Middag på barselavd.

gutt09jente11

Forumet er livet
Etter alle mine barn har kommet til verden, så har vi vært på sykehuset i 3 netter, og de to siste var jeg på barsel, ikke på hotellet (der er det kantine)..

Synes virkelig at det har vært snodig mat på barselavd..

Det som har vært servert har vært skikkelig feit husmannskost som fiskekaker, klubb, kjøttkaker, kveite osv.. og med smør og kokte poteter og grønnsaker..

Det har ikke akkurat vært det jeg har hatt lyst på etter fødsel (i mitt tilfelle keisersnitt).. Hva med dere? :P

Her ble det brød med salami til alle måltider :P

Det har vært varierende, men for det meste norsk mat ja. Tror det er det samme for hele sykehuset, ikke bare barselavdeling.

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme mat her, vi lå i 4 netter og spiste middag alle dagene :) Ellers gikk det i brødskive med nugatti :p

Det har vært varierende, men for det meste norsk mat ja. Tror det er det samme for hele sykehuset, ikke bare barselavdeling.

Jo, regner med det er hele sykehuset ja.. Men uansett operasjon eller hva man har vært igjennom, så synes jeg det er lite fristende med slik tung og feit mat :|
Har vært operert for andre ting tidligere, og det har vært det samme tilbudet da ja :P Greit at det finnes kiosk :P

Var på barsel i 6 dager. Spiste aldri middagen der, blæ. 7eleven var heldigvis i nærheten.

Jeg frykter sykehusmaten :confused:
Da jeg var innlagt sist, og tredje dagen, skulle jeg prøve å spise etpar biter med middag. Jeg sendte den ut igjn. Det var rå poteter, en grå kjøttfarse som skulle ligne på kjøttkaker og en ubestemmelig saus.

Jeg spiste kun havregrøt.

Med nr en var ungen prematur og når vi ikke fikk besøke hu på noen timer pga legevisitten, spiste vi ute. Svigerfar hadde restaurant 5 min unna ;)

Med nr to lå jeg på hotellet og maten var helt grei. Men ikke sånn at jeg skryter av maten for å si det sånn :p Men helt grei.

Jeg fikk: laks m poteter og saus
Pølse og potetstappe, helt greit ;)

TuMmY LoVe

Da jeg fødte på Riksen for 6 mnd siden var det akkurat passe variert.
Alt i alt synes jeg det var god mat.
Vi kunne gå og ta brødmat/yoghurt/kaffe/te/etc så mye vi ønsket på kjøkkenet.

Husker egentlig lite av hva jeg spiste der, men husker at en av de første middagene var fisk med stekt løk til, og løken lå selvsagt dandert over hele fisken. Sær ting å servere på føden...

Det er nok samme maten for alle avdelingene, og på vårt sykehus går det mye i tradisjonell, norsk mat. Veldig, veldig mange pasienter er i en aldersgruppe hvor det er det som de setter pris på:) De dagene det er mer "moderne" mat, har jeg inntrykk av at mer sendes tilbake:p Vet at på barsel så har de en del Fjordland-middager liggende. Jeg fikk middag fra svigers;)

Sent from my iPad using BV Forum

Husker ikke ha jeg fikk, lå på barselhotell. Tror egentlig vi mest hentet oss det vi sel vville, husker bare at jeg spiste mye salat.

Husker ikke middagene, men brødet derimot...... grøss noe så ekkelt. Føltes deigete og satt fast i ganen og vokste i munnen og jeg er veldig glad i brødmat. Kommer til å ta med eget brød denne gangen tror jeg. Må vite at jeg har neo der jeg orker å spise. Ellers så syns jeg feit mat er veeeldig fristende etter en operasjon, forlangte pizza fra kiosken som første måltid etter operasjon sist november :D

Etter alle mine barn har kommet til verden, så har vi vært på sykehuset i 3 netter, og de to siste var jeg på barsel, ikke på hotellet (der er det kantine)..

Synes virkelig at det har vært snodig mat på barselavd..

Det som har vært servert har vært skikkelig feit husmannskost som fiskekaker, klubb, kjøttkaker, kveite osv.. og med smør og kokte poteter og grønnsaker..

Det har ikke akkurat vært det jeg har hatt lyst på etter fødsel (i mitt tilfelle keisersnitt).. Hva med dere? :p

Her ble det brød med salami til alle måltider :p
Jeg tok KS i 2010.
Jeg syntes det var helt flott. Var sulten og sugen på mat :)
Men det kommer nok litt an på personen det gjelder :)

var mesteparten av barsel på et sted de hadde hjemmelaget mat og når jeg var alene kunne jeg være med å bestemme så vi hadde ganske vanlig mat heldigvis :D

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Jeg syns jeg har fått ganske grei mat. Ofte har det også vært to retter å velge mellom. Har også gått ned på kantina og kjøpt noe godt innimellom :-)

Mener å huske at vi fikk to retter å velge mellom hver dag da jeg lå på barsel for 4,5 år siden. Helt grei mat alt jeg fikk servert egentlig.....

Jeg har hørt mye om sykehusmat, men har bare vært fornøyd selv. Masse godt mat :)

Mini lå på nyfødten så foreldrene der fikk spise i sykehusets ansatt-kantine. 2 middager å velge mellom, alltid en tung norsk og en med fisk. Noen ganger var det pasta til tidlig lunsj og da spiste jeg heller det. Sendte mannen en del ut eller fikk brsøk til å ta med noe. Hadde behov for noe lett liksom...og det var det lite av på sykehuset.
Var forresten mye kål og løk som ofte var umulig å plukke vekk, var sånn på barsel også, syns det var litt unødvendig :p

Back
Topp