Merking av klær til bhg

Oktoberjenta

Elsker forumet
Ok nå høres jeg vel kanskje litt dum ut. Men lurer på hvor på klærene dere setter på lappene med navn?(rett på stoffet helt øverst,eller på den lappen det står vaske intruksjon) Og på matboksen er det jo to deler, skal man merke begge delene? Hvordan merker dere tøfler? Bør sokker også merkes? Tips gjerne om andre ting og som bør merkes.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ok nå høres jeg vel kanskje litt dum ut. Men lurer på hvor på klærene dere setter på lappene med navn?(rett på stoffet helt øverst,eller på den lappen det står vaske intruksjon) Og på matboksen er det jo to deler, skal man merke begge delene? Hvordan merker dere tøfler? Bør sokker også merkes? Tips gjerne om andre ting og som bør merkes.

Jeg setter lappen rett på stoffet øverst. Bruker varmetang til å feste lappene.
Merker alle deler av matboks samt drikkeflaske.
Merker tøfler med lapp (varmetang) på siden øverst inni. Merker sokker også. Spesielt ullsokker, de er så dyre syns jeg. Og begge mine tar av sokkene så fort de har mulighet.

Jeg bruker mest merketusj på lappen i klærne. Da klipper jeg av lappen før klærne gies videre.
Vi har sandaler som innesko, har skrevet med tusj på de også

Merker helt ærlig ikke sokker. ( og klager selvfølgelig ikke om de blir borte)

Merker alle deler av flasker og matboks!

Jeg setter lappen rett på stoffet øverst. Bruker varmetang til å feste lappene.
Merker alle deler av matboks samt drikkeflaske.
Merker tøfler med lapp (varmetang) på siden øverst inni. Merker sokker også. Spesielt ullsokker, de er så dyre syns jeg. Og begge mine tar av sokkene så fort de har mulighet.
Oops her har jeg allerede tatt et par på vaskelappen siden det stod i bruksanvisning til de lappene at det var lurest. Kanskje prøve noen hvor jeg tar rett på stoffet øverst da. Er strykefrie lapper jeg har. Hvordan merker du forresten ullsokker da?

Jeg bruker mest merketusj på lappen i klærne. Da klipper jeg av lappen før klærne gies videre.
Vi har sandaler som innesko, har skrevet med tusj på de også

Merker helt ærlig ikke sokker. ( og klager selvfølgelig ikke om de blir borte)

Merker alle deler av flasker og matboks!
Ok. Ja tenkte å skrive på de klærene det allerede er lapper hvor jeg kan skrive navn på

Oops her har jeg allerede tatt et par på vaskelappen siden det stod i bruksanvisning til de lappene at det var lurest. Kanskje prøve noen hvor jeg tar rett på stoffet øverst da. Er strykefrie lapper jeg har. Hvordan merker du forresten ullsokker da?

Det gjør ingenting om du setter merker på vaskelappen.

Jeg setter navnelappen i nakken/bak på genseren/buksa. Enten på tøyet eller på lappen dersom det er en der. På tøflene/sko setter jeg lappene på siden inni skoen. På sokkene klistrer jeg den inni helt oppe.

Sokker uten navn på er grusomt irriterende! :P Hilsen en som jobber i barnehage.

Setter på vaskelappen eller på lappen i nakken. Bruker fargede klistrelapper fra askeladden som e klemmer godt fast med kald slettetang.
Bruker det også på hjemmestrikka ullklær. Sitter som støpt.
Merker alt! Sokker, truser, strømpebukser osv.
Matbokser (alle deler), og ellers ting han trenger i bhg.

Får skryt av at vi e de flinkeste til å merke klær og ting.

Setter på lappen om det er, ellers rett på stoffet.
På lyse sokker og sko bruker jeg tekstiltusj, ellers lapper. Merker også alle deler på matbokser og flasker.
Bruker strykefrie lapper.
Til strikka ullklær bruker jeg vevde lapper som festes med tagits.

Jeg bruker sprittusj på de klærne der det er plass til å skrive navn, ellers bruker jeg strykemerker.. de fester jeg oppe ved kanten i klærne :)

Jeg setter navnelappen i nakken/bak på genseren/buksa. Enten på tøyet eller på lappen dersom det er en der. På tøflene/sko setter jeg lappene på siden inni skoen. På sokkene klistrer jeg den inni helt oppe.

Sokker uten navn på er grusomt irriterende! :p Hilsen en som jobber i barnehage.

Jeg jobber i barnehage selv, og syns ikke det er et problem :)

ALT bør merkes:)
Merker på vaskelapp der det er, ellers rett på klærne

Setter navnelappen på merkelappen på alle de klærne som har det. Der hvor det ikke er lapp så setter jeg det i nakken på overdeler og øverst i linningen bake på underdeler. I sokker så vrenger jeg sokken og setter lappen ved kanten oppe på innsiden.

Jeg merker ALT!!!

Hver eneste sokk, truse, deler på matbokser og smokker. Har heller aldri mistet noe som helst i barnehagen :)

Stryker lappene øverst på klærne, i nakken eller i midja på buksen, på den delen som skal være bak :) Da vet ungene lett forskjell på frem og bak på klærne ;) Og kjenner lett sine egne merkelapper :)

Sokker merkes ikke her pga at de fikk merke etter lappene, men truser og alt annet merkes :)

Stryker på innsiden av sko, jakker, klistrer på dresser, matbokser, solbriller, kremer, ski, staver, akebrett osv :P alt er merket hos oss =) Bruker strykelapper på klær og klistrelapper ellers.

Alt bra navnelapper.no :)

Jeg merker alt. Noen merker jeg på vaskeanvisninga og andre i nakken. Sokker merker jeg innvendig.

Jeg jobber som ped leder i Bhg og blir veldig glad for alt som blir merker, men er selv ikke like flink til å merke innetøy... (Tenkte å gå gjennom akt i helga...) Men blir selv heller ikke irritert om andre ikke merker. Det som ikke kan legges på plass havner i en korg med utmerket tøy. Opp til foreldrene å finne igjen...

Bruker strykefrie lapper fra Askeladden. Setter på lappen i nakken eller bak på bukser, evnt vaskelappen. Bruker samme lappene til å merke matboks, sko drikkeflasker etc. Geniale! Hadde strykelapper tidligere og det tok jo evigheter!

Back
Topp