 5 til jul og elsker å få være med på pizza og film og godteri når middagen er spist. Men hun er stuptrøtt når filmen er ferdig og klar for å legge det. De eldste er 9 og 12.

Skjønner godt at yngste vil være med på den kosen :) Her er jo yngste 1,5 år og klarer ikke sitte i ro i det hele tatt :p

Back
Topp