Merking av klær til bhg

Hva gjør du med sokkene da? Om ikke barna kan svare på hvem de er sine.
Jeg blir sprø av sånt. :P
Det er ikke så ofte det er flere barn samtidig som har løse sokker. Legger de eventuelt i "hvem eier dette?"-kurven og finner noen rene til barna.

Har sett to barn som har fått blemmer av merkelapper på sokkene.

Jeg jobber på småbarnsavdeling nå, og til og med der har 1- og 2åringene kontroll på hvem som eier hva :p

Ok nå høres jeg vel kanskje litt dum ut. Men lurer på hvor på klærene dere setter på lappene med navn?(rett på stoffet helt øverst,eller på den lappen det står vaske intruksjon) Og på matboksen er det jo to deler, skal man merke begge delene? Hvordan merker dere tøfler? Bør sokker også merkes? Tips gjerne om andre ting og som bør merkes.

Sent from my iPhone using BV Forum
ALT skal merkes. Selv om det ikke wr nøye for deg å miste et par sokker så vil merking av alt frigjøre personalet for tid å bruke til barna istedenfor å sortere klær.
Alt som kan deles bør merkes med flere lapper. Feks vannflaske med kork som kan taes av. Og matboks som kan deles i to ja.
På de fleste klær skriver jeg navn på vaskelapp - de fleste klær har gjerne en egen lapp til navn. Skriv fornavn og bokstav på etternavn. Initialer er ikke alltid lett å gjette seg fram til og mange kan ha samme navn. Ellers setter jeg merkelapp bak i nakken på gensere/jakker og bak i livet på bukser osv - lett tilgjengelig og synlig.

Oops her har jeg allerede tatt et par på vaskelappen siden det stod i bruksanvisning til de lappene at det var lurest. Kanskje prøve noen hvor jeg tar rett på stoffet øverst da. Er strykefrie lapper jeg har. Hvordan merker du forresten ullsokker da?

De lappene bør festes på vaskeanvisnings lappen som bruksanvisningen sier, da sitter de som støpt, vask etter vask. Jeg festet noen rett på tøyet også, men de sitter ikke like bra.

Jeg merker dyre ullsokker med tusj eller slike lapper på innsiden, resten lar jeg være. Ikke så krise om noen forsvinner.

Oops her har jeg allerede tatt et par på vaskelappen siden det stod i bruksanvisning til de lappene at det var lurest. Kanskje prøve noen hvor jeg tar rett på stoffet øverst da. Er strykefrie lapper jeg har. Hvordan merker du forresten ullsokker da?

Det gjør ingenting om du har satt de på vaskelappen. Det ville jeg gjort også om jeg brukte strykefrie. Men jeg har sånne lapper som festes med en varmetang og de syns jeg er greiest å feste øverst rett på stoffet. Både på bomull, fleece, dresser, votter, sokker, ull osv:)

Tusj eller merkelapper som kan strykes/klistres på i sokker. truser har jeg skrevet med tusj rett i stoffet. Ellers er klær merket enten rett på stoffet eller i merkelappen i nakken, for lett synlighet. Matbokser og drikkeflaske er merket på alle deler. Alle eiendeler som snupp har i bhg merkes. Dress, sekk, utetøy og innetøy. Sko og sandaler merkes også, oppi sålen og på "tunga"

Back
Topp