Menstermin vs. ULtermin

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Stemte de over enns? Eller ble termin flyttet?
Her har menstermin og UL termin stemt overens med alle 4 barna :wideyed:

Med første var det to uker avvik, denne gangen er det ivf, så vet nøyaktig termin. fortsatt to uker avvik hvis man tenker menstermin, men det er irrelevant. Så juksa bare med første mensdag når fastlegen ikke ville høre hvor langt jeg var på vei:hilarious: stemmer overens med ul-termin:)

Denne gangen er IVF, så terminen skal være "nøyaktig", men... jeg bare vet babyen kommer før. :) Allerede på TUL ble den målt flere dager større.

Last edited:
Jeg hadde veldig kort syklus, så regner med å bli flyttet frem. Ble forskjøvet to dager frem på TUL, men kan godt hende jeg går enda lengre frem på OUL :D

Denne gangen stemte de på dagen, faktisk!

Sist satt de meg en uke tilbake fra menstermin på tul og mini ble født en uke før termin:)

Ble flytta frem 4 dager på tul, men 3 dager tilbake på oul, så missa menstermin tilslutt bare med én dag :)

Sist gang stemte det, ikke denne gangen :bag:

Sist samsvarte de. Hadde da regelmessig syklus på 28 dager. Denne gangen ikke, men så visste jeg jo at syklusen var uregelmessig

EL-termin var en dag senere enn menstermin, og UL i uke 8 og 12 stemte med EL-termin. Ble likevel flyttet fem dager frem på OUL.

Her er det 10 dager forskjell :dontknow Hvor OUL terminen er tidligst. Fikk samme beskjed allerede på TOUL, men da ville hun åpenbart ikke sette den. Blir spennende å se hva som blir «fasiten» tilslutt.:love017

Stemmer her, har alltid hatt stabil og like lang syklus så var ingen overraskelse for min del da jeg fikk vite termindato på UL.

Ble flytta fra 1. Til 4. Sist ble jeg flytta tilbake en dag

Her ble jeg flytta fra 9 til 17.. Og føler det ikke stemmer, for da hadde jeg fått positiv test 6 dager etter unnfangelsen. Men, men de lyttet jo ikke når jeg prøvde å si at det kan ikke stemme.. Spent på når babyen dukker opp :Heartpink

Samme her, på oul målte hun at jeg var en uke lenger, men fikk ikke lov til å bytte termin.
Sniker fra august. Hvorfor får du ikke lov å bytte termindato? Jeg er gravid via IVF, de endrer datoen.. gjorde de under forrige graviditet også, da ble jeg satt 5 dager tilbake på OUL.

Med første var det to uker avvik, denne gangen er det ivf, så vet nøyaktig termin. fortsatt to uker avvik hvis man tenker menstermin, men det er irrelevant. Så juksa bare med første mensdag når fastlegen ikke ville høre hvor langt jeg var på vei:hilarious: stemmer overens med ul-termin:)
Mini her er icsi og jeg fikk beskjed om at de ikke satt termin lenger. De gjorde det med den første, så her får jeg ikke vite termin før på ultralyd på tirsdag. Har gjort en beregning selv, men spent på om det stemmer

Sniker fra august. Hvorfor får du ikke lov å bytte termindato? Jeg er gravid via IVF, de endrer datoen.. gjorde de under forrige graviditet også, da ble jeg satt 5 dager tilbake på OUL.
Så rart, hun sa at hun ikke hadde lov til å endre datoen pga at ivf overstyrer, hun virket litt irritert over det og var enig med meg om at vi gjerne skulle endret den....

Hos meg vil de ikke bytte datoen heller. (Haukeland sykehus) :confused005
Haukeland her også, de satte endelig termin på TUL (som var 1 dag unna ELtermin), og ved OUL og senere vekstkontroll har babyen vært større enn gjennomsnittet, så lurer på om hvis de ikke hadde satt det på TUL så hadde jeg blitt satt frem enda lenger :p

Back
Topp