Middag mandag

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Jeg orker IKKE å tenke på middag i dag..
Mannen får handle noe på vei hjem!

Fiskegrateng som jeg fant i frysen, som jeg laget for en stund siden:-)

Fiskegrateng som jeg fant i frysen, som jeg laget for en stund siden:)
Det hørtes godt ut! =)
Når jeg tenker meg om burde mannen slippe å handle på vei hjem.
Eller, T burde slippe å vente på det da han ble levert kl 7 i dag og jeg orker bare ikke å gå for å hente han...
Se om jeg finner noe i fryseren kanskje.

Det hørtes godt ut! =)
Når jeg tenker meg om burde mannen slippe å handle på vei hjem.
Eller, T burde slippe å vente på det da han ble levert kl 7 i dag og jeg orker bare ikke å gå for å hente han...
Se om jeg finner noe i fryseren kanskje.

Utrolig hvor kreativ man kan bli når man titter der, i går ble det medisterkake i pitabrød hehe:-)

Høres godt ut:-)

Her blir det bare noe så enkelt som marinerte kotteletter, poteter, brun saus og kokte grønnsaker idag:)

Her blir det bare noe så enkelt som marinerte kotteletter, poteter, brun saus og kokte grønnsaker idag:)
Hørtes godt ut det da!
Har lyst på koteletter en dag!
Pleier å dynke de med fett og steke de langsomt i ovnen! Blir så møre da :D

Hørtes godt ut det da!

Oi, faaaarlig tips hehe:-)

Hørtes godt ut det da!

Ja, det er kjempegodt og la de langtidsteke i ovn også;) Pleier og lage fløtesaus med sopp og heller over og inn i ovn med det noen timer, blir kjempegodt det også:) Tak for tipset;):P Alltid kos med litt inspirasjon:)

Ja, det er kjempegodt og la de langtidsteke i ovn også;) Pleier og lage fløtesaus med sopp og heller over og inn i ovn med det noen timer, blir kjempegodt det også:) Tak for tipset;):p Alltid kos med litt inspirasjon:)
Måten vi gjør det på er slik:
Dekker en langpanne med smør skåret med ostehøvel, legger på kotelettene, og dekker med et lag smør til :p
Varmer ovnen til 180 grader og skrur ned til 150. Setter kotelettene midt i ovnen og lar de stå en time. Snur de, og steker de en time til!
Man kan bruke hva man vil av krydder, marinade er også godt :D
NAM!

Måten vi gjør det på er slik:
Dekker en langpanne med smør skåret med ostehøvel, legger på kotelettene, og dekker med et lag smør til :p
Varmer ovnen til 180 grader og skrur ned til 150. Setter kotelettene midt i ovnen og lar de stå en time. Snur de, og steker de en time til!
Man kan bruke hva man vil av krydder, marinade er også godt :D
NAM!

Takker:D Det skal prøves ut:) Bruker du forresten nakkekotteletter eller vanlig kotteletter?:) Jeg brukes som oftest de vanlige:)

I dag har mannen langdag på jobb og får servert middag av noe slag der, noe som er skikkelig kjedelig for meg.. Drygt å lage middag til en person, så jeg får finne på noe supersmart.;)

Om vi hadde spurt han så hadde svaret blitt:
"pølsa, mais, kjøttboller, paprika, kylling" han vil ha ALT som regel :p
Hehe, så bra han har matvett da :D
Teodor svarer som regel "torsk, eller fisk!"
Men når vi først har det på bordet påstår han at han ikke liker det :p

Det blir torsk med persillesmør og sitrin her. Fant den på kiwi :-) broccoli og potet attåt for det er det vi har. Snuppa har akkurat spist kylling og grønnsaker. Det gikk ned men måtte tenke på om det var godt først.

Back
Topp