Menstruasjonskopp

pepperpus

Glad i forumet
Er det noen her som bruker menstruasjonskopp? Fornøyd? Evt prøvd flere typer, hvilken likte du best?

Noen som har erfaring med denne fra ebay?
http://www.ebay.com/itm/Lady-REUSAB...285?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cce59a16d
$(KGrHqN,!oUFDCIENIZwBR!PCuLecw~~60_1.JPG

Ja veldig kjekt på natten. For når jeg ligger så renner alltid blodet utenfor bindet og vil ikke ha tampong i så lange timer.

Ja veldig kjekt på natten. For når jeg ligger så renner alltid blodet utenfor bindet og vil ikke ha tampong i så lange timer.
Enig! De to første dagene blør jeg så mye at det ble bare søl uansett hva jeg gjorde på natta før. Nå bør jeg helst opp å tømme koppen en gang eller to iløpet av natta med for å være sikker. Bruker LadyCup selv, også på dagtid. Har aldri følt meg så "ren" under menstruasjon som etter at jeg begynte å bruke kopp :D

Har bind i tillegg for det som eventuelt kommer når koppen er full - gidder ikke stå opp på natta. Da kommer det uansett ikke fossende ut :p

Hjemme er det greit, men synes det er pes på jobb eller offentlig toalett.

Har bind i tillegg for det som eventuelt kommer når koppen er full - gidder ikke stå opp på natta. Da kommer det uansett ikke fossende ut :p

Hjemme er det greit, men synes det er pes på jobb eller offentlig toalett.
Fellestoalett er ikke noe stas nei, hehe... Men offentlig toalett med egen vask er helt greit da :)

Har aldri prøvd sånn kopp jeg, burde kanskje det:-)
Mensen er heldigvis ikke tilbake enda.

Vasker dere med såpe og/eller koker hver gang dere tømmer, eller bare skyller dere?

Vasker dere med såpe og/eller koker hver gang dere tømmer, eller bare skyller dere?
Jeg vasker den med mild såpe, og koker den med en gang jeg ikke trenger å bruke den mer. Hvis man venter for lenge med å koke den etter bruk, er det fare for bakterievekst. Man kan også for sikkerhets skyld koke den før man tar den i bruk til ny menstruasjon. Når jeg tømmer den under menstruasjonen, skyller jeg bare i reint vann. Evtbruker såpe hvis jeg føler det er behov. Det er så enkelt som det går an å få det, og man føler seg så mye reinere enn med bind/tamponger! :D

Uhm... aldri hørt om. Men hørtes genialt ut!

Hvordan fungerer den?? :p
Du setter en gummikopp oppi skjeden, den samler opp menstruasjonsblodet. Så tømmer man ut blodet innimellom ;) Det er anbefalt å tømme den minst hver 12. time. De første dagene når jeg blør mest tømmer jeg den kanskje 4-6 ganger i døgnet, ellers tømmer jeg den to ganger i døgnet. Nesten så man glemmer at man har mensen faktisk. Kjenner jo nesten ikke at den er der :D

Flere geniale ting er at man kan bade i svømmehall/sjø med den. Man sparer miljøet for forurensing fra bind og tamponger. Og man sparer masse penger! Koppen kan brukkes i mange år hvis man tar godt vare på den. Dagens reklame :P

Du setter en gummikopp oppi skjeden, den samler opp menstruasjonsblodet. Så tømmer man ut blodet innimellom ;) Det er anbefalt å tømme den minst hver 12. time. De første dagene når jeg blør mest tømmer jeg den kanskje 4-6 ganger i døgnet, ellers tømmer jeg den to ganger i døgnet. Nesten så man glemmer at man har mensen faktisk. Kjenner jo nesten ikke at den er der :D

Flere geniale ting er at man kan bade i svømmehall/sjø med den. Man sparer miljøet for forurensing fra bind og tamponger. Og man sparer masse penger! Koppen kan brukkes i mange år hvis man tar godt vare på den. Dagens reklame :P

Dn er ogsp fin om man sliter med sopp:)
Mange har blitt kvitt sopp etter å ha slutta med tamponger

Dn er ogsp fin om man sliter med sopp:)
Mange har blitt kvitt sopp etter å ha slutta med tamponger
Ja, absolutt! Det sleit jeg en del med selv, men nå er det ingenting. Ikke er det noe vonde lukter fra "området nedentil" i denne perioden lengre heller. Hallelujaaa... ;)

Hmm, denne så jo praktisk ut, men jeg kan ikke bruke tampong engang...

Bruker mooncup, og den er jeg veldig fornøyd med.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Back
Topp