Mer kvalm uke 12

*Håpefull*

Glad i forumet
Noen som opplever at kvalmen har økt fra uke 12? Postafen har holdt kvalmen i sjakk fra uke 6 her men nå i uke 12 syns jeg ikke det hjelper noe… Flere som har det slik?:woot::eek:

Jeg opplever det samme. Er 12+1 i dag og de siste to dagene har kvalmen økt på...

Noen som opplever at kvalmen har økt fra uke 12? Postafen har holdt kvalmen i sjakk fra uke 6 her men nå i uke 12 syns jeg ikke det hjelper noe… Flere som har det slik?:woot::eek:

Ble ikke noe mer kvalm, men ikke mindre heller. Derimot merker jeg bedring nå når jeg nærmer meg uke 15. I går var jeg egentlig veldig fin, og jeg begynner bli mindre oppblåst også.

Nå har ikke jeg gått på noe medisin for kvalmen eller sånn, har bare kastet opp 3 ganger. Som regel jeg som vinner over kvalmen, men ja.. det er slitsomt er 13+6 og blir alltid kvalm etter frokost. Mest slitsomme er hvis jeg begynner med brekninger. Men jeg lever i håpet! Det kan jo gi seg :smiley-ashamed004

Jeg merket av kvalmen ble bedre rundt uke 10, men så fikk jeg noen dager igjen i uke 12/13 like før jul hvor den var helt elendig. Gikk heldigvis over igjen, så håper det er det samme med dere andre!

Forventer vel at denne kvalmen vil komme og gå gjennom hele svangerskapet.

Kom brått på meg også, er i uke 13 nå og plutselig to oppkast allerede i dag. Ikke vært kvalm på et par uker, bortsett fra 1-2t på morgenen.. er vel vanlig at det går litt opp og ned. På godt og vondt.

Ja! Hadde også blitt bedre rundt 10-11 uker og nå 12+3 er jeg helt elendig igjen. Måtte gi etter og hente mere kvalmestillende på apoteket i dag. Håper det gjør susen! Og håper på samme opplevelse som Freia97 over her, at det gir seg snart igjen!:hilarious:

Kvalmen her var mye bedre rundt uke 10 for så bli mye verre uke 11, 12, 13, 14. Nå er jeg nesten i uke 15 og kan ha flere dager uten noe kvalme innimellom så jeg håper det er i ferd med å gi seg. Var innterresant å lese flere her har det sånn. Man trodde jo det skulle roe seg rundt uke 12 og ikke eskalere!

Ikke i uke 12, men 11. Tar stemetil, postafen og zofran. Føler at det blir verre, ja. Ble bedre for meg rundt uke 18-20.

Synes ikke postafen har hjulpet stort noen gang, men kvalmen min har kommet og gått hele tida, så kan ha et par greie dager før jeg plutselig får den som kastet på meg igjen. er 14+4 nå og kastet opp senest etter frokost :depressed:

Ref min egen kommentar igår - ble ganske kvalm ut mot ettermiddagen, og samme igjen idag med hodepine. Igjen: tror jeg bare godtar at dette blir livet frem til mini kommer:eek:

Kjenner jeg blir mer kvalm bare av å lese inne på denne tråden:hilarious::yuck:

Ja, da ser det ut til at vi er flere i samme båt...Trodde liksom at uke 12 var den magiske grensa, men not so far:woot: Utrolig nok har jeg hatt noen bedre dager nå som jeg har fått hvilt mye mer etter at jeg kom hjem fra jule"ferie". I romjula var jeg og datteren hjemme hos foreldra mine alene uten mannen. Og de er veldig flotte, engasjerte besteforeldre. Men de er ikke av typen som sier "bare gå å legg deg nedpå litt og hvil, vi passer Leonora mens"..Jeg gjorde alt med 3-åringen selv. Vanligvis er vi to som deler på oppgavene og jeg har vanligvis mulighet til å hvile litt. Så jeg merker at etter jeg kom tilbake fra "ferie" og hjem til mannen med hvile inkludert så er kvalmen betraktelig bedre og redusert. Så, man skal absolutt ikke kimse av nok hvile, det tror jeg er veldig alfa og omega her hvertfall:D Håper vi opplever bedre tider fremover og at kvalmen snart slipper taket:Heartbigred:Heartpink

Samme her begynte med postafen da jeg var 12 uker, det fungerte et par uker før jeg krøp til legen og ba om afipran. Fungerte fabelaktig noen dager, men nå er det leit igjen. Holder kvalmen unna, noen morgener kommer det, men unngår å kaste opp på dagen.

Gikk på afipran frem til fødsel sist...

Jeg følte kvalmen roa seg litt rundt uke 10, dvs den forskjøv seg fra formiddag til kveld og fikk noe kortere varighet. Nærmere uke 12 ble det litt mer intenst igjen. Uke 13 nå, og litt mer av og på syns jeg. Men helhetlig er jeg mindre kvalm nå

Jeg føler meg mere kvalm nå enn hva jeg gjorde tidligere. Så nå er jeg 100% sykemeldt for jobb det orker jeg ikke

Jeg har fått tilbud om å snakke med jordmor på jobb, gjennom bedriftshelsetjeneste. Jeg hadde en prat med henne i går, og hun sa at dersom kvalmen fortsetter etter uke 12, så kan det være kroppens måte å gi beskjed om at den trenger mer hvile. Jeg fikk derfor tilrettelegging på jobb for å rekke en pust i bakken mellom øktene.

Hun sa også at mange leger velger å gi 100% sykemelding i et par uker før man anbefaler kvalmestillende. Dette for å se om hvile er det som skal til for at kvalmen letter.

Håper at tilretteleggingen jeg får nå gjør susen for min kvalme fremover :smug:

Uke 13 nå og føler bare kvalmen blir verre. Hadde håpet på at den skulle gi seg til nå. Eneste som hjelper litt her er å prøve å spise litt før kvalmen topper seg

Hvordan går det med alle? Uke 14+5 her og fortsatt uggen fra tid til annen. Merker kroppen er helt kjørt etter 8 uker med kvalme, oppkast og lite mat og drikke. Er så utålmodig etter å bli bedre, slik at jeg orker litt jobb og litt sosialt, innenfor de rammene som er lov nå..

Back
Topp