Mer kvalm enn noen sinne.

Jeg innser vel at med tanke på forrige svangerskap, så må jeg nok belage meg på noen uker til med kvalme og oppkast. Eneste jeg spiser er havregrøt med eple, og fine baguetter med litt smør. Og baguettene MÅ være helt nystekt, hvis ikke kan jeg bare glemme å få det ned.

Heldigvis får jeg greit i meg endel vann i løpet av dagen.

Flere som kan glemme middag? Har ikke spist skikkelig middag på mange uker jeg nå.
 
Så kjedelig at du har blitt verre! Her har det egentlig vært likt. Vært kvalm i ca. syv uker i strekk nå, men begynte ikke å kaste opp før rundt uke 11 :p Holder på litt fremdeles og er i uke 15 nå. Trodde også det skulle bli bedre, men opplever at jeg blir verre om kvelden og middag som du sier sliter jeg virkelig med. Spesielt lukten av middag, uansett hva det er. Hadde gledet meg til "det gyldne andre trimester", men har ikke helt opplevd det store skiftet enda ;) Men det kommer seg nok, skal vi se!
 
Her må det spises noe hver 1,5 time hvis ikke ligger jeg bare over do eller bøtta å brekker meg. Har overhodet ikke lyst på mat, så er en kamp for å få i seg noe. Jeg var sånn i forrige svangerskap også, men er over 6 år siden så hadde glemt hvor jævli det var.

Noe av det verste er nesten følelsen av å være så ubrukelig. Både som samboer, mamma, husmor og på jobb. Føler at jeg er i min egen lille kvalmeboble 24/7. Eneste timene i døgnet jeg har det bra er de timene jeg sover godt om natta.

Håper så at det ikke er mange uker igjen før det er litt bedring.

Sånn har jeg det også, så føler virkelig med deg! Ved forrige svangerskap hang jeg over doskåla 24/7 frem til tre uker før fødsel. Håper inderlig at det letter før denne gangen.
 
Med førstemann var jeg kvalm hele svangerskapet. Fikk kvalmestillende hos legen da jeg var i uke 14-15. Kjempeslitsomt, men måtte bare leve med det. Ble en vane å spise hver andre time og det hjalp mot den værste kvalmen.
Husker jeg forbannet alle som sa at kvalmen ville gi seg etter uke 12 :woot:
 
Sniker fra oktober..
Jeg har blitt godt fulgt opp, er 31+6 i dag.
Etter møter med både jordmor og ernæringsfysiolog har de begge sagt at mange er kvalme og kanskje kaster opp frem til og med uke 15 og opp mot 20, men da gir det seg ganske ofte.

Selv kaster jeg fremdeles opp hver morgen (siden 10+5) og ellers generelt kvalm fremdeles. Gått ned i vekt men nådde endelig startvekten min igjen ca 26+2.

Håper det slipper snart hos dere, etter hva jeg ha hørt andre her så er gjerne 12-15 uker at det gjerne slipper. Krysser fingrene for dere! :)
 
Nå er kvalmen verre enn da jeg var 6-9 uker på vei [emoji40] 16+6 idag og fjerde dagen med konstant kvalme. Er så lei [emoji29]
 
Back
Topp