Menstermin/ultermin

MammaB

Flørter med forumet
Andre fleregangsgravide som har opplevd stort sprik mellom mens- og ultermin?
Med første var det 14 dager mellom, med andre 30 dager. Nå ser ser ut til å være 20 dager.
Gyn mener at eggene mine går i dvale [emoji23] er det normalt?

Ble nettopp satt 2 uker tìlbake på TUL

Menstermin 21 desember
TUL termin 4 januar

Med første var menstermin 1.juli, ul termin ble 1.august (ingen overraskelse for meg pga tullete syklus og en fastlege som kun stolte på hjulet). Med andre var menstermin 27.november mens ul viste 29.oktober så den mensen jeg regnet ut ifra var ingen mens men en blødning tidlig i svangerskap.

Med første var menstermin 1.juli, ul termin ble 1.august (ingen overraskelse for meg pga tullete syklus og en fastlege som kun stolte på hjulet). Med andre var menstermin 27.november mens ul viste 29.oktober så den mensen jeg regnet ut ifra var ingen mens men en blødning tidlig i svangerskap.
Men jeg har ikke hatt noen blødning

Jeg ble satt tilbake 2 dager med første. Denne gangen blir det nok rundt 10 dager. Syklusene mine har vært lange denne prøveperioden, så jeg ble ikke overrasket på TUL.

Men jeg har ikke hatt noen blødning

På svangerskapet med blødningen ble jeg satt frem 4 uker og du har vel blitt satt tilbake hvis jeg husker riktig?
Kan jo være at fosteret er litt mindre enn gjennomsnittet nå og at terminen vil bli justert igjen ved ordinær UL dersom du er sikker på at TUL terminen er feil? Testet du etter EL?

Den gangen jeg ble satt 4 uker tilbake i forhold til det fastlegen min mente bestemt at var riktig termin pga mens, så hadde jeg etter endt ppilleslutt hatt veldig uregelmessige sykluser (29-70 dager). Han ville ikke høre på meg, men da fikk jeg jo en ekstra UL i uke 14 :happy: Og jeg bytta fastlege like etterpå for makan til sur gammel gubbe!

På svangerskapet med blødningen ble jeg satt frem 4 uker og du har vel blitt satt tilbake hvis jeg husker riktig?
Kan jo være at fosteret er litt mindre enn gjennomsnittet nå og at terminen vil bli justert igjen ved ordinær UL dersom du er sikker på at TUL terminen er feil? Testet du etter EL?

Den gangen jeg ble satt 4 uker tilbake i forhold til det fastlegen min mente bestemt at var riktig termin pga mens, så hadde jeg etter endt ppilleslutt hatt veldig uregelmessige sykluser (29-70 dager). Han ville ikke høre på meg, men da fikk jeg jo en ekstra UL i uke 14 :happy: Og jeg bytta fastlege like etterpå for makan til sur gammel gubbe!
Nei vi var ikke prøvere, så derfor ingen testing for EL.

Gyn. Sa at nå skriver han brev til fastlegen også fastsettes endelig termin ved OUL.

Men....... vi ser eggeplommen på bildet sa han(....selv om det så ut som hodet)

Ungene mine har kommet til den terminen jeg har satt likevel da, så ikke særlig bekymret. Men har jo hørt at nummer tre er en luring [emoji28][emoji172]

Hmm hvordan blir det for meg som ikkje vet når mens var sist? Jeg vett nøyaktig når og hvor unnfangelse er[emoji23] så da kan de vel ikkje flytte tremin? Eller?

Kun to dager forskjell, men skjønner ikke at min "egen" termin er den mest nøyaktige, da dette var IVf :p Kan jo ikke vite mer nøyaktig enn det! Men joda, ble satt to dager tilbake.

Back
Topp