Menstruasjonskopp

Em, tåpelig spørsmål herfra - hvordan får dere den ut uten å søle? :eek:

Em, tåpelig spørsmål herfra - hvordan får dere den ut uten å søle? :eek:
Hehe, her ber du om detaljer! Skal svare jeg ;)

Jeg sitter på skåla når jeg tar den ut, og tømmer da innholdet i koppen rett i do akkurat når den er ute. Av og til kan det henge litt blodslim når man tar den ut, men det tørkes enkelt med dopapir. (Unnskyld unnskyld UNNSKYLD for ekkel detalj!) Så vasker jeg koppen i rent vann, og setter den inn igjen. Easy peasy! Og ikke no søl å snakke om egentlig ;)

Hehe, her ber du om detaljer! Skal svare jeg ;)

Jeg sitter på skåla når jeg tar den ut, og tømmer da innholdet i koppen rett i do akkurat når den er ute. Av og til kan det henge litt blodslim når man tar den ut, men det tørkes enkelt med dopapir. (Unnskyld unnskyld UNNSKYLD for ekkel detalj!) Så vasker jeg koppen i rent vann, og setter den inn igjen. Easy peasy! Og ikke no søl å snakke om egentlig ;)

Signerer her.

Og ja...det er blodslim (for et ekkelt ord:p)

Jeg kjøpte slik for leeeenge siden, men har ikke turt å bruke den ennå, hehe

Leste jo masse om slikt før jeg kjøpte, og noen skrev at de hadde problemer med å ta den ut igjen??? Tenk om den blir sittende fast der inne???? :eek: :rolleyes: hehe

Dere hatt "problem" å få tak i den "tuten" og dra ut? :p

Leste jo masse om slikt før jeg kjøpte, og noen skrev at de hadde problemer med å ta den ut igjen??? Tenk om den blir sittende fast der inne???? :eek: :rolleyes: hehe

Den aller første gangen var det litt vanskelig å få den ut, men det var fordi jeg ikke klarte å slappe av. Livredd for å ikke få den ut jeg også, hehe... Spente meg skikkelig, så den satt bom fast! Hadde jo lest om at det kunne skje, så jeg tok en "pause" og prøvde på nytt om et par timer. Konsentrerte meg skikkelig om å puste og slappe av, da gikk det. Aldri hatt noe problem etter det :)

Jeg har også den fra bleieboden det er linket til lengre oppe her. Og jeg eeeelsker den!! Kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger! :D

Den blir ikke sittende fast. Du klemmer den sammen og drar den ut. Den suger seg ikke så godt fast Dt er ihvertfall ingen plass oppi der den forsvinner:p

Jeg måtte klippe tuppen på min (dn som stikker ned). D er også helt vanlig.

Den blir ikke sittende fast. Du klemmer den sammen og drar den ut. Den suger seg ikke så godt fast Dt er ihvertfall ingen plass oppi der den forsvinner:p

Jeg måtte også klippe, så nå kjenner jeg ingenting når den er inne :)

Den høres kø genialt ut da! Aldri noen fare for at den faller ut?

Hehe, ok

Ja leste en måtte klippe, men hvor mye.? Tuppen er vel eneste å ta tak i å dra ut.. halvparten? Eller må en bare prøve seg frem :p hehehe

Hvordan valgte dere størrelse? På bleieboden fant jeg kun størrelse modell 1, men på kenguruloftet.no fant jeg nummer 2 også. Jeg er tydeligvis lett påvirkelig for reklamen deres var mer enn god nok til å lokke meg. Hater å skifte tamponger så ofte, og liker ikke at selv om jeg synes jeg vasker meg mye og ofte så kommer det fort litt lukt. :confused: Har veeldig lyst til å prøve kopp etter å ha lest denne tråden! :)

Elsker min!! :). Har brukt nå i over ett år, blir aldri til å brukene annet! Var veldig skeptisk til å begynne med, men tenkte at om den perioden måneden kan bli bedre så hvorfor ikke prøve. Merker ikke at jeg har mensen lengre, føler meg ren hele tiden. Bruker kun av de tynneste truseinnehgene på natten når jeg blør på det meste.

Hvordan valgte dere størrelse? På bleieboden fant jeg kun størrelse modell 1, men på kenguruloftet.no fant jeg nummer 2 også. Jeg er tydeligvis lett påvirkelig for reklamen deres var mer enn god nok til å lokke meg. Hater å skifte tamponger så ofte, og liker ikke at selv om jeg synes jeg vasker meg mye og ofte så kommer det fort litt lukt. :confused: Har veeldig lyst til å prøve kopp etter å ha lest denne tråden! :)
Du kommer ikke til å angre, lover deg! ;) Hvis du har født barn skal du ha størrelse 2 (den største) :)

Du kommer ikke til å angre, lover deg! ;) Hvis du har født barn skal du ha størrelse 2 (den største) :)

:) Jeg har ikke født barn, skal snaaart begynne å prøve (gleder meg så mye at jeg henger her). Hvis man ikke har født enda, men tenker at den gjerne skal brukes i flere år, og har en del (les mye) blod ved menstruasjon, bør man likevel velge 2 eller holder det med 1? Litt usikker, men håper jo å kunne bruke den samme lenge siden dere sier det går fint om man tar godt vare på den. :)

:) Jeg har ikke født barn, skal snaaart begynne å prøve (gleder meg så mye at jeg henger her). Hvis man ikke har født enda, men tenker at den gjerne skal brukes i flere år, og har en del (les mye) blod ved menstruasjon, bør man likevel velge 2 eller holder det med 1? Litt usikker, men håper jo å kunne bruke den samme lenge siden dere sier det går fint om man tar godt vare på den. :)
Ville valgt nr 2 hvis jeg var deg. Nr 1 passer best for de som er yngre enn deg også ser jeg ;)

Supert! :) Da er den bestilt! Tusen takk for hjelpen!
Bare hyggelig! Håper du blir like fornøyd som alle oss andre som allerede bruker kopp :)

Og så håper jeg du ikke trenger å bruke den så mange ganger før du må legge den "på vent" en stund, lykke til med prøvinga! :D

Bare hyggelig! Håper du blir like fornøyd som alle oss andre som allerede bruker kopp :)

Og så håper jeg du ikke trenger å bruke den så mange ganger før du må legge den "på vent" en stund, lykke til med prøvinga! :D

Hehe.. Det er helt perfekt om den må ligge på vent ganske kjapt, takk for lykkeønskninger! ;)

Nå gleder jeg meg til lønning, da skal jeg bestille!

hm, blei nysgjerrig jeg også :P Jeg takler nesten ikke å ha tampong i en gang jeg, hvordan vil jeg takle denne da a? :O

Back
Topp