Mer kvalm enn noen sinne.

Lilleknøtt

Forelsket i forumet
Febbisbebbis'18
I dag har jeg mista helt trua på at det skal bli bedre etter uke 12. Er 11+5 i dag og er dårligere enn noen gang. I går var jeg så å si sofa/sengeliggende hele dagen. Når i huleste skal det begynne å bli bedre liksom.

Noen andre som syns det har blitt verre rundt nå?
 
Ble bedre i slutten av uke 13. Var veldig kvalm flere dager i uke 12. Litt kvalmebølger i blant nå, men de er korte, så vil nesten ikke si jeg er kvalm lenger. 15+4 i dag.
 
Forige gang ble jeg ikke bedre før etter uke 16. Og ikke blitt noe bedre etter uke 12 nå heller. Er i uke 14 nå, så da håper jeg det gir seg om et par uker. Går på kvalmestillende, så verre synes jeg det ikke ble.
 
Hadde det også geusomt på den tiden :sour:
Det har blitt litt bedre nå, men ikke bra... 14+1 i dag
 
Er i skikkelig dårlig form enda jeg, 12+6 idag [emoji29][emoji20] ligger i senga, løper å spyr for å så ligge i senga igjen. Repeat på det gjennom hele dagen
 
Nå er det lenge siden første for min del, men kan ikke huske jeg ble så dårlig av å bli sulten. Om jeg ikke spiser ASAP nå så blir jeg svimmel og kvalm.
 
Her må det spises noe hver 1,5 time hvis ikke ligger jeg bare over do eller bøtta å brekker meg. Har overhodet ikke lyst på mat, så er en kamp for å få i seg noe. Jeg var sånn i forrige svangerskap også, men er over 6 år siden så hadde glemt hvor jævli det var.

Noe av det verste er nesten følelsen av å være så ubrukelig. Både som samboer, mamma, husmor og på jobb. Føler at jeg er i min egen lille kvalmeboble 24/7. Eneste timene i døgnet jeg har det bra er de timene jeg sover godt om natta.

Håper så at det ikke er mange uker igjen før det er litt bedring.
 
Jeg også blir bare kvalmere og kvalmere. Måtte til legen og få sykemelding og kvalmestillende. Jeg greier stort sett å få i meg mat, men syntes det er vanskelig med drikke. Er det noen som har noe forslag?
 
Jeg også blir bare kvalmere og kvalmere. Måtte til legen og få sykemelding og kvalmestillende. Jeg greier stort sett å få i meg mat, men syntes det er vanskelig med drikke. Er det noen som har noe forslag?

Vann eller iste med MASSE isbiter :)
 
Med førstemann kastet jeg bare opp et par ganger, men var utrolig kvalm helt til uke 15-16! Klarte å jobbe siden jeg etterhvert skjønte at jeg mest sannsynlig ikke kastet opp, men det var grusomt[emoji29] Kan bare forestille meg hvor fælt det er å kaste opp flere ganger om dagen i flere uker, føler med dere! [emoji173]
 
50/50 eplejuice og vann redder meg når kvalmen setter inn :) drikker du farris så bland med det istedet for vann, da får du både væske og salt som man trenger påfyll av hvis man kaster opp ;)
 
Jeg var hos legen og har vært 50% sykemeldt i snart 4 uker. Men jeg greier ikke å være nok timer på jobb allikevel. Legen ville absolutt ikke gi meg noe mot kvalmen. Han mente at så lenge jeg greier å holde nogenlunde vekta mi så er det ingen grunn til å ta noe mot kvalmen. Satt å brakk meg mens jeg var der for jeg skulle egentlig ha spist på det tidspunktet. Så tror han skjønte at jeg virkelig er dårlig, men livskvalitet er tydeligvis ikke så viktig. , så lenge man holder vekta.

Så går vel mot at jeg må sykemelde meg mer når jeg skal til legen igjen til uka. Syns det er litt synd at det skal være så vanskelig å få noe kvalmestillende når det vel ikke er farlig for fosteret.
 
