Middag på barselavd.

Jeg lå på barselhotellet, og syns at de hadde ganske grei mat i kantina der. Noe av det var sånn tunge middager og sånn, men så hadde de andre ting også, sånn at man fikk litt variasjon og litt forskjellig å velge mellom :)

Det mest spesielle syns jeg var å få servert flere retter med løk på barsel. Ellers var det veldig opp og ned, noe var veldig godt, annet ikke så innbydende. Men smaken er jo som baken, sikkert noen som likte alt:)

Spiste bare en av dagene (var der en uke) da var det kylling karri :P det tørreste jeg noen gang har smakt ;)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg spiste litt av middagene, men var ikke noe å skryte av...
Var også middag så tidlig, så ble jo sulten igjen på kvelden.
Kjedelig med tørre brødskiver da.
Sto opp på natta og spiste all bran med kulturmelk av alle ting:) Ble så sulten når jeg var våken midt på natta.

Alt av middagsmat de serverte på barsel var jeg allergisk mot. Så ble tørre brødskiver med leverpostei til alle måltider. Ba om å dra hjem etter 2 døgn.

Alt går i grisen, så joda...jeg spiste middagene jeg:P Det er dog ikke det beste jeg har smakt;)

Grei variasjon på maten, men den smakte plastikk, brødskivene var tørre og de hadde ikke noe godt pålegg. Spiste ikke så mye på sykehuset uansett pga dårlig matlyst. :p

Da jeg fødte på Riksen for 6 mnd siden var det akkurat passe variert.
Alt i alt synes jeg det var god mat.
Vi kunne gå og ta brødmat/yoghurt/kaffe/te/etc så mye vi ønsket på kjøkkenet.
Jeg var innlagt på Riksen for 2 år siden og var innlagt nå i juni for en operasjon. Syns maten der var god til å være sykehus mat.
Jeg kunne også gå å forsyne meg med det jeg ville ang drikke osv.
Husker at frokost og lunsjene var best. Hadde også mye utvalg til brødmaten. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mykje norsk husmannskost, men trur og det gjelde generelt heile sjukehuset.

❤️Gutt februar 2014❤️

før kunne man velge mellom flere retter, men i år har dem ikke det sånn lenger. alle får det samme. husker det ene alterantivet var koldttallerken som var veldig god egentlig ;)
men det morsomste er vel at de serverer så mye babyen kan reagere på.. Først kommer jm på en etter fødselprat og informererr om diverse og om mat man skal unngå. deretter blir man servert middag, som inneholder det man nettopp fikk vite var lurt å holde seg unna :p

Vi var på pasienthotellet på St. Olavs, og der var kjøkkenet under oppussing. Maten var dødskjip, sambo dro heller hjem og spiste enn å kjøpe mat der i dyre dommer.

Når mellomste vår ble født var det fårikål til middag. Det hørtest i gangene om natten;) mye sinte babyer med magevondt

Her er det i allefall slik at sykehuset produserer mat til alle sykehjem og hjemmeboende pasienter via hjemmetjenesten, så det er samme mat over hele linja... Stod over middagen begge gangene for å si det slik... Men fri tilgang på brødmat, drikke, frukt så da gikk det greit i 2dager :)

Syns maten var helt grei, var en kjøtt rett og en fiske rett å velge mellom hver dag :)

<3 gull gutten født 02.02.2014<3

Norsk mat ja. Så på menyen at Lørdagen var den eneste dagen som det var "god" mat. :-) jeg reiste hjem Fredagen. ;-) blåbærsuppe og sviskekompott til dessert, skal visst være bra for fordøyelsen. Men jeg følte meg litt som jeg var 80 år en liten stund der ja. :-p

Fikk norsk tradisjonsmat ja.. Synes maten var god jeg, men nå var jeg så sulten hver gang mattralla kom at jeg kanskje smakte på den siste biten av det jeg slukte :P snakk om appetitt!

Har aldri spist sykehusmat, heldigvis.

Spiste litt da jeg fikk ungene og var på barselavd på søf i 3 dager med første og 2 med andre :) Er ikke så glad i sykehusmat generelt heller.

Back
Topp