micro..

Jeg koker opp vann på kveldene og fyller på flaskene jeg skal ha til dagen etter. Setter de i kjøleskapet. Fyller pulver og varmer i microen når jeg trenger mat til gullet:)

Blad opp å varm i microen m god samvittighet. Dem gjør ku det på sykehuset blader ikke en å en flaske der du.. Der blander di opp flere liters mugger og bare varmer i microen etterpå.. [;)]

Tror kanskje jeg skal begynne med det.. ikke lett å fortelle en baby som er kjempesulten at det tar en ti minutters tid å få laget mat [8D]

ORIGINAL: Sigourney

Tror kanskje jeg skal begynne med det.. ikke lett å fortelle en baby som er kjempesulten at det tar en ti minutters tid å få laget mat [8D]

Ikke sant?*ler*

Og så lenge du setter det raskt inn i kjøleskapet til nedkjøling så er det ingen fare for bakterieutvikling heller. Det er jo ikke sånn at MME er mottakelig for mer bakterier enn annen mat. Og hvor ofte blir vi syke av det liksom?

ORIGINAL: snuppah88

ORIGINAL: MammaMia98

Ikke sant?*ler*

Og så lenge du setter det raskt inn i kjøleskapet til nedkjøling så er det ingen fare for bakterieutvikling heller. Det er jo ikke sånn at MME er mottakelig for mer bakterier enn annen mat. Og hvor ofte blir vi syke av det liksom?

så den SKAL nedkjøles i kjøleskap? Jeg fikk vite av hs at den skulle nedkjøles i romtemp eller ei bøtte med kaldt vann og deretter settes i kjøleskapet..?[:)]

Tror ikke det er mulig at all helsepersonell blir enig om hvordan man skal gjøre dette altså[:D]

Gudene veit. Men all annen mat skal jo settes raskest mulig i kjøleskap, så da behandler eg MME likt [;)] Dessuten er jeg litt lat av meg så jeg liker å gjøre alt i en operasjon, så slipper jeg å gå rundt og huske alt mulig [:)]

HEi
jeg lager for hele døynet og varmer i micro går så fint så, eneste du må tenke på er at micro ikke varmer stabilt, ist på flaska så det blandes og kjenn på varmen, hos oss går det kjempe fint:)
klems

mme kan varmes i micro. ferdig og pulver. Jeg lager til 4-5 flasker mme om gangen og lar de stå i kjøleskapet til de skal brukes

ORIGINAL: snuppah88

ORIGINAL: MammaMia98

Ikke sant?*ler*

så den SKAL nedkjøles i kjøleskap? Jeg fikk vite av hs at den skulle nedkjøles i romtemp eller ei bøtte med kaldt vann og deretter settes i kjøleskapet..?[:)]

Tror ikke det er mulig at all helsepersonell blir enig om hvordan man skal gjøre dette altså[:D]

Jeg koker opp vann i vannkoker. Hiver det på flaskene og lar det kjøle seg litt ned før jeg tar pulver i. Rister de godt og tar de i kjøleskapet. Tar og malt estrakt i den flaksken jeg skal ha velling i. Den blander seg bedre når vannet er varmere enn 37 grader.

Men her i huset vil lillemann ha melken litt varmere enn 37 grader.Og om den kommer så mye som 1 grad under 37,så vil han ikke ha[&:]kresen mann

Back
Topp