Jeg var hos legen og har vært 50% sykemeldt i snart 4 uker. Men jeg greier ikke å være nok timer på jobb allikevel. Legen ville absolutt ikke gi meg noe mot kvalmen. Han mente at så lenge jeg greier å holde nogenlunde vekta mi så er det ingen grunn til å ta noe mot kvalmen. Satt å brakk meg mens jeg var der for jeg skulle egentlig ha spist på det tidspunktet. Så tror han skjønte at jeg virkelig er dårlig, men livskvalitet er tydeligvis ikke så viktig. , så lenge man holder vekta.

Så går vel mot at jeg må sykemelde meg mer når jeg skal til legen igjen til uka. Syns det er litt synd at det skal være så vanskelig å få noe kvalmestillende når det vel ikke er farlig for fosteret.

Trist at legen din ikke er opplyst nok om kvalmestillende til å gi deg det når du er så dårlig [emoji29] Første jeg tenker er at det er en typisk mann som ikke aner i sine villeste fantasier hvor fælt det er å være konstant kvalm [emoji85]
Håper det letter for deg snart!
 
Hadde det grusomt fra 9+5 til i går 10+5 egentlig. Kvalmeste jeg har vært på. Så for meg at nå varer dette lenge. Men trengte bare en tung uke virker det som.
 
I dag har jeg mista helt trua på at det skal bli bedre etter uke 12. Er 11+5 i dag og er dårligere enn noen gang. I går var jeg så å si sofa/sengeliggende hele dagen. Når i huleste skal det begynne å bli bedre liksom.

Noen andre som syns det har blitt verre rundt nå?

Det er veldig dumt av helsepersonellet å forespeile gravide (og særlig førstegangsfødende) at alt blir bedre i andre semester, for mange merker ingen forskjell, og noen blir verre.
Håper det blir bedre for deg snart! <3
 
Ringte legevakta igår siden jeg faktisk var bekymra for meg selv. Klarte å besvime den ene gangen jeg skulle løpe på do for å spy så jeg våkna i en haug av spy midt mellom soverommet og badet.

Fikk bare beskjed om at det var normalt og det eneste han kunne gjøre var å måle blodtrykk selv om jeg har vært innlagt for væskebehandling tidligere..
 
Ringte legevakta igår siden jeg faktisk var bekymra for meg selv. Klarte å besvime den ene gangen jeg skulle løpe på do for å spy så jeg våkna i en haug av spy midt mellom soverommet og badet.

Fikk bare beskjed om at det var normalt og det eneste han kunne gjøre var å måle blodtrykk selv om jeg har vært innlagt for væskebehandling tidligere..

Hjelpes meg! Det var ikke mye til hjelp. Du kan ikke ta kontakt med avdelingen du var innlagt på for å få væske da? Jeg har anskaffa meg hundeposer som er med overalt. Slipper jeg å stresse med å komme meg til en do. Hjemme står det bøtte både ved sofaen og ved senga.
 
Synes det er rart at informasjon rundt kvalmestillende medikamenter er så diffus. Kan man eller kan man ikke ta det?
Selvfølgelig handler det ikke bare om vekta. Det handler om livskvalitet og opplevelsen av svangerskapet som er en vesentlig del av relasjonen mor/ barn.
Med førstemann skjedde det en plutselig bedring med lvalmen den dagen jeg gikk inn i uke 13.
En stor klem til alle dere som sliter med enorm kvalme!! Det er forferdelig og veldig utmattende. Og at man ikke aner når det tar slutt, er en stor belastning.
 
Kvalmen er verre enn noensinne. Lite oppkast, men er så kvalm at jeg knapt kan bevege meg innimellom. 14+1 i dag
 
Jeg er enda kvalm! Jeg er 13+3. Om jeg spiser bare bittelitt, så går det stortsett bra, men kaster enda opp stortsett en gang i løpet av dagen.
 
Back
Topp